/  / Alians Renault-Nissan na plusie

Alians Renault-Nissan na plusie

Renault- Nissan|

Alians Renault-Nissan sprzedał w 2014 roku rekordową liczbę 8 470 610 samochodów, do czego przyczyniła się zwiększona sprzedaż w USA i w Europie Zachodniej. Sprzedaż wzrosła już piąty rok z rzędu – w porównaniu z rokiem poprzednim o 2,5%. Renault i Nissan wspólnie z AvtoVAZ, największym rosyjskim producentem samochodów, posiadają 10-procentowy udział w światowej sprzedaży samochodów.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Do zwiększenia sprzedaży Aliansu w 2014 roku przyczyniły się silny popyt w Stanach Zjednoczonych, ożywienie gospodarcze w Europie Zachodniej oraz bogata oferta nowych, atrakcyjnych modeli samochodów

Grupa Renault, trzeci pod względem wielkości producent samochodów w Europie, sprzedała w 2014 roku na całym świecie 2 712 432 samochody – to o 3,2% więcej niż w roku 2013. W Europie Zachodniej sprzedaż Renault wyniosła 1 464 611 samochodów i wzrosła o 12,5%, czyli ponad dwukrotnie więcej niż wyniósł średni wzrost na rynku. Udział Renault w rynku europejskim osiągnął 10 procent, a tym samym wzrósł o 0,6 punktu procentowego. Dacia jest najszybciej rozwijającą się marką w Europie, a jej udział w rynku zwiększył się o 0,4 punktu procentowego.

Sprzedaż Renault poza Europą Zachodnią spadła o 5,9% (1 247 821 sprzedanych samochodów) ze względu na spowolnienie gospodarcze na wielu rynkach. Pomimo trudnej sytuacji marka Renault zdobyła rekordowy udział w rynkach brazylijskim
i rosyjskim. Zajmują one obecnie drugie i trzecie miejsce wśród największych rynków zbytu Renault, zaraz po Francji.
Nissan sprzedał na całym świecie rekordową liczbę 5 310 064 samochodów osobowych i użytkowych, odnotowując wzrost w wysokości 4,1%. Na swoich największych rynkach, w USA i w Chinach, po raz kolejny odnotował sprzedaż ponad 1 miliona aut.

AvtoVAZ sprzedał 448 114 samochodów – oznacza to spadek rzędu 16,3%, spowodowany ogólnym pogorszeniem się sytuacji gospodarczej Rosji. Alians Renault-Nissan wspólnie z państwową spółką Rostec posiada większość udziałów w firmie AvtoVAZ, która produkuje samochody pod marką Łada. Łącznie Alians Renault-Nissan i AvtoVAZ sprzedają około jednej trzeciej samochodów w Rosji.

Największe sukcesy rynkowe Aliansu Renault-Nissan
10 największych rynków zbytu Aliansu w 2014 roku to USA, Chiny, Rosja, Japonia, Francja, Meksyk, Brazylia, Wielka Brytania, Niemcy i Włochy. W Chinach, które stanowią największy na świecie rynek samochodów, Nissan sprzedał 1 221 598 samochodów, co oznacza wzrost na poziomie 0,5%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane