/  / BMW kolejny rok liderem segmentu premium

BMW kolejny rok liderem segmentu premium

BMW|
null
© BMW
null

BMW Group Polska zakończyła ubiegły rok na pozycji lidera segmentu samochodów premium w Polsce. W tym rankingu najwyższy stopień podium firma zajęła już po raz szósty z rzędu. Marki BMW, MINI i BMW Motorrad osiągnęły zaś dwucyfrowy wzrost sprzedaży.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W 2015 roku BMW Group Polska zarejestrowała łącznie 11 822 pojazdy. Na polskich drogach pojawiły się 9 552 samochody marki BMW, co stanowi 24 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku. MINI zamknęło rok z 25 proc. wzrostem i 1 129 rejestracjami. Z kolei BMW Motorrad zanotowało 1 141 rejestracji motocykli, co jest wynikiem o 16 proc. lepszym niż w roku 2014.

Najpopularniejszymi modelami BMW ponownie okazały się: BMW X5 (1 302 rejestracje), BMW serii 5 (1 241) i BMW serii 3 (1 294). Marka zanotowała również dobre wyniki w segmencie samochodów kompaktowych. Odświeżona wersja serii 1 sprzedała się w liczbie 743 egzemplarzy, co jest wynikiem o 40 proc. lepszym niż w roku poprzednim. Także przedstawiciele nowego dla BMW segmentu – modele BMW serii 2 Active i Gran Tourer – spotkały się z dobrym przyjęciem rynku. Z wynikiem 549 rejestracji osiągnęły rezultat porównywalny z konkurencją. Sprzedaż samochodów BMW M zwiększyła się natomiast ponaddwukrotnie i osiągnęła liczbę 113 egzemplarzy. Wersje M Performance znalazły w Polsce 349 nabywców, co stanowi wzrost o 86 proc.

W Polsce zarejestrowano 67 modeli BMW i3, co jest najlepszym wynikiem spośród samochodów elektrycznych i przekłada się na 64 procentowy  udział w rynku. „BMW i3 udowadnia, że samochód elektryczny może być wygodny w codziennym użytkowaniu miejskim. Zasięg, ładowanie, serwis, możliwość wypożyczenia standardowego samochodu oraz koszty eksploatacji są bardzo atrakcyjne. Natomiast BMW i8 jest ciągle najbardziej innowacyjnym samochodem w segmencie. Ten model znalazł w Polsce 14 nabywców”, podkreśla Paul de Courtois, Dyrektor Generalny BMW Group Polska.

W 2015 roku zarejestrowano w Polsce 1129 pojazdów marki MINI. Hitem sprzedaży okazały się wersje 3- i 5-drzwiowe MINI (600 rejestracji). Również bardzo dobry wynik zanotowało BMW Motorrad.  Obecnie ma 25 proc. udziałów na rynku motocykli o pojemności większej niż 500 cm3, natomiast na liście 20 najlepiej sprzedających się motocykli w Polsce znajduje się aż 10 modeli BMW. Najpopularniejszy model GS stanowi połowę całej sprzedaży.

Komfortowe finansowanie

Sprzedaż samochodów wspiera BMW Financial Services, które w 2015 roku sfinansowało zakup 40 proc. aut BMW i MINI oraz ubezpieczyło 50 proc. W ubiegłym roku pozyskało 5 311 nowych klientów, tj. o 28% więcej w porównaniu do 2014 roku, dzięki czemu w portfelu firmy znalazło się już 10 297 użytkowników pojazdów bawarskiego koncernu. 1600 z nich finansowało użytkowanie pojazdu w formule Comfort Lease, która łączy w sobie zalety podatkowe leasingu operacyjnego z niskim obciążeniem miesięcznym, minimalizacją kosztów finansowania pojazdu, gwarancją odkupu i możliwością zmiany samochodu na nowy, po zakończeniu umowy leasingu. Na podstawie zakładanego, umownego okresu użytkowania, deklarowanej średniorocznej wysokości przebiegu oraz ceny wyposażenia dodatkowego i akcesoriów, określana jest wartość końcowa pojazdu. Kwota ta stanowi umowną wartość pojazdu po zakończeniu kontraktu leasingowego, która gwarantowana jest przez BMW Financial Services.

Program BMW Comfort Lease skierowany był dotychczas do klientów instytucjonalnych. Ireneusz Nogalski, prezes BMW Financial Services Polska zapowiedział jednak, że 2016 roku z oferty będą mogli skorzystać również klienci indywidualni.

Nowości na stulecie firmy

W 2016 roku klienci BMW w Polsce mogą spodziewać się nowych rozwiązań, wśród nich hybrydowej technologii plug-in, która znajdzie zastosowanie w modelach BMW serii 2 Active Tourer, BMW serii 3 oraz BMW serii 7. Dla miłośników sportów motorowych przeznaczone są nowe wersje M3 i M4 GTS. Z kolei fanów MINI ucieszy zapewne nowa wersja MINI Cabrio oraz napęd ALL4 w modelu MINI Clubman.

W 2016 roku BMW świętuje swoje stulecie. "Jestem przekonany, że także również w 2016 roku będziemy określać tempo rozwoju segmentu premium. Zamierzamy kontynuować ścieżkę wzrostu" - zapewnia Paul de Courtois.

DB
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane