/  / Audi wyda 3 mld euro na inwestycje

Audi wyda 3 mld euro na inwestycje

null
© Audi
null

Ponad 20 nowych i odświeżonych modeli aut, otwarcie fabryki w Meksyku, środki na samochody elektryczne i cyfryzację pojazdów – to strategiczne plany koncernu z Ingolstadt na ten rok.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Producent aut z czterema pierścieniami na masce nie zwalnia tempa. Podczas konferencji, podsumowującej ubiegłoroczne wyniki koncernu, zarząd spółki zaprezentował także plany na rok bieżący. Szef Audi Rupert Stadler zapowiedział, że w 2016 roku koncern chce zainwestować ponad 3 mld euro. Po raz kolejny wszystkie inwestycje mają zostać sfinansowane z przepływów finansowych. 31 grudnia 2015 roku płynność netto koncernu Audi wyniosła 16,4 mld euro (w 2014 r.: 16,3 mld).

Pieniądze te zostaną m.in. przeznaczone na wdrożenie do produkcji nowych samochodów. Łącznie w tym roku Audi ma zamiar wprowadzić na rynek ponad 20 nowych i odświeżonych aut. Dzięki modelom Q3, Q5 i Q7, firma jest teraz jednym z najpopularniejszych producentem SUV-ów premium na świecie. W roku 2016 Audi będzie dalej rozszerzać ofertę modeli rodziny Q. W Genewie odbyła się właśnie światowa premiera nowego Audi Q2, dzięki któremu Audi chce zdobyć rynek małych SUV-ów. Podczas konferencji w Ingolstadt firma zaprezentowała z kolei nowego, sportowego SUV-a pod nazwą SQ7. Audi zamierza też inwestować w rozwój produkcji aut elektrycznych i cyfryzację pojazdów. Ponadto w tym roku Audi uruchomi w Meksyku kolejną fabrykę. W przyszłości, z taśmy produkcyjnej w tych zakładach zjeżdżać będzie Audi Q5. W Niemczech firma chce z kolei zatrudnić ponad 1200 nowych ekspertów „w strategicznych obszarach, ważnych dla przyszłości koncernu”.

Jak przyznaje zarząd, wysokie nakłady na inwestycje początkowo będą oddziaływały negatywnie na wyniki spółki. Dotyczy to m.in. planowanej produkcji dużej liczby modeli i ich wprowadzenia na rynek, a także rozbudowy sieci produkcyjnej. Mimo to, również w roku 2016, Audi spodziewa się, że ponownie osiągnie operacyjną rentowność ze sprzedaży, która będzie mieścić się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.

Podczas konferencji Rupert Stadler odniósł się także do słynnej sprawy dieselgate, czyli ujawnionej przez Amerykanów we wrześniu ub. r. afery polegającej na manipulowaniu przez grupę Volkswagena, (do której należy Audi) wynikami emisji spalin w silnikach diesla. - Niezmiernie nam przykro z powodu tego, co się wydarzyło. Dbamy o pełną przejrzystość i zapewniamy, że naprawimy nasze błędy – zapewniał Rupert Stadler dziennikarzy zgromadzonych w Audi Forum w Ingolsdat.

W 2016 koncern chce kontynuować wzrost na światowych rynkach i „pod warunkiem stabilnej sytuacji ramowej, liczy się z umiarkowanym wzrostem sprzedaży”. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku firma sprzedała na świecie 1 803 246 aut, o 3,6 procent więcej niż rok wcześniej.

Także w Polsce Audi szykuje się do ofensywy modelowej. W najbliższych miesiącach odświeżeniu lub całkowitej odmianie ulec mają ważne z punktu widzenia wielkości sprzedaży modele. - Cała rodzina A3 zyska między innymi nowe funkcjonalności i systemy asystujące. Audi A5 będzie pierwszym przedstawicielem nowej wizji stylistycznej Marka Lichte – szefa designu Audi. Na jesieni rozpocznie się sprzedaż Audi Q2 – miejskiego crossovera łączącego atrakcyjny wygląd zewnętrzny z wyposażeniem technicznym zaczerpniętym z luksusowych limuzyn. Premierę będzie miał też model Audi Q5. Nie zabraknie  nowych wersji sportowych modeli: Audi S4, Audi SQ7 czy Audi TT RS. W trakcie roku nastąpi rozpoczęcie sprzedaży kolejnej hybrydy plug in z czterema pierścieniami na masce – Audi Q7 e-tron – wylicza Leszek Kempiński, kierownik PR marki Audi w Polsce.
Wraz z nowymi modelami, w Polsce pojawią się nowe autosalony. - Obiekty te powstają wg koncepcji tzw. „Terminala”, oferując w wielu przypadkach również sprzedaż samochodów używanych, w ramach programu Audi Select Plus – dodaje Leszek Kempiński.

Grupa Audi, skupia marki Audi, Ducati i Lamborghini. Pojazdy koncernu obecne są na rynkach ponad stu krajów, a produkcja odbywa się w 16 fabrykach w 12 państwach. W drugiej połowie roku 2016, Audi rozpocznie produkcję modelu Q5 w San José Chiapa w Meksyku. W roku 2015, Grupa Audi sprzedała około 1,8 miliona pojazdów marki Audi, 3 245 sportowych samochodów Lamborghini i około 54 800 motocykli marki Ducati. W 2015 roku przychody ze sprzedaży koncernu wyniosły 58 mld euro, zysk operacyjny ponad 4,8 mld euro, a rentowność operacyjna ze sprzedaży 8,3 procenta. Obecnie, na całym świecie koncern zatrudnia ponad 85 tysięcy osób, z czego 60 tysięcy zatrudnionych jest w Niemczech.


Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane