/  / Audi z rekordowym wynikiem

Audi z rekordowym wynikiem

Audi|

Audi zanotowało najlepszy w całej swej historii początek roku, wprowadzając na rynek blisko 137 700 samochodów, o 10,3 procent więcej niż w styczniu ubiegłego roku. Po rekordowych wynikach roku 2014, Audi ponownie może pochwalić się zwiększeniem sprzedaży we wszystkich regionach świata

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Największy sukces cztery pierścienie odnotowały w Ameryce Północnej i Południowej. Styczeń zamknięto tam z wynikiem 16 200 sprzedanych aut, o 15,1 procent więcej niż przed rokiem. Do udanego wejścia w nowy rok przyczyniła się przede wszystkim rodzina A3 (+58,1%) oraz nowe Audi TT (+15,0%).

W styczniu Audi przyspieszyło przede wszystkim w Ameryce, notując wzrost o 15,1 procent i sprzedając blisko 16 200 aut. W USA koncern kontynuował doskonałą passę, odnotowując czterdziesty dziewiąty z rzędu rekordowy pod względem sprzedaży miesiąc. W pierwszym miesiącu tego roku w USA oddano do rąk klientów 11 541 samochodów - o 14,3 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Sprzedaż w Kanadzie rozwijała się jeszcze bardziej dynamicznie –tu wzrost wyniósł aż 26,3 procent. Motorem zwiększenia sprzedaży był popyt na Audi A3 i Audi Q3, które na tym rynku dostępne są od roku ubiegłego.

Również w Europie cztery pierścienie z sukcesem rozpoczęły nowy rok. Klienci w Niemczech kupowali przede wszystkim modele klasy średniej i wyższej. Sprzedaż Audi A4 wzrosła o 31,6 procent, Audi A6 o 14,2 procent, natomiast Audi A7 Sportback aż o 35,2 procent. Niezależnie od modelu, sprzedaż koncernu na niemieckim rynku wzrosła o 13,6 procent do 19 804 egzemplarzy. Lepsze niż w styczniu 2014 wyniki koncern z Ingolstadt odnotował także w Wielkiej Brytanii (+8,1%), Hiszpanii (+7,0%) i Polsce (+28,4%). W tych trzech krajach najlepiej sprzedawało się Audi Q5. W Zjednoczonym Królestwie popyt na tego SUV-a klasy średniej wzrosła o 81,7 procent, w Hiszpanii o 67,5 procent, natomiast w Polsce sprzedaż Audi Q5 była wyższa aż o 120 procent. Największy natomiast wzrost spośród dwudziestu swoich najważniejszych rynków, Audi zanotowało w Turcji - o 109,8 procent, do 1785 oddanych do rąk klientów aut.

W Azji Południowo-Wschodniej cztery pierścienie sprzedały w styczniu o 14,3 procent samochodów więcej - blisko 59 700 egzemplarzy. Najwyższe, dwucyfrowe wyniki sprzedaży odnotowano w Korei Południowej (+31,5%) i na największym rynku tego regionu – w Chinach (+15,1%).

Sprzedaż Audi na całym świecie napędzała przede wszystkim rodzina A3 (+58,1%) oraz Audi TT (+15,0%). Nowy model TT pojawił się na pierwszych rynkach jesienią ubiegłego roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane