/  / Alphabet Polska Fleet Management podsumowuje rok

Alphabet Polska Fleet Management podsumowuje rok

Alphabet Polska|
null
null

Alphabet jest obecny na polskim rynku leasingu pojazdów już okrągły rok. Istniejąc od ponad 10 lat jako ING Car Lease, po integracji z Grupą BMW firma oficjalnie rozpoczęła działalność jako Alphabet Polska Fleet Management.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Alphabet to jeden z czterech największych dostawców usług Car Fleet Management w Europie, obecnie reprezentowany w 19 krajach i zarządzający parkiem blisko 500 000 samochodów. Firma powstała w 1997 roku jako część Grupy BMW specjalizująca się w leasingu i zarządzaniu flotą.

W Polsce Alphabet pojawił się w 2011 roku wraz z przejęciem wszystkich europejskich oddziałów ING Car Lease. Jednak w przeciwieństwie do większości krajów, gdzie mieliśmy do czynienia z połączeniem obu firm, na polskim rynku Alphabet nie był wcześniej obecny. Tym samym dotychczasowe struktury ING Car Lease w Polsce przeszły proces rebrandingu, aby z początkiem 2012 roku rozpocząć funkcjonowanie jako Alphabet Polska Fleet Management.

Mijający rok był dla pracowników Alphabet Polska czasem przemian, rozwoju i wyznaczania ambitnych celów. Był to także okres stabilnego wzrostu połączonego z szeroką kampanią, której celem było zbudowanie świadomości marki na rynku oraz wśród klientów.

"Od momentu integracji koncentrowaliśmy się na upewnieniu naszych dotychczasowych klientów, że jakość pozostaje niezmiennie naszym najwyższym priorytetem. W tym newralgicznym okresie stawialiśmy nie tyle na znaczące wzrosty, co na zrównoważony rozwój - tłumaczy Leszek Pomorski, prezes zarządu Alphabet Polska Fleet Management. "Fuzja obydwu firm przebiegła bardzo sprawnie, ponieważ reprezentowały one te same wartości: innowacyjne podejście do zarządzania mobilnością w biznesie oraz wysoki poziom kultury korporacyjnej".

"Zależało nam także na tym, aby uświadamiać klientom, że działalność w ramach Grupy BMW nie oznacza wcale zamykania się naszej firmy na inne marki. Połączenie rozszerzyło nasze możliwości i pozwoliło na stworzenie szerszego, kompleksowego pakietu usług obejmujących auta wszystkich marek dostępnych na polskim rynku".

Obecnie Alphabet Polska zajmuje czwarte miejsce pod względem wielkości floty, obsługując ponad 11 000 samochodów.
 
Wprowadzanie rozwiązań elastycznych, a zarazem dopasowanych do indywidualnych potrzeb klientów jest priorytetem Alphabet Polska na najbliższe lata. Cel? Nieustanne umacnianie swojej pozycji na polskim rynku.

"Będziemy starali się rozwijać szybko i efektywnie, nie zapominając jednak o wysokiej jakości obsługi. Chcemy być postrzegani jako firma innowacyjna, zapewniająca mobilność
i pewne, nowoczesne rozwiązania. Naszym celem jest dostarczanie usług na najwyższym poziomie, a to wymaga dojrzałości i doświadczenia, które Alphabet niewątpliwie posiada. Podsumowując: stabilny rozwój, wyznaczanie standardów jakości obsługi i doradczej roli firmy. Takie są nasze plany - zapowiada Leszek Pomorski z Alphabet Polska Fleet Management.

W ostatnim czasie można zaobserwować stopniową zmianę nastawienia przedsiębiorców do modelu biznesu, w którym flota pojazdów musi być własnością firmy. Korzyści wynikające z outsourcingu parku samochodowego mają szczególnie istotne znaczenie w przypadku MŚP.

"Widzimy duży potencjał w sektorze małych i średnich firm. Obserwujemy także coraz większe zainteresowanie tych podmiotów usługą wynajmu długoterminowego. W świetle obecnej sytuacji rynkowej wzrost znaczenia usług leasingu i wynajmu długoterminowego jest naturalną konsekwencją poszukiwania przez firmy optymalizacji kosztów związanych z flotami przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka. Pod koniec 2012 roku po polskich drogach poruszało się blisko 150 000 wynajętych pojazdów, dając tym samym wysokość nasycenia rynku usługą CFM na poziomie 4%. Według Instytutu Keralla, liczba samochodów możliwych do pozyskania na drodze outsourcingu jest szacowana obecnie na około 500 000. Pomimo iż trudno oszacować precyzyjną perspektywę czasową osiągnięcia takiego poziomu nasycenia, to fakt ten pozwala firmom CFM z optymizmem patrzeć w przyszłość - uważa prezes zarządu Alphabet Polska Fleet Management.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane