/  /  / Korando
Ssangyong Korando

Ssangyong Korando

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena74 000 zł - 118 000 zł (aktualizacja: 2016-11-04)
Emisja CO2147 g/km - 198 g/km
Żużycie paliwa5,3 L/100km - 8,5 L/100km
 
Ssangyong Korando 2011
© IBRM Samar
Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011Ssangyong Korando 2011SsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong KorandoSsangYong Korando
Historia modelu Kornado sięga początku lat osiemdziesiątych. Koreańska marka, która rozpoczynała produkcję pojazdów od realizowania zleceń amerykańskiej armii na autobusy, ciężarówki oraz auta terenowe, pod nazwą Korando oferowała właśnie klasyczne auto terenowe z wyglądu przypominające model Jeepa CJ-7, wywodzący się od legendarnego Willysa. Pierwotnie, auto wytwarzane było przez inną koreańską firmę- Geohwa Motor Company, jednak na skutek zmian właścicieli, w drugiej połowe lat osiemdziesiątych auto występowało pod marka SsangYong. Przez krótki okres, pod nazwą Korando koreańska marka oferowała również model powstały na licencji modelu Trooper marki Isuzu, jednak pojazd ten oferowany był jedynie w krajach azjatyckich.

Druga generacja powstała na skróconej płycie większego modelu- Musso i oferowana była od 1996 roku. Podobnie jak „większy brat”, również Korando odznaczał się nieprzeciętną stylistyką nadwozia, która mimo budzenia licznych kontrowersji, miała swoich entuzjastów. Trzydrzwiowy pojazd, wnoszący swoim wyglądem nieco zamętu do klasy aut terenowych, oferowany był z trzema silnikami zbudowanymi na licencji Daimler-Benz- 3.2 oraz 2.3-litrowymi benzyniakami oraz dieslem o pojemności 2.9l.  Druga oraz trzecia generacja, stanowiąca odświeżoną generację drugą produkowane były do 2006 roku. W międzyczasie auto przejściowo zmieniło nazwę na Daewoo Korando (w okresie gdy SsangYong był własnością koreańskiego giganta).

W 2010 zaprezentowano czwartą generację modelu Korando. Powstała pod władzami indyjskiego koncernu Mahindra konstrukcja, zrywa zdecydowanie z kontrowersyjnymi kształtami poprzedników. Nadwozie kompaktowego SUV-a zaprojektował znany włoski projektant Giorgetto Giugiaro. Auto, w odróżnieniu od poprzedników, nie wyróżnia się tak zdecydowanie z tłumu, jednak sylwetka, proporcjonalna i zgrabna, z pewnością będzie się podobać szerszej publiczności. Wnętrza auta jest bardzo przestronne, z powodzeniem zmieści czworo rosłych mężczyzn, którzy nie powinni uskarżać się na brak miejsca nad głową, czy na nogi. Oferuje również atrakcyjny stosunek ceny do ilości wyposażenia. Deska rozdzielcza zachowała prostotę, jednak nie można powiedzieć, aby była nienowoczesna, czy siermiężna. Jest praktyczna i nie przytłacza swoim wyglądem. Oprócz udogodnień znanych z innych aut podobnej klasy, w Korando odnajdziemy wiele bardzo praktycznych, składanych wieszaków, na których zawiesić można odzież, bądź niewielki bagaż. Na polskim rynku auto debiutowało z dwulitrowym silnikiem diesla o mocy 175KM. Do wyboru są auta zarówno z napędem na jedną, jak i na dwie osie, z automatyczną, bądź manualną skrzynią biegów. Ten kompaktowy SUV mierzy sobie 4410mm długości, przy rozstawie osi wynoszącym 2650mm, 1830mm szerokości oraz 1675mm wysokości.

Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa czynnego obejmuje: podwójne poduszki powietrzne z przodu z ogranicznikami i wstępnym napięciem pasów bezpieczeństwa, boczne poduszki dla pasażerów na przednich siedzeniach, kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu i z tyłu, a także aktywne zagłówki pasażerów na przednich siedzeniach. Z zakresu wyposażenia odpowiadającego za bezpieczeństwo czynne w Korando znalazły się: 4-kanałowy ABS, system stabilizujący tor jazdy ESP, układ włączania świateł awaryjnych przy gwałtownym hamowaniu (ESS), zaczepy do fotelika dziecięcego typu ISOFIX i top tether, elektrochromatyczne lusterko wsteczne oraz trójstopniowe czujniki parkowania.

Jako głównych konkurentów dla Korando typuje się auta takie jak: KIA Sportage, Hyundai ix35, Nissan Qashqai, czy Skoda Yeti.











 

Korando najczęściej porównywany z

Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Nissan Juke
Nissan Juke
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Ssangyong Rodius
Ssangyong Rodius
Subaru XV
Subaru XV
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Reklama