/  / DAF ustanawia nowe rekordy w roku 2012

DAF ustanawia nowe rekordy w roku 2012

DAF|
null
© DAF
null

W 2012 roku firma DAF Trucks jeszcze bardziej wzmocniła swoją pozycję na europejskim rynku pojazdów ciężarowych. Przy rekordowym udziale na poziomie 16% w segmencie ciężkich pojazdów (powyżej 16 t) DAF jest obecnie drugą największą w UE marką ciężkich pojazdów ciężarowych.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Osiągając udział na poziomie 16%, firma DAF umocniła swoją pozycję na europejskim rynku pojazdów ciężarowych w 2012 roku (rok 2011: 15,5%). Obecnie DAF jest drugą największą marką pojazdów ciężarowych w UE i liderem rynku w Holandii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Polsce, Czechach i na Węgrzech. W Niemczech natomiast jest największą marką importowaną.

Dzięki temu całkowity udział w rynku europejskim osiągnął 19,1%: firma DAF stała się numerem 1 w segmencie ciężkich ciągników siodłowych.

Całkowity wolumen rynku ciężkich pojazdów użytkowych w Unii Europejskiej w roku ubiegłym wyniósł około 222 000 egzemplarzy. Oznacza to spadek o mniej więcej 9% względem roku poprzedzającego (242 500 rejestracji pojazdów ciężarowych). DAF ma nadzieję, że wolumen rynku pojazdów ciężarowych w tym roku osiągnie poziom między 210 000 a 250 000 pojazdów.

W segmencie pojazdów lekkich, w którym firma DAF obecna jest z modelem LF, wolumen rynku pojazdów ciężarowych w Europie spadł do poziomu 55 300 egzemplarzy w 2012 roku. W 2013 roku oczekiwany jest nieznaczny wzrost, ponieważ wielu klientów może być zainteresowanych kupnem pojazdów spełniających wymogi normy Euro V w obliczu planowanego wprowadzenia od 2014 roku normy Euro VI.

Udział firmy DAF w rynku pojazdów o DMC od 6 do 16 t wzrósł z 9% w roku 2011 do 11,5% w roku 2012, co również stanowi nowy rekord.

Wzrost sprzedaży poza Unią Europejską
DAF wzmocnił swoją pozycję rynkową również poza Unią Europejską, gdzie w zeszłym roku dostarczono ponad 6 100 pojazdów CF i XF (roku 2011: 5 600 sztuk). Rozpoczęto montaż modelu CF w zakładzie produkcyjnym w Maroku, natomiast model LF jest teraz także montowany w lokalnym zakładzie na Tajwanie, gdzie DAF jest liderem rynku spośród wszystkich europejskich marek, kontrolując 30% rynku.

Przy 2 750 zrealizowanych zamówieniach wolumen sprzedaży w 2012 roku w Rosji wzrósł prawie ośmiokrotnie względem 2011 roku. Przełożyło się to na udział rynkowy w segmencie pojazdów ciężkich na poziomie 13,3% wśród marek zachodnioeuropejskich.

W przyszłości firma DAF ma zamiar wzmacniać swoją pozycję rynkową poza Europą, na przykład w Ameryce Południowej. Budowa nowej fabryki DAF w Ponta Grossa (Brazylia) przebiega zgodnie z planem. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na koniec tego roku.

"Jesteśmy dumni, że po raz kolejny udało nam się utrzymać pozycję lidera rynku ciężkich ciągników siodłowych w Europie. W połączeniu z drugim miejscem na rynku ciężkich pojazdów ciężarowych w Europie nasze osiągnięcia pokazują, jak bardzo nasi klienci cenią sobie nasze ciężarówki - podkreśla Ron Bonsen, członek zarządu firmy DAF Trucks NV i osoba odpowiedzialna za dział marketingu i sprzedaży.

"Klienci bardzo pochlebnie wyrażają się o naszych pojazdach Euro 5 ATe, które pozwalają osiągnąć bezkonkurencyjne wyniki w zakresie niskiego zużycia paliwa i kosztów eksploatacji. Sukces firmy DAF to również wynik starań naszej sieci profesjonalnych dealerów, jak również kompleksowej oferty usług takich jak usługi PACCAR Parts i PACCAR Financial. Dział PACCAR Financial oferuje wsparcie finansowe przy zakupie nowych pojazdów DAF. W 2012 roku uzyskał rekordowy udział w rynku na poziomie 27%".

Kontynuacja dobrej passy w Polsce
Rok 2012 był szóstym z rzędu, w którym DAF pozostaje liderem rynku ciężkich pojazdów ciężarowych w Polsce. Po pięciu latach osiągania wyników na poziomie około 20% w ubiegłym roku, co czwarty nowy pojazd ciężarowy rejestrowany w segmencie powyżej 16 ton DMC w Polsce był pojazdem marki DAF. 24,5% udziału w rynku jest rekordowym wynikiem marki Polsce.

Po raz pierwszy natomiast marka DAF została też liderem polskiego rynku powyżej 6 ton DMC z udziałem wynoszącym 22%.  

Jak pokazują pierwsze doświadczenia użytkowników ciężarówek ATe, osiągają oni długofalowe oszczędności w spalaniu na poziomie 5%. Kolejne 5% może zostać osiągnięte przez udział w programie szkoleń dla kierowców DAF EcoDrive.

Realizowane od lat programy poprawy jakości obsługi w autoryzowanych serwisach DAF na czele ze strategią „za pierwszym razem dobrze” w połączeniu z bezawaryjnością pojazdów marki DAF owocują największą możliwą dostępnością pojazdu ciężarowego, dzięki czemu przewoźnicy mogą zwiększyć efektywność taboru poprzez większą ilość przejeżdżanych przez pojazd kilometrów.

Jedną z najistotniejszych zmian, jakie zaszły w ofercie DAF w Polsce, jest wprowadzenie w roku 2012 usługi PACCAR Financial dla polskich klientów. Przy pomocy usług oferowanych przez PACCAR Financial Polska sfinansowano ponad 20% zakupów nowych pojazdów ciężarowych marki DAF, zarejestrowanych w grudniu 2012.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane