/  / Bosch chce połknąć ZF Lenksysteme

Bosch chce połknąć ZF Lenksysteme

null
null

Bosch planuje zwiększyć swój pakiet akcji w ZF Lenksysteme GmbH do 100%. W tym miesiącu spółki Robert Bosch GmbH oraz ZF Friedrichshafen AG podpisały umowę w tej sprawie.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Spółka ZF Lenksysteme GmbH (dalej: ZFLS), zatrudniająca ponad 13 000 pracowników w ośmiu krajach, zajmuje się rozwojem, produkcją i sprzedażą układów kierowniczych do samochodów osobowych i użytkowych. W 2013 roku obroty spółki wyniosły około 4,1 mld EUR. Przedsiębiorstwo posiada 20 zakładów w najważniejszych dla rynku motoryzacyjnego regionach świata. Oprócz zakładów w Europie, USA oraz Chinach ZFLS prowadzi produkcję także w Indiach, Brazylii oraz Malezji.

Transakcja wymaga zgody odpowiednich urzędów antymonopolowych.

"Dzięki objęciu całości udziałów w spółce ZF Lenksysteme Bosch umocni swoją pozycję i będzie miał możliwość aktywnego współtworzenia przyszłego rynku motoryzacji. Spółka jest jednym z liderów technologii elektrycznych układów kierowniczych, które stanowią fundament zautomatyzowanych funkcji jazdy. Funkcje takie pojawią się w coraz wydajniejszych samochodach, także w wersjach elektrycznych - powiedział Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Robert Bosch GmbH.

Spółka ZFLS już dziś osiąga blisko 60% swoich obrotów ze sprzedaży nowoczesnych i oszczędnych elektrycznych układów kierowniczych. Przyczyną sukcesu efektywnych układów kierowniczych jest potencjał oszczędności paliwa: samochód średniej klasy z silnikiem o pojemności 2 litry jest w stanie zaoszczędzić do 0,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Pozwala to obniżyć poziom emisji nawet o 14 g/CO2 na kilometr.

Ponadto, elektryczny układ kierowniczy jest w samochodzie osobowym ważnym komponentem wielu układów wspomagających. Przykładem takiego układu jest asystent pasa ruchu, który automatycznie utrzymuje właściwy kurs jazdy.

W przypadku funkcji żeglowania start-stop, podczas której wyłączany jest silnik spalinowy, kierowanie pojazdem jest równie komfortowe dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy.
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane