/  / Co dziesiąta część samochodowa jest wadliwa

Co dziesiąta część samochodowa jest wadliwa

Exact Systems|

W pierwszym półroczu jedna na dziesięć przebadanych części samochodowych w Polsce była wadliwa i została wycofana z procesu produkcji - wynika z danych Exact Systems. W tym samym czasie w wyniku wykrycia niesprawnych części w autach firmy motoryzacyjne wezwały do kampanii naprawczych ponad 72 000 pojazdów.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Konsumenci decydujący się na zakup auta postrzegają je jako integralną całość, jednak z punktu widzenia masowej produkcji bardzo ważne jest przywiązywanie uwagi do najdrobniejszych szczegółów. Średnio każdy samochód składa się z około 8-10 tysięcy elementów, które powinny być niezawodne, gdyż nawet najmniejsza ich wada może powodować istotną usterkę.

W wyniku wykrycia nieprawidłowości w funkcjonowaniu części tylko na przestrzeni pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku koncerny motoryzacyjne wezwały do akcji naprawczych ponad 72 000 pojazdów.

"Liczba aut posiadających części wymagające naprawy mogła być jeszcze większa, lecz do oficjalnych statystyk zgłaszane są tylko te przypadki, w których usterki znacznie wpływają na funkcjonowanie pojazdu bądź są na tyle poważnie, że stanowią zagrożenie dla życia użytkowników. Z naszych danych wynika, że w Polsce 11% z ponad 114 mln przebadanych przez nas części w procesie produkcji nie spełniało wymogów bezpieczeństwa - zauważa Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems i ekspert PIM.

Polska jakość, czyli pomiędzy Rosją a Niemcami
Pojazdy wzywane do procesów naprawczych ze względu na wadliwe części pochodzą nie tylko z Polski, ale były również produkowane poza naszymi granicami. Z zagranicznych doświadczeń i danych Exact Systems wynika, że odsetek wadliwych części w Polsce znajduje się blisko średniej europejskiej.

"Wśród naszych sąsiadów możemy zaobserwować dużo wyższy udział części wymagających naprawy. Przykładem może być rynek rosyjski, na którym po kontroli wykrywamy niemal 30% elementów błędnie zamontowanych lub o niewystarczającej jakości. Odmienną sytuację odnotowujemy w Niemczech, gdzie wadliwość części motoryzacyjnych nie przekracza poziomu 6,5% - wylicza Paweł Gos.

Dostawcy i poddostawcy dla sektora motoryzacyjnego podejmują działania gwarantujące wysoką jakość produkowanych części nie tylko ze względu na kosztowne wezwania do ASO w ramach akcji serwisowych, ale również ze względu na konsekwencje zatrzymania linii produkcyjnej, co może przekładać się na milionowe straty.

Samochody bezawaryjne?
"Koncerny motoryzacyjne, chcąc walczyć o dobrą opinię oraz zachęcić klientów do kupna ich aut, stawiają na jak najwyższą jakość produkcji. Do tej pory nie udało się stworzyć bezawaryjnego modelu auta, stąd klienci dokonując zakupu samochodu powinni się kierować jego najniższym poziomem wadliwości - radzi Jacek Opala, dyrektor ds. rozwoju i sprzedaży w Exact Systems.

Z rankingu najmniej awaryjnych samochodów przygotowanego przez niemiecką organizację TUV wynika, że najbardziej niezawodnym autem jest Volkswagen Polo, który wyprzedził dotychczasowego lidera (Toyota Prius). Na kolejnych miejscach w kategorii aut 2-3 letnich znalazły się: Mazda3, Audi Q5, Toyota Avensis oraz Volkswagen Golf Plus.

Cytowane wyżej zestawienie przygotowano na podstawie wyników okresowych przeglądów przeprowadzanych w stacjach diagnostycznych w Niemczech. Na rezultat danego modelu wpływała ilość wykrytych awarii i usterek, które mogły zagrażać kierowcy oraz innym uczestnikom ruchu.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane