/  / A jakże! Kia Sportage na czele

A jakże! Kia Sportage na czele

KIA|
null
© KIA
null

W dalszym ciągu bestsellerem marki Kia nad Wisłą jest Sportage, którego sprzedaż wyniosła w minionym roku nieco ponad 6 000 egzemplarzy. Drugie miejsce na podium zapewniła sobie gama kompaktowego cee'da, a trzecia była Venga.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Kia Motors Polska sprzedała w roku 2013 więcej pojazdów niż kiedykolwiek przedtem w historii. W ciągu 12 miesięcy zarejestrowano 17 144 samochodów, co w porównaniu do 2012 oznacza wzrost na poziomie ponad 13% i kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego w latach poprzednich.

Udział rynkowy Kia wzrósł z 5,59% do 5,95%. Koreański koncern umocnił tym samym swoją bardzo dobrą, szóstą lokatę pod względem wszystkich rejestracji w naszym kraju.

W dalszym ciągu bestsellerem nad Wisłą jest Sportage, którego sprzedaż wyniosła w minionym roku 6 006 sztuk. Drugą pozycję zajął cee'd (wszystkie trzy wersje nadwozia) z liczbą 4 832 egzemplarzy, a trzecie miejsce zapewniła sobie Venga (2 513 sztuk). Na uwagę zasługuje fakt, że zarówno Sportage, jak i Venga zostały na koniec roku liderami sprzedaży w swoich segmentach.

"Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży. W roku 2013 sprzedaliśmy ponad 13% więcej samochodów niż rok wcześniej, a nasza marka zajęła doskonałe, szóste miejsce pod względem rejestracji w Polsce - komentuje Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.

"Tak dobry wynik udało nam się osiągnąć m.in. dzięki dopasowanej do polskich realiów polityce cenowej, szerokiej, dobrze dostosowanej do rynku ofercie produktowej oraz dynamicznie rozwijającej się polityce flotowej".

"Rok 2014 nie będzie pewnie łatwy i przyniesie kolejne wyzwania, ale jesteśmy na nie doskonale przygotowani".

Zdaniem dyrektora Szyszko, sprzedaż nowych samochodów osobowych spadnie w Polsce w 2014 roku o 5%. Biorąc jednak po uwagę ofensywę produktową koreańskiego producenta oraz coraz mocniejszą pozycję na rynku, celem Kia Motors Polska jest w roku 2014 osiągnięcie sprzedaży na poziomie 18 000 samochodów oraz zwiększenie udziału rynkowego przynajmniej do 6%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane