/  / 2-milionowy egzemplarz silnika Ford EcoBoost

2-milionowy egzemplarz silnika Ford EcoBoost

Ford|
null
© Ford
null

Ford Motor Company świętuje wyjątkowe wydarzenie w historii oszczędnych silników EcoBoost: wyprodukowanie na całym świecie dwóch milionów egzemplarzy od czasu ich debiutu w roku 2009.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Rosnące zapotrzebowanie klientów na modele wyposażone w jednostki EcoBoost na największych rynkach zbytu Forda przyczynia się do zwiększenia produkcji tych oszczędnych silników, których obecnie powstaje ponad 100 000 sztuk miesięcznie, podczas gdy w 2012 roku wielkość miesięcznej produkcji wynosił około 65 000 egzemplarzy.

"Silniki Ford EcoBoost oferują doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa, dzięki czemu zyskały ogromne uznanie wśród kierowców na całym świecie - tłumaczy Joe Bakaj, wiceprezes Forda ds. rozwoju układów napędowych. "Silniki EcoBoost codziennie przyciągają do naszej marki nowych klientów, a nasze fabryki pracują na pełnych obrotach, aby sprostać zapotrzebowaniu".

Ford Escape napędzany 2-milionowym egzemplarzem silnika EcoBoost (jednostka o pojemności 2.0) zjechał z linii produkcyjnej amerykańskiej fabryki Forda w Louisville
w stanie Kentucky.

Technologia EcoBoost łączy jednostkę napędową o niewielkich gabarytach z turbodoładowaniem, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu w celu zaoferowania ponadprzeciętnych osiągów i niskiego zużycia paliwa. Opracowane przez Forda silniki EcoBoost są o nawet 15% oszczędniejsze niż ich odpowiedniki o większej pojemności skokowej.

Globalna rodzina EcoBoost obejmuje obecnie trzycylindrowy silnik 1.0, czterocylindrowe jednostki 1.5, 1.6 i 2.0 oraz mocną i wydajną konstrukcję V6 o pojemności 3,5 litra. Do końca bieżącego roku silniki EcoBoost będą oferowane w blisko 80% modeli sprzedawanych przez koncern na całym świecie.

Europejska ekspansja
Rosnący popyt na silnik 1.0 EcoBoost w Europie (konstrukcja nagrodzona dwukrotnie tytułem International Engine of the Year w latach 2012 i 2013) spowodował podwojenie zdolności produkcyjnej w niemieckiej fabryce w Kolonii do ponad 1 000 sztuk dziennie.

Silnik 1,0 l jest już oferowany w pięciu europejskich modelach Forda, a do roku 2014 będzie obecny w gamie jedenastu modeli.

Ford 1.0 EcoBoost, Mazda Skyactiv-D czy Hyundai ix35 Fuel Cell?

W roku bieżącym ta trzycylindrowa jednostka cieszyła się rosnącym zainteresowaniem klientów, stanowiąc około 43% sprzedaży Forda B-Max, 32% sprzedaży Focusa, 26% sprzedaży Fiesty i 24% sprzedaży Forda C-Max i Grand C-Max.

Jednostki EcoBoost przyczyniają się również do dużej popularności Fiesty ST (1.6 EcoBoost) i Focusa ST (2.0 EcoBoost), natomiast 18% nabywców Forda Kugi wybiera opcję z silnikiem 1.6 EcoBoost, podczas gdy w tym segmencie z reguły preferowane są jednostki wysokoprężne.

Jak wynika z wewnętrznych badań Forda, obecnie technologię EcoBoost zna blisko 40% więcej europejskich klientów niż to miało miejsce w 2011 roku.

Fabryka w Kolonii rozpoczęła także produkcję jednostki 1.0 EcoBoost z przeznaczeniem na rynek w Ameryce Północnej. Nowy Ford Fiesta 2014 (dostępny w sprzedaży pod koniec 2013 roku) będzie pierwszym autem oferowanym w USA z silnikiem o pojemności 1 litra, a według wstępnych szacunków ma szansę zdobyć tytuł najbardziej oszczędnego samochodu niehybrydowego za Oceanem.

Wzrost popularności i popytu w Ameryce Północnej
Wewnętrzne dane firmy Ford dowodzą, iż w Ameryce Północnej silnik EcoBoost jest obecnie najbardziej rozpoznawalną ekonomiczną jednostką napędową. Co więcej, klienci są w blisko 50% bardziej przekonani o zakupie modelu Forda w momencie poznania szczegółów konstrukcji EcoBoost niż ci, którzy nie znają tej technologii.

Popularność silników EcoBoost w Ameryce Północnej odzwierciedla wysoki popyt na kluczowe modele:
- 90% egzemplarzy Forda Escape jest wyposażonych w silnik EcoBoost
- 50% nabywców Forda Fusion wybiera jedną z trzech oferowanych wersji EcoBoost
- 42% egzemplarzy Forda F-150 jest sprzedawanych z silnikiem 3.5 EcoBoost

W tym roku jednostka EcoBoost będzie oferowana w ponad 90% modeli sprzedawanych w Ameryce Północnej, natomiast w 2015 roku odsetek ten wzrośnie do 95%.

W celu sprostania zapotrzebowaniu na silniki 1.0 EcoBoost, Ford zainwestował blisko 200 mln USD w uruchomienie produkcji tej jednostki w fabryce w Cleveland w Ohio. Rozpoczęcie produkcji zaplanowano na rok 2014.

Rozwój w Azji i Pacyfiku
W rejonie Azji i Pacyfiku sprzedaż modeli z silnikami EcoBoost w roku bieżącym wzrosła o 202% w ujęciu rok do roku; w Chinach zanotowano wzrost o 189%. Do roku 2015 Ford planuje zaoferować te oszczędne jednostki w 20 modelach aut w tym regionie, co oznacza pięciokrotny wzrost od roku 2012.

95% nabywców Forda Kugi w rejonie Azji i Pacyfiku wybiera wersję z silnikiem 1.6 i 2.0 EcoBoost, natomiast w przypadku kupujących Forda Edge i Mondeo na oszczędną jednostkę decyduje się odpowiednio 90% i 62% klientów.

Ford wkrótce rozpocznie produkcję silnika 1.0 EcoBoost w wartej 500 mln dolarów fabryce Changan Ford w Chongqing w Chinach, która została otwarta w czerwcu.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane