/  / Ford najbardziej ekologiczną marką

Ford najbardziej ekologiczną marką

Deloitte|
null
null

Z czwartej edycji rankingu "Best Global Green Brands" przygotowanego przez firmy Interbrand i Deloitte, wynika, że najbardziej ekologiczne marki na świecie reprezentują branżę samochodową. Firmy z tego sektora zajmują pierwsze cztery miejsca w rankingu. Dotychczasowego lidera – Toyotę – w tym roku wyprzedził Ford. Na trzecim miejscu znalazła się Honda, a tuż za podium - Nissan.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Koncerny motoryzacyjne stanowią 20 proc. firm w pierwszej pięćdziesiątce rankingu. – Przywiązują one coraz większą wagę do kwestii ochrony środowiska i to nie tylko dlatego, że wymaga tego od nich prawo. Rośnie także świadomość ekologiczna wśród konsumentów, a media poświęcają temu tematowi wiele miejsca. Należy więc oczekiwać, że wiodący producenci aut nadal będą angażować znaczne środki finansowe oraz swoje know how w skonstruowanie auta, które zyska miano najbardziej ekologicznego – wyjaśnia Tomasz Pałka, ekspert ds. motoryzacji, starszy menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte.

Jak zaznacza, przykładem jest Ford, który rok wcześniej zajmował drugie miejsce w rankingu, ma obecnie w swojej ofercie pięć pojazdów elektrycznych. Firma inwestuje też w badania dotyczące rozwoju technologii wodorowych oraz ogniw paliwowych.

Ranking „Best Global Green Brands” bierze pod uwagę dwa wymiary działalności przedsiębiorstw: aktywność w zakresie ekologii oraz ich wizerunek ekologiczny, tj. sposób postrzegania działań ekologicznych przez klientów oraz podejście do komunikacji firmy z rynkiem. Deloitte ocenia podejmowane działania ekologiczne oraz rozwiązania wdrożone w przedsiębiorstwach. Marki muszą wykazać swój ekologiczny charakter w sześciu analizowanych obszarach:

•    Działalność operacyjna - energooszczędność produkcji, materiałów, zarządzanie odpadami czy oszczędność energii,
•    Produkt, świadczona usługa – „zielone atrybuty”.
•    Transport i logistyka (raportowanie i mierzenie), w tym ograniczanie stopnia ich wpływu na środowisko.
•    Zarządzanie łańcuchem dostaw, w tym ograniczanie skali jego wpływu na środowisko.
•    Zaangażowanie właścicieli firmy oraz pracowników w działania/rozwiązania ze sfery ekologicznej.
•    Polityki i procedury wdrożone w firmie w celu efektywnego zarządzania skutkami prowadzenia działalności wpływającymi na środowisko naturalne oraz realizowania stosownych programów środowiskowych.

Interbrand ocenia marki pod względem wizerunku – firmy muszą dbać o pozytywne postrzeganie ich przez odbiorców poprzez wiarygodne przedstawianie swojego zaangażowania w zakresie oddziaływania na środowisko. Oceniane są: autentyczność działań, istotność problemów, odmienność działań firmy w stosunku do konkurencji, konsekwencja i spójność podejmowanych inicjatyw, poziom zrozumienia problematyki ekologicznej oraz świadomość klientów dotycząca działań firmy oraz posiadanej reputacji na rynku.

Oprac. PJ

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane