/  / Chwilowa zadyszka moto-eksportu?

Chwilowa zadyszka moto-eksportu?

AutomotiveSuppliers.pl|
null
© Opel
null

Po trzech miesiącach wzrostu w tym roku kalendarzowym eksport polskiego przemysłu motoryzacyjnego za granicę zanotował w kwietniu spadek i to dość wyraźny, bo o blisko 10%.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W kwietniu bieżącego roku eksport przemysłu motoryzacyjnego z Polski osiągnął wartość około 1,57 mld EUR. To wynik gorszy od tego sprzed roku o ponad 9,5%. Tym samym przerwany został trend wzrostowy, który obserwowaliśmy we wszystkich miesiącach pierwszego kwartału.

O kwietniowym spadku wartości polskiego eksportu zadecydowały niższe dostawy nie tylko pojazdów osobowych i towarowo-osobowych oraz silników wysokoprężnych, ale także pojazdów ciężarowych (-19,5%) i autobusów (-41,5%).

Jak wiadomo, największą część eksportu z polskich fabryk przemysłu motoryzacyjnego stanowią aktualnie części i komponenty (42,3% całości). W kwietniu dostawy w omawianej grupie produktowej osiągnęły wartość prawie 662,4 mln EUR, a więc o ponad 0,4% więcej niż przed rokiem. To jednocześnie druga najwyższa wartość, licząc od stycznia.

Natomiast łącznie w okresie styczeń-kwiecień wartość produktów motoryzacyjnych dostarczonych z polskich fabryk do zagranicznych odbiorców wyniosła niespełna 6,23 mld EUR. To mniej niż w analogicznym czasie rok wcześniej o ponad 0,6%. Na części i komponenty motoryzacyjne przypadło z powyższego około 2,63 mld EUR, co daje wzrost o dynamice ponad 7%.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane