/  / Ferrari ma apetyt na więcej

Ferrari ma apetyt na więcej

IBRM Samar |
null
null

To ma być kolejny dobry rok dla marek luksusowych w Polsce. Dealerzy włoskiej super marki chcieliby zatem powtórzyć ubiegłoroczne wyniki. Stawiają także mocno na sprzedaż aut używanych, a za kilka miesięcy startują w Warszawie z autoryzowanym serwisem.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Ubiegły rok na rynku luksusowych samochodów bezsprzecznie należał do Ferrari. Marka aut produkowanych we włoskim Maranello zarejestrowała w Polsce 22 samochody, o siedem więcej (+46,7 proc.) w porównaniu z poprzednim rokiem. Początek 2015 roku też był udany. Od stycznia do marca krajowe wydziały komunikacji zapisały w swoich bazach 4 nowe auta tej marki, czyli dokładnie tyle samo co przed rokiem. To relatywnie niewiele, ale trzeba pamiętać, że część samochodów (ich liczb importer nie ujawnia) wyjeżdża za granicę i tam jest rejestrowana. Czy uda się pobić wynik roku 2014?

Wszystkie informacje z rynku wskazują, że będzie to kolejny dobry rok dla marek luksusowych w Polsce. Przedstawiciele Ferrari tradycyjnie już jednak nie ujawniają prognoz, zachowują też umiarkowany optymizm na przyszłość. - Sprzedaż idzie zgodnie z założonym planem, ustalonym wspólnie z centralą Ferrari. Niestety, w kwestii jej poziomu,polityka Ferrari pozostaje bez zmian. Nie możemy mówić o konkretnych liczbach, aczkolwiek przyznaję, że planujemy utrzymać sprzedaż na podobnym poziomie, co w zeszłym roku - podkreśla Jakub Pietrzak, prezes spółki Maranello Motors, właściciela salonu Ferrari Katowice i współudziałowiec firmy Scuderia, do której należy salon Ferrari Warszawa.

Największą popularnością cieszy się obecnie model California T oraz F12 Berlinetta, a także Ferrari 488 gtb. Na ten ostatni model firma przyjmuje już zamówienia na przyszły rok (!). Okazuje się ponadto, że sprzedaż aut marki w Polsce nie opiera się wyłącznie na nowych samochodach. - Istotny ruch obserwujemy obecnie wśród samochodów używanych i dzięki programowi Ferrari Approved udaje nam się sprzedawać coraz więcej pewnych i sprawdzonych samochodów  - zaznacza Jakub Pietrzak.

Na przełom II i III kwartału tego roku planowane jest uruchomienie serwisu w Warszawie. - Obecnie przeprowadzamy prace remontowe nowego miejsca, prowadzimy rozmowy z mechanikami oraz oczekujemy na niezbędny sprzęt z fabryki - wyjaśnia Jakub Pietrzak.
Co ciekawe, po oddaniu do użytku tego serwisu, w stolicy będą działały już dwa autoryzowane serwisy Ferrari – jeden należący do obecnego warszawskiego dealera marki (rodzina Pietrzaków i Adam Niesłuchowski), a drugi – do byłego warszawskiego dealera – grupy Sobiesława Zasady. Obie firmy nie chcą jednak odpowiedzieć na pytanie czy na warszawskim rynku jest miejsce dla dwóch, dużych autoryzowanych serwisów.  
 

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane