/  / BMW z układem kierowniczym produkowanym tylko w Polsce

BMW z układem kierowniczym produkowanym tylko w Polsce

NEXTEER AUTOMOTIVE|
null
© Nexteer Automotive
null

Nowe BMW i3, czyli pierwszy w pełni elektryczny model bawarskiego koncernu, otrzymało specjalny układ kierowniczy, który produkowany jest wyłącznie w tyskim i gliwickim zakładzie firmy Nexteer Automotive.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Rocznie w polskich fabrykach Nexteer, największych pod względem produkcji i zatrudnienia, powstawać będzie 40 000 sztuk elektrycznych systemów sterowania typu Single-Pinion EPS, przeznaczonych dla producenta z Bawarii.

"Produkcja układów kierowniczych dla marki premium, jaką jest BMW, to z pewnością duże wyzwanie, ale także szczególna nobilitacja dla polskich zakładów Nexteer Automotive - mówi Rafał Wyszomirski, prezes zarządu polskiego oddziału Nexteer Automotive, a zarazem wiceprezes zarządu koncernu ds. globalnych operacji. "Fakt, że systemy sterowania dla pierwszego elektrycznego modelu BMW powstają właśnie w Polsce potwierdza, iż dysponujemy nie tylko światowej klasy inżynierami, ale także bardzo profesjonalnym zespołem produkcyjnym".

Montowany w BMW i3 układ EPS (Electric Power Steering) posiada specjalną architekturę elektroniczną, pozwalającą na wprowadzanie nowych funkcji sterowania pojazdów światowych koncernów. Systemy EPS firmy Nexteer szczególnie dobrze sprawdzają się w samochodach elektrycznych (EV), m.in. dzięki integracji systemów o dużej wydajności oraz małemu zapotrzebowaniu na energię w trybie oczekiwania.

Tworząc nowe układy kierownicze, inżynierowie Nexteer biorą pod uwagę (tak, jak było to w przypadku BMW i3) założenia projektowe całego pojazdu, a nie tylko jego podzespołów odpowiedzialnych za prowadzenie. Dzięki temu elektryczne układy kierownicze są w pełni zintegrowane z całą architekturą elektryczną pojazdu, a ponadto pozwalają na szybkie dostosowanie systemu do kolejnych zmian klienta oraz wymagań dotyczących układu kierowniczego.

"BMW znane jest na całym świecie z produkcji samochodów dających "radość z jazdy", w co wpisują się tworzone przez nas zaawansowane technologicznie systemy kierownicze. Elektryczne układy kierownicze Nexteer stają się coraz popularniejsze wśród światowych koncernów motoryzacyjnych, co zawdzięczamy z pewnością ich wyjątkowej charakterystyce, związanej m.in. z możliwością tworzenia nie tylko dobrze prowadzących się, ale także bardzo bezpiecznych samochodów - podkreśla Laurent Bresson, prezes i dyrektor operacyjny Nexteer Automotive.

Jak wskazują inżynierowie Nexteer, jednym z najważniejszych czynników umożliwiających tworzenie tak złożonego układu kierowniczego, jaki montowany jest w BMW i3, jest pełna integracja systemów elektronicznych Nexteer oraz możliwość ich projektowania w specjalnym centrum rozwoju oprogramowania firmy.

By sprostać wymaganiom producentów, Nexteer stosuje obecnie w swoich systemach nową rodzinę dwurdzeniowych procesorów posiadających certyfikat ISO 26262, integrujących interfejs komunikacyjny FlexRay z pojazdem. Technologia ta pozwala na wsparcie używanej przez globalnych producentów samochodów platformy AUTOSAR SW oraz implementowanie systemów wspomagających kierowcę, takich jak system utrzymywania toru jazdy czy park assist (asystent parkowania). Ponadto układy EPS pozwalają producentom na dodawanie nowych systemów wspomagających kierowcę nie tylko w początkowej fazie produkcji, ale także w całym cyklu życia modelu.

W system Single-Pinion EPS firmy Nexteer Automotive wyposażony został także nowy model Mini Cooper, który miał swój debiut podczas listopadowego salonu motoryzacyjnego w Los Angeles.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane