/  / Bentley i nie tylko

Bentley i nie tylko

null
null

Piotr Jędrach, dyrektor generalny spółki Bentley Warszawa: Nie jest tajemnicą, że w grupie Porsche Inter Auto są jeszcze inne marki luksusowe. Proszę o chwilę cierpliwości…

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Paweł Janas, IBRM Samar: Niedawno swój pierwszy, choć na razie przejściowy, salon w Polsce uruchomił Rolls-Royce. Czy Bentley czuje na plecach oddech rywala?

Piotr Jędrach, dyrektor generalny spółki Bentley Warszawa: Nie ma powodu do obaw. To zupełnie odmienne charakterem samochody, a każda z marek ma swoich wiernych klientów. Rolls-Royce Ghost GT to zupełnie inne auto niż Bentley Continental GT. Raczej uzupełniamy się niż ze sobą konkurujemy. Pojawienie się oferty naszego rywala nie pogorszy naszych wyników sprzedaży. Wręcz przeciwnie, kolejna superluksusowa marka na polskim rynku może się tylko przyczynić do większego zainteresowania ludzi biznesu tego typu autami. A na tym skorzysta także Bentley.

Dane rejestracyjne wskazują, że rynek samochodów premium w Polsce ma się nieźle, a spowolnienie gospodarcze nieschłodziło zapału zamożnych Polaków do zakupu luksusowych aut.

Oczywiście. Sytuacja makroekonomiczna, w której przyszło prowadzić działalność biznesową wielu naszym potencjalnym klientom, sprzyja zakupom superluksusowych marek. Przykład? Około 2009 roku kurs euro w ciągu kilku miesięcy potrafił się zmieniać nawet o 30 proc. Dziś te wahania zamykają się w przedziale 8-10 proc. Łatwiej jest więc tworzyć biznesplany, łatwiej planować zyski, z których część można następnie przeznaczyć na zakup luksusowych dóbr, w tym samochodów.  

A konkretnie? Ile aut w tym roku i w kolejnych latach chce sprzedać w Polsce Bentley?

Liczymy, że w tym roku wyjedzie z naszego salonu i zostanie zarejestrowanych w kraju ponad 20 aut. Tym samym powrócimy do poziomu sprzedaży sprzed dwóch lat. Liczę też, że w kolejnych latach sprzedaż będzie rosła o kilka sztuk rocznie.  Wiele zależy tu jednak od oferty modelowej producenta.

Czym marka chce nas zaskoczyć w najbliższym czasie?

Stale na rynku pojawiają się premiery spod znaku naszego skrzydlatego logo. W tym roku debiutuje w Polsce nowy Bentley Flying Spur. Pojawią się też kolejne auta w wersjach GT na przykład Mulsanne. Niedawno potwierdzona została ponadto informacja o rozpoczęciu na przełomie 2015 i 2016 r. produkcji pierwszego w dziejach marki SUV-a.

Obecnie Bentley Warszawa sprzedaje auta w jednym salonie położonym na warszawskim Powiślu. Czy w planach jest budowa drugiego obiektu w innym polskim mieście? Na dwa salony w Polsce zdecydowała się w tym roku inna luksusowa marka, czyli Ferrari…

Na razie nie mamy takiej potrzeby ani takich planów. Sadzę, że generalnie w przypadku superluksusowych marek w Polsce, nie ma sensu inwestowanie w więcej niż jeden salon.

Czy spółka ma na oku jakieś inne inwestycje?

Nie jest tajemnicą, że w naszej grupie Porsche Inter Auto są jeszcze inne luksusowe marki…

Jak rozumiem, firma chce jedną z nich wprowadzić na polski rynek? Jaki samochód wchodzi w grę? Kiedy można spodziewać się debiutu?

Proszę o chwilę cierpliwości

comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane