/  / Francuzi zaczynają się odgryzać

Francuzi zaczynają się odgryzać

Za CCFA|
null
© Peugeot
null

Wraz ze wzrostem sprzedaży nowych samochodów osobowych we Francji za miesiąc październik (+2,6%) widoczny jest równocześnie wzrost udziału rynkowego, jaki zapewnili sobie rodzimi producenci znad Sekwany, czyli Grupa Renault oraz PSA Peugeot Citroen.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W miesiącu październiku koncerny francuskie zapewniły sobie łączny udział w tamtejszym rynku nowych samochodów osobowych na poziomie 54,42%. Dla porównania, w analogicznym czasie rok wcześniej była to wielkość rzędu 53,2%.

W podziale na poszczególnych producentów wzrost na poziomie 5,8% zanotowała Grupa Renault (w tym Dacia), natomiast PSA Peugeot Citroen wypracował wzrost wolumenu rejestracji o 4,1%; uwagę zwraca tu marka Peugeot, której październikowy wynik prawie 29 200 egzemplarzy jest lepszy od tego sprzed roku aż o 11%.

Narastająco od początku roku grupy francuskie zapewniły sobie w rodzimym rynku nowych samochodów osobowych udział łącznie 53,64% wobec 53,5%, jaki uzyskano w okresie styczeń-październik 2012.


Autor: Rafał Żaglewski
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane