/  / BMW szykuje atak frontalny

BMW szykuje atak frontalny

IBRM Samar |
null
null

Paul de Courtois, dyrektor generalny BMW Group Polska: Mamy nowe auta oraz atrakcyjne portfolio modelowe będące w stanie zaspokoić różne oczekiwania klientów wobec marki premium. Będziemy również wchodzić w nowe segmenty rynku i wprowadzać coraz więcej innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W tym roku chcemy więc pozostać liderem rynku.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Miniony rok grupa BMW może chyba zaliczyć do udanych?

Paul de Courtois, dyrektor generalny BMW Group Polska: Zarówno na świecie, jak i w Polsce, grupa BMW zakończyła 2013 rok na pierwszej pozycji wśród producentów aut klasy premium. W skali międzynarodowej to był jak dotychczas najbardziej udany dla nas rok. Firma sprzedała na całym świecie ponad 1,96 mln aut. W Polsce grupa BMW zarejestrowała łącznie 7 809 samochodów i motocykli.  Marka BMW zanotowała wzrost na poziomie 13 proc. w porównaniu z rokiem 2012. Przyczyn tego sukcesu było kilka. Na rynku zadebiutowało 14 nowych modeli. Wśród nich były BMW X5, BMW serii 4 Coupe, czy elektryczne BMW i3. Zaprezentowaliśmy także nowe możliwości innowacyjnego systemu ConnectedDrive, łączącego kierowcę, samochód i świat zewnętrzny; rozwijaliśmy technologię EfficientDynamics. Ta strategia będzie kontynuowana w 2014 r. i jesteśmy przekonani, że dzięki niej nasza pozycja będzie jeszcze mocniejsza.

Czym BMW zaskoczy nas w 2014 r. i następnych latach?

Mamy nowe auta oraz atrakcyjne portfolio modelowe będące w stanie zaspokoić różne oczekiwania klientów wobec marki premium. Będziemy również wchodzić w nowe segmenty rynku i wprowadzać coraz więcej innowacyjnych rozwiązań technologicznych. W tym roku chcemy więc pozostać liderem rynku.
 
Czy BMW jest zadowolone z wyników sprzedaży aut z kratką? W jakim stopniu wpłynie ona na zwiększenie sprzedaży w 2014 r. i wyniki finansowe spółki?
 
Jak wspominałem, nasze dobre wyniki to kombinacja gamy atrakcyjnych modeli oraz innowacyjnych technologii. Do tego dochodzi rosnąca w siłę sieć dealerska. Tym niemniej, obecne regulacje z pewnością wspierają sprzedaż, szczególnie, że często klienci, którzy planowali kupno samochodu w 2013 r., przełożyli tę decyzję na ten rok. Dzięki możliwości odliczenia podatku VAT ceny aut premium stały się dla przedsiębiorców bardziej przystępne. Z myślą o klientach chcących skorzystać z tych możliwości przygotowaliśmy ofertę 8 modeli z homologacją ciężarową. Trudno przewidzieć, jak sprzedaż aut z kratką wpłynie na nasze wyniki w skali roku, ale dane ze stycznia pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość.
 
Jakie będą lokomotywy sprzedaży w tym roku? Jakie nowości?
 
Z niecierpliwością czekamy na kolejne modele, które wyjadą na drogi w tym roku. Ogłosiliśmy już wejście na rynek nowej wersji naszego bestsellera BMW X3. Wierzę, że nowa stylistyka oraz wysokowydajne silniki wpłyną na bardzo dobre wyniki tego modelu. Z kolei lider segmentu, nowe BMW serii 5 miało premierę w połowie 2013 r. i z pewnością odegra ważną rolę w naszej ofercie rynkowej.  O wynikach trzeciej generacji BMW X5, także przekonamy się w tym roku, ponieważ wszedł na rynek dopiero pod koniec 2013. W tym roku zadebiutuje także szereg innych modeli:  BMW serii 2 Coupe, BMW M3 i BMW M4, dwa modele nowej serii 4 – Cabrio oraz Gran Coupe, oraz otwierające nowy dla nas segment BMW serii 2 Active Tourer oraz drugi członek w rodzinie BMWi – BMW i8.
 
Grupa BMW to także Mini i motocykle. Co tu nowego szykuje BMW?
 
To będzie bardzo ważny rok dla Mini. Zupełnie nowa odsłona tego auta będzie dostępna dla klientów już w marcu, Z kolei BMW Motorrad zaproponuje kolejne modele: enduro R 1200 GS Adventure, turystyczny R 1200 RT, klasyczny R nineT oraz otwierający nowy dla BMW segment „naked bike” S 1000 R.

Wspominał Pan o dużej roli sieci dealerskiej w osiągnięciu przez spółkę dobrych wyników sprzedaży. Czy liczba autosalonów i serwisów będzie nadal rosła? Szykują się duże inwestycje?
 
W związku z rosnącym popytem na nasze auta, rozbudowujemy sieć dealerską.  W 2013 r. powstały trzy nowe salony: w Gliwicach, Częstochowie oraz w Krakowie.  Przebudowie i modernizacji uległy punkty w Rzeszowie i Warszawie. Sieć autoryzowanych serwisów uzupełnił zakład należący do Bawaria Motors w Gdyni. W 2014 r. planujemy powiększyć sieć dealerską o kolejne dwa salony w Gdyni i Kielcach. Wówczas będzie ona liczyła 25 placówek. Chciałbym również wspomnieć o ostatnio wdrożonym projekcie certyfikacji serwisów blacharsko-lakierniczych samochodów BMW Group. Certyfikowane warsztaty używają wyłącznie oryginalnych części, materiałów oraz gwarantują najwyższej jakości serwis.
 
Czy BMW nadal będzie angażowało się  w sponsoring imprez kulturalnych?  
 
Oczywiście! BMW Group od ponad 40 lat angażuje się w ochronę i rozwój kultury na świecie i robimy to również w Polsce poprzez wieloletnie wsparcie kilku projektów, takich jak BMW Jazz Club, Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena, organizowany wspólnie z Teatrem Wielkim Operą Narodową projekt OperaLab oraz trwający konkurs na zrównoważone rozwiązania miejskie BMW/Urban/Transforms, który zostanie rozstrzygnięty w tym roku. To ważna część naszych planów na 2014 rok.
 
Jak ocenia Pan perspektywy dla rynku aut premium w 2014 r.?
 
Przewidujemy dalszy zrównoważony wzrost segmentu premium w tym roku. Ubiegłoroczne wyniki to sygnał, że okres stagnacji możemy mieć już za sobą. Wydaje mi się, że możemy liczyć na raczej spokojne wzrosty.

 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane