/  / CFM rośnie w siłę

CFM rośnie w siłę

LeasePlan|
null
© LeasePlan
null

LeasePlan opublikował wyniki za pierwsze półrocze 2013. Najnowsze dane finansowe wskazują na kolejny sukces globalnego koncernu i nieustanne umacnianie pozycji lidera, widoczne również na polskim rynku. LeasePlan, obecny już w 31 krajach, obchodzi w tym roku 50-lecie istnienia.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Po pierwszym półroczu LeasePlan zanotował zysk na poziomie około 171 mln EUR, co oznacza wzrost o 38,9% w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzedzającym. Łączna wartość aktywów wzrosła do 120,1 mld EUR.

Wzrosła również liczba aut w zarządzanych przez firmę flotach z 1 350 000 sztuk w 2012 roku do 1 360 000 na koniec czerwca 2013.

"Rok, w którym świętujemy nasze 50-lecie, rozpoczął się dobrze. Mimo utrzymującej się niepewności na rynku wyniki LeasePlan pozwalają nam pozytywnie patrzeć w przyszłość - komentuje Vahid Daemi, przewodniczący i CEO LeasePlan Corporation.

Poziom zaufania inwestorów do strategii dywersyfikacji finansowania firmy LeasePlan stale wrasta. W pierwszej połowie 2013 depozyty detaliczne LeasePlan w bankach osiągnęły łącznie kwotę 4 mld EUR.

Sukcesy w Polsce
Opublikowane w lipcu wyniki Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów wskazują, że polski oddział LeasePlan utrzymuję pozycję lidera rynku i zarządza obecnie największą liczbą aut w usłudze Full Service Leasing (FSL). Kompleksowość oferty połączona z jej elastycznością oraz wsparta efektem skali powoduje, iż zewnętrzne zarządzanie flotą samochodową jest bezkonkurencyjne w stosunku do działów floty funkcjonujących w ramach przedsiębiorstwa.

Po pierwszym półroczu 2013 aż 85 539 pojazdów (co stanowi 79% łącznej floty firm PZWLP) była finansowana i zarządzana w ramach usługi FSL. Co piąte auto jest w zarządzaniu LeasePlan.

Perspektywy na drugą połowę roku
Ogólne tendencje rynku prowadzą do spadku sprzedaży nowych samochodów. Spowolnienie gospodarcze wciąż jest wyraźnie widoczne na wielu rynkach. Widać natomiast pewne oznaki stabilizacji. Ze względu na spadek sprzedaży nowych samochodów sprzedaż używanych zdecydowanie się poprawiła.

Ponadto, z roku na rok widać poprawę w indeksach obsługi klienta, a rozwój firmy umożliwia doskonalenie oferty produktowej i wychodzenie na przeciw oczekiwaniom klientów.

LeasePlan, istniejący już 50 lat, zajmuje obecnie miejsce w pierwszej trójce firm CFM w większości z 30 państw, w których prowadzi swoją działalność. Dlatego, pomimo niepewnej sytuacji gospodarczej, firma może pozwolić sobie na optymizm i prognozę stabilnego wzrostu w najbliższych sześciu miesiącach.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane