/  / Brak kratek nam nie zaszkodzi

Brak kratek nam nie zaszkodzi

IBRM Samar|
null
null

Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland: W 2014 r. w Polsce zarejestrowanych zostało 5 835 samochodów marki Volvo. W tym roku liczba rejestracji przekroczy 6 tysięcy sztuk. W ciągu najbliższych czterech lat koncern wymieni wszystkie modele w ofercie. To z pewnością wpłynie pozytywnie na naszą sprzedaż.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Przed rokiem podkreślali Państwo, że „umiejętnie wykorzystali okres przejściowy umożliwiający sprzedaż aut z kratką”. Czy ich brak w tym roku znacznie pogorszy wyniki? A może Volvo ma pomysł na zrekompensowanie strat?

Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland: W ubiegłym roku sprzedaliśmy 1 405 aut z homologacją ciężarową. Z podobną liczbą zamówień na nowe auta weszliśmy w ten rok. Do tego niebawem do salonów trafi nowe Volvo XC90, a po nim V60 Cross Country i S60 Cross Country. Przewidujemy, że 2015 r. będzie dla Volvo w Polsce jeszcze lepszy niż ubiegły. Nie powinniśmy odczuć braku kratki.

Ile samochodów firma chce sprzedać?

W 2014 r. w Polsce zarejestrowanych zostało 5 835 samochodów marki Volvo. W tym roku liczba rejestracji przekroczy 6 tysięcy sztuk. W ciągu najbliższych czterech lat koncern  wymieni wszystkie modele w ofercie. To z pewnością wpłynie pozytywnie na naszą sprzedaż.

Marka zakończyła ubiegły rok na 4. pozycji w rankingu rejestracji nowych samochodów segmentu premium.  Ma szansę w tym roku na podium?

Cały czas walczymy o podium, ale to wydarzy się raczej w kolejnych latach.

Co będzie lokomotywą sprzedaży?  Jakie nadzieje firma wiąże z nowym XC 90?

Naszym najpopularniejszym modelem jest XC60. To najchętniej kupowany model segmentu premium i to on będzie się sprzedawał najlepiej w tym roku. Drugim bestsellerem jest V40 i V40 Cross Country. Wprowadzenie nowych silników z rodziny Driver wyraźnie ożywiło sprzedaż modeli V60 i S60. Na podniesienie sprzedaży wpłynie też debiut nowego XC90.

Jakie będą bariery w rozwoju firmy, a co go ułatwi?

Nowe przepisy dotyczące podatku VAT poprawiły sytuację całej branży motoryzacyjnej w Polsce. To czynnik pozytywnie wpływający na sprzedaż. Jedynym istotnym zagrożeniem dla naszej sprzedaży mogłoby być nagłe pogorszenie sytuacji ekonomicznej w kraju. Jak dotąd jednak wskaźniki gospodarcze mamy dobre.

Przed rokiem mówili Państwo, że „ostatnio czasy nie sprzyjały rozwojowi”. Czy w 2015 r. powstaną nowe autosalony?

Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami, ale jest jeszcze za wcześnie na ujawnianie szczegółów.

Na co firma chce w tym roku położyć nacisk, jeśli chodzi o współpracę z dealerami?

Nie przewidujemy żadnych rewolucyjnych zmian. Z całą pewnością zaangażujemy całą naszą sieć sprzedaży do wprowadzenia nowego modelu XC90.  

Szykują się nowe standardy dla autosalonów?

Nie przewidujemy żadnych gwałtownych zmian standardów, lecz będziemy realizować proces rozłożony na lata.  

To będzie dobry rok dla rynku aut osobowych w Polsce? Kolejny dobry dla aut premium?

Zakładamy, że segment premium wzrośnie o 10 procent, a cały rynek o 5 procent.

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane