/  / Centrum testowania silników Audi w Neckarsulm gotowe

Centrum testowania silników Audi w Neckarsulm gotowe

Audi|
null
© Audi
null

Uruchomienie nowego centrum testowania silników w fabryce Audi w Neckarsulm oznacza oddanie do użytku najnowocześniejszych na świecie i najbardziej wydajnych urządzeń do badania jednostek napędowych.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Centrum wyznacza również nowe standardy w oszczędnym korzystaniu z zasobów naturalnych.

Zbudowane kosztem łącznie około 100 mln EUR centrum testowania silników w Neckarsulm jest najnowocześniejszym ośrodkiem badawczym tego typu na świecie.

Silniki wraz z wszystkimi innymi podzespołami samochodu mogą być montowane i badane na tym samym stanowisku testowym. Ponadto, Audi analizuje tu także nowatorskie rodzaje napędu korzystające z alternatywnych paliw pozyskiwanych z odnawialnych źródeł energii. "Sportowy duch i efektywność stanowią dla nas nierozłączną parę - mówi Wolfgang Durheimer, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technologicznego.

Najnowszym tego przykładem jest stworzony w Neckarsulm silnik 4.0 TFSI, montowany w produkowanych tu modelach S6, S6 Avant, S7 Sportback, A8 oraz S8. W jednostce tej zastosowano wszystkie rozwiązania oferowane w ramach Modułowego Systemu Efektywności, począwszy od technologii odłączania cylindrów cylinder on demand, poprzez sposoby zmniejszenia tarcia wewnętrznego, system Start-Stop, system rekuperacji aż po innowacyjny system zarządzania temperaturą.

Nowa, regulowana pompa olejowa dostosowuje ciśnienie oleju w dwóch zakresach, a chłodzenie tłoków przez natrysk oleju na spód denka inicjowane jest zależnie od mapy charakterystyk.

Ta różnorodność rozwiązań technicznych ma również wpływ na stanowiska testowe.

W nowym centrum bez jakichkolwiek przestojów potrzebnych do odpowiedniego przygotowania stanowisk i bez konieczności dokonywania zmian w ich konstrukcji można badać zarówno układy napędowe z poprzecznie montowanym silnikiem, jak i z silnikiem ułożonym podłużnie. To nowość na skalę światową.

Na 57 różnych stanowiskach badawczych w ciągu roku można przeprowadzić około 1 600 testów silników. Do tego dochodzą warsztaty do analizy mechaniki, elektroniki i elektryki.

W celu zapewniania optymalnej komunikacji pomiędzy stanowiskami i laboratorium rozwojowym pracownie zatrudnionych tu inżynierów połączono ze sobą. Silniki Diesla i jednostki o zapłonie iskrowym są badane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, spełniających kryterium dokładnej powtarzalności, a następnie optymalizowane pod względem takich parametrów jak moc, moment obrotowy, dynamika, zużycie paliwa, emisja spalin i żywotność.

Każdy silnik testowany jest w identycznych warunkach, dlatego też wyniki są porównywalne.

W trakcie "testu długotrwałej pracy i testu przyspieszonego" jednostki napędowe są poddawane próbom nawet przez 1 500 godzin. Sterowanie i kalibrowanie wszystkich urządzeń technicznych odbywa się z centralnej dyspozytorni.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane