/  / Groclin ma umowę z General Motors

Groclin ma umowę z General Motors

Opel Insignia 2015
© IBRM Samar
Opel Insignia 2015

Firma z Grodziska Wielkopolskiego podpisała list intencyjny w sprawie seryjnej produkcji skórzanych poszyć foteli samochodowych do wybranych modeli Opla Insignia.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Współpraca z General Motors, właścicielem marki Opel, przewidziana jest na lata 2017-2024. Całkowita wartość kontraktu  szacowana jest na około 50 mln zł. Poszycia dla Opla Insignii będą produkowane w zakładach na Ukrainie. -  Ta umowa potwierdza, że Groclin zmierza w dobrym kierunku. Spółka rozwija się, zdobywa kontrakty i referencje, by dostarczać swoje produkty dla sektora premium. Obecny kontrakt to również dowód, że spełniamy wysokie wymagania stawiane przez światowe koncerny Nie wykluczam, że kontrakt z General Motors będzie rozszerzony - podkreśla cytowany w komunikacie spółki Andre Gerstner, prezes Groclin S.A.

Umowa z General Motors to kolejny w ciągu ostatnich miesięcy kontrakt zawarty z tym producentem. W lipcu ubiegłego roku polska spółka podpisała z GM, wartą 24 mln EUR, umowę na dostawę poszyć do Opla Zafira. Ważne dla rozwoju spółki były także podpisane latem ubiegłego roku umowy z Volkswagenem. W lipcu 2015 Groclin zdobył, wart 60 mln EUR, kontrakt na produkcję tapicerki do Volkswagena CC. W tym samym miesiącu pojawiła się też umowa na dostawy poszyć do Volkswagena Craftera. Jego produkcja w nowej fabryce w Białężycach koło Wrześni ma ruszyć w październiku tego roku. Wartość dostaw to 10-12 mln EUR.

Zdaniem analityków, dotychczasowym problemem Groclinu była zbyt mała skala działalności w biznesie „poszyciowym”. Po ubiegłorocznej sprzedaży działu zajmującego się produkcją wiązek elektrycznych,  Groclin postanowił skupić się na produkcji poszyć, co jak się okazuje było  dobrym posunięciem. - Jeszcze w zeszłym roku Groclin informował o kontraktach z Oplem, Volkswagenem i Recaro, a teraz o kolejnej umowie z Oplem. Zwiększenie portfela zleceń powinno skutkować stabilizacją wyników, dzięki redukcji wpływu na nie zmian wysokości marż podczas realizacji kontraktów – twierdzi w mailu nadesłanym do IBRM Samar Marek Jurzec, analityk rynku akcji, Wydział Analiz i Informacji Domu Maklerskiego BDM S.A.

Groclin zajmuje się głównie produkcją poszyć foteli samochodowych z tkanin, skór naturalnych oraz syntetycznych. Firma projektuje ponadto siedzenia, poszycia i akcesoria samochodowe. Grupa Groclin zatrudnia obecnie 1 700 osób, posiada pięć zakładów produkcyjnych: dwa z nich znajdują się w Polsce, dwa - na Ukrainie i jeden - w Niemczech.  W skład grupy wchodzi także Centrum Badań i Rozwoju zlokalizowane w tym ostatnim kraju. Siedzenia i poszycia montowane są w pojazdach marek: BMW, Opel. VW, Renault, Ford, Mitsubishi, Audi, Volvo, Smart, Suzuki, Mercedes i Porsche

W 2015 roku Grupa Groclin miała 215 mln zł przychodów, o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. EBIDTA wyniosła 13,4 mln zł i była o 48 proc. mniejsza niż w roku 2014. Zysk netto to 43,6 mln zł wobec 18,8 mln straty w roku poprzednim.

Paweł Janas

comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane