/  / Fiat podsumowuje sprzedaż 2013

Fiat podsumowuje sprzedaż 2013

FAP|
null
© FIAT
null

W całym roku ubiegłym firma Fiat Auto Poland sprzedała na naszym rynku łącznie 22 020 nowych samochodów poszczególnych marek wchodzących w skład portfolio Grupy Fiat-Chrysler. Topowe brandy to Fiat Professional oraz Fiat osobowe.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Na wolumen łącznie 22 020 nowych samochodów sprzedanych przez FAP złożyły się wyniki następujących marek grupy:
- Fiat Professional: 9 897 sztuk
- Fiat: 9 219 sztuk
- Alfa Romeo: 1 017 sztuk
- Jeep: 1 006 sztuk
- Lancia: 738 sztuk
- Abarth: 37 sztuk
- inne samochody marek Chrysler/Lancia, Jeep i Dodge - 6 sztuk

Marka Fiat Professional utrzymała pozycję zdecydowanego lidera w sprzedaży aut dostawczych. Na rynku polskim zarejestrowano w roku ubiegłym 10 038 pojazdów Fiat Professional, na co składa się 9 897 samochodów dostawczych oraz 141 minibusów, czyli samochodów użytkowych przewożących ludzi, z homologacją M1 (np. Scudo i Ducato Panorama od 5 do 9 miejsc).

Fiat Ducato to już od 7 lat najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Polsce. Warto podkreślić, że w statystykach sprzedaży za rok 2013 (samochody osobowe i dostawcze razem) Ducato zajął dziewiąte miejsce na liście najchętniej kupowanych samochodów w Polsce z wynikiem 6 050 zarejestrowanych sztuk.

Pozycje drugą i trzecią w sprzedaży marki Fiat Professional zajęły natomiast modele Fiorino (1 391 sztuk) oraz Doblo (1 224).

Na rynku polskim w minionym roku zarejestrowano 9 219 nowych samochodów osobowych marki Fiat. Najchętniej klienci wybierali modele Punto (3 008 sztuk) oraz Panda (2 500). Ponadto utrzymuje się wysokie zainteresowanie produkowanym w Tychach Fiatem 500: w ubiegłym roku zarejestrowano 811 sztuk.

Kolejny dobry rok sprzedaży dla największego osobowego Fiata w ofercie, czyli modelu Freemont, który znalazł 491 nowych klientów i w rankingu nieznacznie wyprzedził model Fiat 500L (479 sztuk).

Marka Jeep kontynuuje doskonałą pasę w sprzedaży zarówno globalnie, jak i na naszym rynku. Nad Wisłą w ubiegłym roku zarejestrowano 1 106 nowych Jeepów, czyli o 10,2% więcej niż w roku poprzedzającym. Jeep Grand Cherokee był w 2013 roku najchętniej wybieranym dużym SUV-em na polskim rynku ze sprzedażą 662 egzemplarzy.

Marka Alfa Romeo sprzedała ponad tysiąc nowych samochodów (dokładnie 1 017 egzemplarzy). Większość klientów zdecydowała się na model Giulietta (849 sztuk). Natomiast marka Lancia w 2013 roku sprzedała w Polsce 738 nowych samochodów, w tym najwięcej modelu Ypsilon (396 sztuk), produkowanego w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland, oraz modelu Delta (176 sztuk).
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane