/  / Ferdynand Piech zrezygnował

Volkswagen AG | Ferdynand Piech zrezygnował

null
© Volkswagen
null

To dla niektórych obserwatorów mogło być zaskakujące. Z trwającego od kilku tygodni sporu o strategię zarządzania firmą między Ferdynandem Piechem, szefem rady nadzorczej Volkswagen AG, a prezesem koncernu - Martinem Winterkornem, zwycięsko wyszedł ten ostatni.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Ferdynand Piech, w sobotę 25 kwietnia zrezygnował „ze skutkiem natychmiastowym” zarówno z funkcji przewodniczącego rady nadzorczej koncernu Volkswagen AG oraz z mandatu członka tejże rady. Prezydium rady nadzorczej w opublikowanym komunikacie nie podało przyczyn rezygnacji Ferdynanda Piecha. Mowa jest jedynie enigmatycznie o ustaniu zaufania niezbędnego „do kontynuowania owocnej współpracy” (!?). Jak informuje branżowy magazyn Automotive News, kryzys przywództwa w Volkswagenie wypłynął na światło dzienne w kwietniu, gdy tygodnik „Der Spiegel” zacytował Piecha, który stwierdził, że dystansuje się od Martina Winterkorna. Jak zauważają autorzy tekstu, komentarz ten pojawił się w chwili, gdy Volkswagen tnie koszty i przeprowadza restrukturyzację w celu zwiększenia rentowności operacji. Firma prowadzi też walkę o rynek amerykański i raportuje niższe zyski na działalności podstawowej. Tymczasem niedawno rada nadzorcza określiła Martina Winterkorna jako najlepszego możliwego szefa firmy.  

Obowiązki przewodniczącego rady nadzorczej przejął tymczasowo wiceprzewodniczący Berthold Huber. Ma on przewodniczyć posiedzeniu rady 4 maja 2015 r. oraz walnemu zgromadzeniu, które odbędzie się dzień później. Prezydium rady zapowiedziało, że udziałowcy dokonają wyboru nowego przewodniczącego rady nadzorczej.

Grupa Volkswagen sprzedała w ubiegłym roku na całym świecie 10,1 mln samochodów (osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów), o 4,2 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2013. Obroty koncernu sięgnęły 202,5 mld euro i były o 2,8 proc. wyższe, gdy zestawimy je z wynikami roku poprzedniego.  Wynik operacyjny koncernu wzrósł o miliard euro do rekordowego poziomu 12,7  miliarda euro. „Wynik finansowy” wzrósł z 0,8  mld euro w roku 2013 do 2,1 miliarda euro w ub.r.
W tym roku spółka nie chce zwalniać tempa.  - Naszym celem na rok 2015 jest ponowne osiągnięcie wzrostu zarówno pod względem wielkości sprzedaży, jak i obrotu oraz wyniku operacyjnego koncernu – deklarował podczas marcowego walnego zgromadzenia w Berlinie Martin Winterkorn, prezes Volkswagen AG.

W 2015 r. firma rozpoczyna kolejną ofensywę produktową, a marki należące do koncernu Volkswagen mają zaprezentować 50 nowych (lub odświeżonych) modeli. Są wśród nich takie modele jak: nowy Touran, nowe Audi Q7 i Audi A4, Porsche 911 oraz Porsche Boxster Spyder, Skoda Superb, Seat Ibiza, a także Caddy i Transporter T6 przygotowane przez Volkswagen Samochody Użytkowe. - Uwzględniając ogólną koniunkturę Volkswagen spodziewa się, że przychody koncernu ze sprzedaży wzrosną w 2015 roku o 4 proc.w porównaniu z wynikiem roku poprzedniego, prognozują władze koncernu.

PJ
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane