/  / 2014 rokiem bez problemów w likwidacji szkód

2014 rokiem bez problemów w likwidacji szkód

PIM|
null
© PIM
null

Z początkiem roku ruszyły szkolenia z likwidacji szkód komunikacyjnych dla dealerów, warsztatów oraz central motoryzacyjnych. Pierwsze szkolenia zaplanowano już 30 stycznia.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Już 30 stycznia Polska Izba Motoryzacji zaprasza na najlepsze szkolenie dla dealerów, serwisów i central motoryzacyjnych, prowadzone przez doświadczonego trenera i prawnika, mecenas Katarzynę Michno-Nasierowską.

Szkolenia z zakresu likwidacji szkód komunikacyjnych w ujęciu prawnym to stale cieszący się powodzeniem sposób na sprawną likwidację szkód. Dobrze przygotowane, merytoryczne, jak i ciekawie prowadzone spotkanie jest gwarancją sukcesu i zadowolenia uczestników, którzy od razu po szkoleniu mogą wcielić w życie pozyskaną wiedzę.

Najnowsza wiedza z zakresu przepisów prawa daje sporą przewagę konkurencyjną, a także pozwala omijać problemy, które decydują o wyniku finansowym warsztatu. Powyższe szkolenie jest często prowadzone specjalnie na zamówienie importerów samochodów.

Podczas jednodniowego szkolenia zaprezentowane zostaną między innymi tematy:
- jakie są terminy wypłaty odszkodowania, przedawnienie roszczeń
- jakie są skutki zbycia samochodu w czasie trwania ubezpieczenia
- jakie są obowiązki ubezpieczonego przy zawieraniu umowy ubezpieczenia i w razie wystąpienia szkody
- zasady odpowiedzialności ubezpieczyciela w przypadku ubezpieczenia OC:
1. uprawnienia poszkodowanego a obowiązki ubezpieczyciela
2. sytuacja sprawcy i sytuacja właściciela pojazdu
3. ubytek wartości handlowej pojazdu w wyniku szkody bądź jej wzrostu w wyniku naprawy (problem potrąceń z tytułu amortyzacji)
4. zwrot kosztów wynajmu samochodu zastępczego dla przedsiębiorcy i dla osoby prywatnej
5. zwrot kosztów holowania uszkodzonego pojazdu
6. rozliczenia dotyczące podatku VAT od kosztów naprawy
7. problemy z kalkulacją wysokości szkody (części oryginale, zamienniki, stawki za roboczogodzinę)
- jakie są zasady odpowiedzialności ubezpieczyciela w przypadku ubezpieczenia AC:
1. zgłaszanie i rozliczania szkód z AC (terminy)
2. likwidacja szkody z AC z perspektywy serwisu: potracenia, amortyzacje, udziały własne, kalkulacja wysokości szkody (części oryginalne a zamienniki)
- możliwości odbioru odszkodowania od ubezpieczyciela przez serwis: upoważnienie czy cesja?
- jaka jest sytuacja uprawnionego oraz warsztatu w razie odmowy wypłaty odszkodowania przez ubezpieczyciela lub zaniżenia kwoty odszkodowania

Podczas szkolenia zaprezentowane zostaną również best practice (najlepsze przykłady) procesu likwidacji szkód z OC i AC.

Bliższe informacje na temat szkolenia PIM znaleźć można TUTAJ

Niekwestionowanym plusem szkolenia jest możliwość skonsultowania problemowego przypadku, który miał miejsce w danym serwisie i znalezienie najlepszego rozwiązania. Nie bez znaczenia pozostają również pozyskane podczas szkolenia kontakty i wymiana cennego doświadczenia.

Spotkanie odbywa się w małych grupach (12-18 osobowych), decyduje kolejność zgłoszeń.

KONTAKT
Agnieszka Błoch
bloch@pim.pl
kom. 600 829 807
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane