/  / AAA Auto zdobędzie polski rynek?

AAA Auto zdobędzie polski rynek?

Newseria|
null
© AAA AUTO
null

Rynek samochodów używanych w Polsce ma wielki potencjał. Firma AAA Auto liczy, że będzie co roku podwajać obroty.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
AAA Auto zamierza zdobyć polski rynek jakością. Handel używanymi samochodami kwitnie nad Wisłą od 25 lat, ale jak zwraca uwagę szef firmy, nad poprawą oferty czy obsługi klienta pracuje niewielu.

"Przede wszystkim chcemy mieć zupełnie inną jakość, inną ofertę dla naszych klientów. Będziemy ich obsługiwać w oddziałach, które się tak naprawdę niczym nie różnią od salonów z nowymi samochodami. Klient może u nas w pełni sfinansować zakup swojego samochodu. Najważniejsze jest jednak to, że sami skupujemy samochody, które sprzedajemy - mówi Przemysław Vonau, dyrektor generalny polskiego oddziału AAA Auto, w wywiadzie dla agencji informacyjnej Newseria Inwestor.

W salonach firmy polski klient ma zyskać to, z czym problem mają działający na rynku konkurenci, czyli poczucie bezpieczeństwa.

"Kupując od nas, kupuje się od firmy, która nie zniknie - podkreśla Przemysław Vonau. "Jednocześnie gwarantujemy legalne pochodzenie tych samochodów, więc nie ma obaw, że samochód jest przedmiotem zastawu, był kradziony lub w jakiś inny sposób przywłaszczony. I wreszcie dajemy też taką gwarancję na najważniejsze podzespoły, nazywa się to "Care Life". Oznacz to, że w ciągu 12 miesięcy – jeśli coś poważnego dzieje się z samochodem – zawsze można do nas wrócić i po prostu ten problem rozwiązać".

Nad Wisłą jest potencjał
W zeszłym roku sprzedano w Polsce około 327 000 nowych samochodów. Jednocześnie używanych pojazdów – licząc wozy krajowe i zagraniczne – kupiono około 2,4 miliona. To pokazuje potencjał rynku.

"W Czechach, na Słowacji i Węgrzech jesteśmy w stanie sprzedawać 63 000 samochodów, a Polska jest rynkiem, który jest większy od tych trzech krajów razem wziętych - zwraca uwagę dyrektor generalny AAA Auto w Polsce. "Jednocześnie nie ma na rynku polskim żadnego gracza, który by odgrywał jakąś istotną rolę na rynku samochodów używanych, dlatego wejście na rynek polski było naturalną decyzją. Mamy już w tej chwili wiedzę, kompetencje i know-how potrzebne do prowadzenia takiego biznesu".

Co warto dodać, w roku ubiegłym większościowy pakiet AAA Auto trafił w ręce brytyjsko-polskiego funduszu inwestycyjnego Abris Capital Partners.

Jak ocenia Przemysław Vonau, spółka zamierza w Polsce podwajać swoje obroty co roku. Główną barierą hamującą dynamiczny rozwój firmy może okazać się nie ewentualne wsparcie finansowe ze strony obecnego właściciela – a raczej tempo, w jakim AAA Auto będzie w stanie szkolić pracowników swoich placówek według przyjętych standardów.
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane