/  / Firma Eko-Okna odbiera ostatnią partię modeli DAF

Firma Eko-Okna odbiera ostatnią partię modeli DAF

DAF Trucks Polska|
null
© DAF
nullnull

We wrześniu firma Eko-Okna (europejski potentat w produkcji okien z PCV i aluminium) odebrała ostatnią partię podwozi DAF FAR XF105. Firma doceniła zalety podwozi DAF, zamawiając 21 pojazdów przeznaczonych do transportu dalekobieżnego.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Kontrakt samochodów dla śląskiego klienta obsługiwała firma Warsaw Truck Centem, dealer DAF Trucks Polska działający m.in. na terenach Górnego i Dolnego Śląska.

Zamówienie dla Eko-Okna w 2012 roku było realizowane w trzech partiach. Pierwsze pięć sztuk klient odebrał w marcu, kolejne wydania odbyły się we wrześniu. Zabudowy do pierwszych dwóch partii podwozi DAF XF105 (9 sztuk) dostarczyła firma Gniotpol.

Ostatnia partia 12 sztuk zabudów oraz przyczep pochodziła z firmy Wecon, której dodatkowo zlecono realizację projektu umożliwiającego podczepienie i transport wózka widłowego w tylnej części pojazdu lub przyczepy.

W połowie 2011 roku nasza firma zdecydowała się na powiększenie floty o kolejne samochody ciężarowe. W wyniku rozmów i pertraktacji we wrześniu zakupiliśmy cztery sztuki podwozi DAF XF105, z których byliśmy bardzo zadowoleni. Po około pół roku eksploatacji zdecydowaliśmy się na kolejne pięć zestawów. Gdy nasza firma rozpoczęła ekspansje na rynki zachodnie (głównie Belgię i Francję), powstała idea, aby dokupić kolejne podwozia. Wybraliśmy podwozia marki DAF, patrząc na jakość wykonania i ekonomikę eksploatacji. Atutem był też szybki termin dostawy - powiedział Dawid Wyrtki, kierownik transportu Eko-Okna.

Założeniami właściciela przy wyborze marki miały być niezawodność, niskie zużycie paliwa i niskie koszty eksploatacji, a jednocześnie łatwość doboru zabudowy do podwozia. Nasze pojazdy zdały ten test na piątkę. Komfortowa kabina z bogatym wyposażeniem, ekonomiczny silnik z dobranym układem napędowym dają satysfakcję z jazdy kierowcy przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Jestem przekonany, że to był naprawdę dobry wybór. To ważne, aby pojazd był „uszyty na miarę” potrzeb klienta - mówi Krzysztof Bogoński, prezes Warsaw Truck Center.

Pojazdy zakupione przez firmę Eko-Okna zostały wyspecyfikowane jako podwozia z kabiną Space Cab i regulowanym spojlerem pozwalającym zminimalizować opory powietrza. Ciężarówki zostały wyposażone w 460-konne jednostki napędowe (340 kW przy 1000-1410 obr./min) spełniające normę czystości spalin Euro 5 w technologii SCR.

Silnik typu MX to 6-cylindrowy diesel o pojemności 12,9 litrów, który maksymalny moment obrotowy 2300 Nm osiąga przy 1000-1410 o/m. Napęd na koła tylne przenoszony jest za pomocą manualnej 12-biegowej przekładni mechanicznej ZF.

Samochody zostały skonfigurowane dla potrzeb transportów długodystansowych, stąd przełożenia skrzyni biegów i mostu wynoszą odpowiednio: 15,57-1,00 i 2,53.

Pojazdy DAF XF105 w standardzie są wyposażone w systemy bezpieczeństwa ABS i kontrolę trakcji, uniwersalne złącze systemu zarządzania flotą FMS, klimatyzację, ogrzewanie postojowe Eberspacher; zabezpieczenia antywłamaniowe DAF Night Lock, dwie pełnowymiarowe leżanki oraz lodówkę o pojemności 42 l.

Na życzenie klienta pojazdy wyposażono w dodatkowy zbiornik paliwa (razem 1200 l) oraz klimatyzację postojową.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane