/  / 10 lat Szkoły Auto

SKODA | 10 lat Szkoły Auto

Skoda|
null
null

W ciągu ostatniej dekady instruktorzy szkoły bezpiecznej jazdy Skody przeszkolili ponad 22 tysiące kierowców, zorganizowali setki szkoleń, przejechali kilka milionów kilometrów. Wraz z podobnymi szkołami działającymi w barwach innych marek, mają duży wkład w poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach i… zwiększenie sprzedaży aut.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
Głównym celem Szkoła Auto Skoda jest eliminowanie złych nawyków i błędów popełnianych przez kierowców oraz doskonalenie ich umiejętności w prowadzeniu samochodu – mówi Andrzej Rogoziński, prezes Szkoły Auto Skoda.

Cel ten z powodzeniem instruktorzy szkoły realizują już od 10 lat. Wszystko zaczęło się w kwietniu 2004 r., gdy na Torze Poznań odbyło się pierwsze szkolenie w ramach powołanej przez czeskiego producenta szkoły bezpiecznej jazdy. W kolejnych latach, oprócz rozwoju działalności edukacyjnej Szkoła Auto Skoda uczestniczyła w wielu projektach służących poprawieniu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Od 2006 r. jej partnerem jest ADAC Fahrsicherheitszentrum Berlin-Brandenburg. ADAC to największa i najstarsza europejska organizacja dbająca o bezpieczeństwo kierowców. Jej specjaliści wraz z instruktorami Szkoły Auto Skody przygotowali specjalny program szkoleniowy, który wykorzystuje niemieckie doświadczenie i wiedzę uwzględniając specyficzne polskie warunki.

We wrześniu 2007 r. Szkoła Auto Skoda wprowadziła do swej oferty zajęcia z zakresu ekologicznej i ekonomicznej jazdy Eco Driving. Partnerem tego projektu jest fiński EcoDriving Center Oy. Dwa lata później szkoła została członkiem Polskiego Stowarzyszenia Motorowego – organizacji zrzeszającej najlepsze Ośrodki Doskonalenia Techniki Jazdy w Polsce. Od 2011 r. jej instruktorzy są certyfikowanymi trenerami europejskiego programu ECOWILL. Głównym celem projektu jest propagowanie eko-jazdy, zmniejszanie ilości emisji CO2 oraz zwiększanie poziomu bezpieczeństwa na drogach.

Szkoła Auto Skody organizuje zajęcia w Polsce i w Europie. Odbywają się one nie tylko na nawierzchniach asfaltowych i betonowych, ale również na wojskowych poligonach. Kierowcy szkolą się m.in. na obiektach należących do partnera czyli ADAC-u w Linthe pod Berlinem oraz w ośrodkach doskonalenia techniki jazdy w Austrii, Słowenii i Czechach.

W ramach tzw. Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa Skoda Auto Lab w Poznaniu prowadzone są szkolenia motoryzacyjne z zakresu bezpieczeństwa na drogach. Zajęcia mają prowadzić do zmniejszenia liczby wypadków z udziałem kierowców, rowerzystów i pieszych. Centrum w całości poświęcone jest zagadnieniom bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jest to miejsce pełne interaktywnych, ruchomych instalacji, dzięki którym na żywo można zapoznać się z zasadami działania systemów bezpieczeństwa współczesnych aut oraz doświadczyć symulacji dachowania, zderzenia czy hamowania awaryjnego w specjalnie stworzonym laboratorium doświadczalnym.

W latach 2004 - 2014 Szkoła Auto uczestniczyła w tworzeniu licznych medialnych projektów. Wraz z TVN Turbo przygotowano serię programów edukacyjnych, których gospodarzami byli Maciej Wisławski oraz Ireneusz Bieleninik. W trakcie programów uświadamiali oni kierowcom jakie zagrożenia mogą ich spotkać na drogach.

Instruktorzy Szkoły Auto pokazują jeszcze jedno: co potrafią produkowane dzisiaj samochody, jak zmieniła się technika w ciągu ostatnich lat. To cenna rzecz. Nie każdy z nas odwiedzających salony dealerskie ma tego świadomość.

Szkoła Auto Skody ma też plany dalszego rozwoju działalności. - W kolejnych latach chcemy rozwijać programy szkoleniowe i docierać do coraz większej liczby firm oraz organizować szkolenia dla kierowców indywidualnych zgodnie z nowymi przepisami, które wejdą w życie z początkiem 2016 roku. Tym samym wpiszemy się w Narodowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, który zakłada zmniejszenie do 2020 roku liczby ofiar wypadków drogowych o 50 proc. – deklaruje Andrzej Rogoziński.

Dziś dla producentów samochodów tworzenie tego typu szkól bezpiecznej jazdy ma podwójny cel. Pierwszy zawiera się w statutowych celach działania, czyli dbaniu o poprawę bezpieczeństwa na drogach.  Drugi służy promocji marki. Chodzi o to, że kierowcy podczas szkoleń mogą zapoznać się z możliwościami technicznymi samochodów. Jeśli będą pod wrażeniem, jest duża szansa, że swoje kroki skierują do salonu właśnie tej marki, na której autach się szkolili.

- Działalność Szkoły Auto Škoda można rozpatrywać w dwóch aspektach: wizerunkowym oraz wzmacniającym sprzedaż. Budujemy świadomość i wizerunek marki troszczącej się o bezpieczeństwo kierowców i pasażerów poprzez dostarczanie zaawansowanych technologicznie i wyposażonych w najnowsze systemy bezpieczeństwa pojazdów. Wykwalifikowana i certyfikowana kadra instruktorska dzieli się swoją wiedzą ucząc prawidłowych nawyków kierowców na szkoleniach oraz w postaci porad obecnych w prasie motoryzacyjnej, lifestylowej oraz w radiu i Internecie. Jeśli chodzi o wsparcie sprzedaży, to warto zauważyć, że firmy posiadające floty samochodowe, wysyłając swoich pracowników na szkolenia mają ścisły kontakt z marką Skoda i naszymi samochodami. Mogą przekonać się o ich możliwościach i zaletach, a jednocześnie inwestują w rozwój swojego personelu. Zdobyte przez pracowników umiejętności bezpiecznej jazdy i eko jazdy pozwalają na obniżenie kosztów w firmie dzięki mniejszemu zużyciu paliwa oraz niższej szkodowości. Takie szkolenia to dla nas doskonała okazja do budowania relacji z firmami jak również nawiązywania kontaktów handlowych – wyjaśnia Michał Cabaj, kierownik ds. PR, dział marketingu marki Skoda.

Doceniło to także wiele innych firm motoryzacyjnych. Dlatego też w Polsce mamy prawdziwy wysyp szkół bezpiecznej jazdy organizowanych pod ich patronatem. Swoje akademie jazdy mają: Toyota oraz Opel. Szlify dobrego kierowcy można także zdobywać w szkołach Renault czy Subaru.

Oprac. PJ

Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane