/  /  /  /  / Nowe Korando debiutuje na rynku
Ssangyong Actyon Sports

Ssangyong Actyon Sports

Zmień
SegmentŚrednie dostawcze / Pick-up
Cena93 900 zł - 118 900 zł (aktualizacja: 2016-11-04)
Emisja CO2196 g/km - 199 g/km
Żużycie paliwa7,4 L/100km - 7,7 L/100km
 

Nowe Korando debiutuje na rynku

Ssangyong|
Ssangyong Korando
© Ssangyong
Ssangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong KorandoSsangyong Korando

SsangYong powraca na polski rynek z nowym modelem Korando. Samochód należący do segmentu SUV, powstał przy współpracy włoskiego stylisty Giorgetto Giugiaro. To również pierwsza konstrukcja samonośna Ssangyong w segmencie pojazdów sportowo-użytkowych. Ceny za podstawowy model z 2 litrowym silnikiem diesla o mocy 175 Km, zaczynają się od 86 800zł.

Nowy napęd – wydajność i osiągi w połączeniu
SsangYong Korando zasługuje na zupełnie nowy napęd –silnik e-XDi200 posiada moc 175KM, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,0l/100km oraz emisją CO2 o wartość 157g/km. Nowa jednostka napędowa oferowana jest z manualną oraz automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów.

Gama Korando zostanie rozszerzona już niebawem dzięki wprowadzeniu silnika Diesla o zmniejszonej mocy oraz wysokowydajnego silnika benzynowego.

Nowy napęd – wydajność i osiągi w połączeniu
SsangYong Korando zasługuje na zupełnie nowy napęd –silnik e-XDi200 posiada moc 175KM, zużycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,0l/100km oraz emisją CO2 o wartość 157g/km. Nowa jednostka napędowa oferowana jest z manualną oraz automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów.

Gama Korando zostanie rozszerzona już niebawem dzięki wprowadzeniu silnika Diesla o zmniejszonej mocy oraz wysokowydajnego silnika benzynowego.

Komfort wnętrza - podstawa stylistyki Korando
SsangYong Korando oferuje wysoki poziom komfortu oraz ergonomie wnętrza. Niezależnie od nawierzchni, gładkość jazdy została osiągnięta dzięki wykorzystaniu zawieszenia wielowahaczowego, a innowacyjne rozwiązania w dziedzinie eliminacji drgań wewnętrznych, hałasu i wstrząsów (NVH) izoluje pasażerów od szumów dochodzących z zewnątrz.

Specyfikacje -  na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo pasażerów
Bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze. Sześć poduszek powietrznych – podwójne z przodu, boczne i kurtyny powietrzne – montowanych jest w standardzie, a towarzyszy im wielofunkcyjny ESP (Electronic Stability Program), który integruje systemy: chroniący przed przewróceniem się pojazdu, wspomagający hamowanie, wspomagający ruszanie pod górę oraz awaryjne światło stopu. Dodatkowe elementy zwiększające bezpieczeństwo pasażerów to m.in. aktywne zagłówki w pierwszym rzędzie siedzeń oraz mocowania ISOFIX.

Nowe Korando
SsangYong Korando to model, który został stworzony, aby pokazać nowe oblicze SsangYonga europejskim Klientom. Przygotowany tak, aby przewyższał zaspokajanie podstawowych potrzeb Klienta oraz utrzymywał przewagę nad modelami konkurencji. Bogaty w szereg innowacji stylistycznych oraz detali - dostępnych w każdej z trzech wersji wyposażenia.
 
2. Stylistika & Desingn

Koncepcja stylistyki
Giorgetto Giugiaro – jeden z najbardziej renomowanych projektantów Europy - już od początku współuczestniczył w projektowaniu sylwetki Korando, aby idealnie wpasował się on w konkurencyjny rynek SUV-ów. Wynikiem tej współpracy jest elegancka sylwetka o idealnych kształtach, która perfekcyjnie współgra z najnowszymi trendami designu.

Sylwetka - solidna estetyka
Siła oraz wytrzymałość obecne w całej historii tworzenia SUV-ów przez SsangYong, z odważnym duchem, chętnym do odkrywania zarówno dzikich bezdroży jak i miejskiej dżungli, nadały kształt Korando.

Wysoka linia pokrywy silnika nadaje poczucie mocy i jest jednocześnie hołdem dla możliwości SUV-a SsangYong, a idealnie zbalansowany sześciopunktowy przedni grill oraz kanciaste kształty lamp przednich nadają autu atletyczny wygląd.

Charakterystyczny kształt przedniegp zderzaka został zaprojektowany, aby wyrażać stabilność i odporność SsangYonga Korando. Uzupełnieniem jest siatkowa maskownica chłodnicy, pokaźne wloty powietrza oraz chromowane wykończenia, które są wyrazem siły i potęgi. Linia biegnąca od lamp przednich aż do tylnej lampy, spójnie podkreśla sylwetkę Korando.

Jedną z kluczowych cech charakterystycznych dla modeli zaprojektowanych przez Giorgetto Giugiariego jest idealna proporcja. Spójrz na profil Nowego Korando i dostrzeżesz równowagę linii podkreślającą zarówno odporność, jak i dynamikę. Harmonia elegancji oraz niepowtarzalny kształt tylnego słupka to esencja siły projektowania, która nadaje poczucie mocy całemu autu.

Potężne nadkola podkreślają moc i skupiają uwagę na zwiększonym prześwicie oraz 18” kołach. Wykończenie w kolorze czarnym dodaje poczucia trwałości, którego brakuje tak wielu kompaktowym modelom SUV-ów.

Wnętrze - doskonała przestrzeń
Wnętrze Korando łączy w sobie etos skromności, dyskrecji oraz elegancji. W efekcie kabina pasażerska otrzymała subtelne detale, które podkreślają jej przestrzenność i praktyczność, tym samym zaspokajając potrzeby najbardziej wymagających Klientów.

Celem projektowania każdego wnętrza samochodu jest zapewnienie Kierowcy przyjemności z jazdy. Zestaw wskaźników Korando jest prosty i elegancki - dwa duże wskaźniki oddziela wyświetlacz cyfrowy. Nowoczesne i funkcjonalne rozmieszczenie elementów sterujących współgra z chromowanymi wykończeniami.

Szczególną uwagę przyłożono również do wyglądu oraz faktury elementów sterowania. Właściwości dotykowe pokręteł oraz przycisków zostały stworzone tak, aby Kierowca mógł poczuć ich wysoką jakość oraz solidność.

Oczywiście nie zapomniano o praktyczności - uchwyty na napoje znajdują się z przodu i z tyłu, tak samo jak wieszaki na torebki, czy różnej wielkości schowki. Luksusowe siedzenia oferują dodatkowy wymiar wszechstronności i komfortu, z opcją złożenia oparć w drugim rzędzie na płasko i uzyskania jeszcze bardziej funkcjonalnej przestrzeni bagażowej.

Tworząc wnętrze Korando projektantom udało się zmaksymalizować przestrzeń, komfort oraz funkcjonalność w wysokiej jakości kabinie, w której centrum znajduje się kierowca i pasażerowie.

Kolorystyka - ostatni szlif
Po opracowaniu projektu wiodącej w klasie kabiny pasażerskiej, ostatnim szlifem wnętrza Korando było dobranie idealnej palety kolorów. Równie ważny jak kolor jest także materiał użyty do stworzenia każdej części wnętrza. Kabina Nowego Korando wykończona jest różnego rodzaju wysokiej jakości materiałami: od atrakcyjnego chromu i akcentów metalowych aż po miękki w dotyku plastik. Dla zwiększenia komfortu pasażerów użyto materiałów antybakteryjnych m.in. na kierownicy, gałce zmiany biegów, konsoli centralnej i sterowania szyb.

3. Osiągi

Wiodący dzięki wydajności
Silniki Diesla napędzające modele SsangYonga od dawna były silną stroną tej marki. Łącząc w sobie tradycyjne zalety wysokich osiągów oraz wyjątkowej trwałości z niskim zużyciem paliwa i wyrafinowaniem.

Nowy 2-litrowy silnik e-XDi200 zapewnia maksymalną moc 175KM oraz moment obrotowy 360 Nm. Najwyższy moment obrotowy dostępny jest w już w zakresie od 2 000 do 3 000 obr/min, gwarantując doskonałe przyspieszenie na każdym biegu. Dzieki zastosowaniu technologii E-VGT (elektrycznie sterowanej turbosprężarce o zmiennej geometrii) w Nowym Korando nie występuje tzw. efekt „turbo dziury”.

Silnik e-XDi200 spełnia surowe normy Euro-5 dotyczące poziomu emisji spalin. Zostało to osiągnięte dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, w tym wtrysku paliwa typu Common Rail o ciśnieniu 1800 bar trzeciej generacji, systemu recyrkulacji spalin E-EGR (Electric Exhaust Gas Recirculation), zaworowi regulacji zawirowania powietrza oraz filtrowi cząsteczek stałych CDPF (Catalysed Diesel Particulate Filter). Poziom zawirowania został dostosowany do różnych przełożeń biegów w celu osiągnięcia możliwie najczystszego spalania. W efekcie uzyskano oszczędne zużycie paliwa w cyklu mieszanym – tylko 6,0 l/100 km oraz poziom emisji CO2 wynoszący tylko 157g/km.

Masa pojazdu to jedyne 1 672 kg (wersja z manualną skrzynią biegów), która została osiągnięta dzięki zastosowaniu różnych zabiegów pozwalających na zmniejszenie ciężaru, w tym dzięki wykorzystaniu zintegrowanych z separatorem oleju pokryw wałków rozrządu. Zmniejszenie tarcia dzięki zastosowaniu pierścieni tłoków o niskim napięciu wstępnym, honowanie oraz olej o niskiej lepkości pomogły w zmniejszeniu strat energii.

Zostały stworzone zaawansowane systemy sterowania silnikiem obejmujące czujnik spalania stukowego oraz system optymalizujący ilość dawkowanego paliwa uzależniony od warunków jazdy. System podgrzewania pozwalający na szybkie zwiększenie temperatury poprawia osiągi silnika podczas uruchamiania „na zimno” i rozgrzewania.

Wydajność i osiągi to tylko dwie trzecie współczesnych wymogów silnika Diesla – charakterystyka pracy jest równie ważna. Dlatego też silnik e-XDi200 minimalizuje poziom drgań wewnętrznych, hałasu i wstrząsów NVH (Noise, Vibration and Harshness). Technologia rozsprzęglania oraz zaawansowany system wyrównoważenia znacznie redukują hałas w zakresie od średnich do wysokich prędkości.

Ostatnim testem dla każdego nowego silnika jest niezawodność, a jednostka napędowa Korando zdała test wytrzymałości Benza bez najmniejszego problemu. To najtrudniejszy na całym świecie egzamin dla jakiegokolwiek silnika, mający na celu przetestowanie jego limitów zanim zostanie on zamontowany pod maską seryjnego modelu produkcyjnego. Silnik Korando został poddany szerokiej gamie testów w rzeczywistych, w najgorętszych i najzimniejszych warunkach.

Napęd 4x4
Aby odpowiedzieć na potrzeby oraz oczekiwania Klientów SUV-ów, SsangYong Korando oferowane jest w wersji z napędem 4x2 oraz 4x4 (AWD). Zaawansowany system napędu 4x4 w najpełniejszy sposób wykorzystuje dynamiczne możliwości tego modelu tak na drodze, jak i w terenie.

Napęd 4x4 Konrado to system dopasowany do potrzeb Klientów użytkujących pojazd w mieście i w terenie. Poprzez monitorowanie przyczepności zespół sterujący może określić warunki jazdy oraz przyczepności i dostosować optymalne rozdzielenie mocy na koła, które jej najbardziej potrzebują.

W normalnych warunkach jazdy cały moment obrotowy przekazywany jest na koła przednie. Jednak, gdy tylko przednie opony zaczynają tracić przyczepność, moc przekazywana jest na tylne koła, aby zapewnić bezpieczną, stabilną i niezawodną jazdę do przodu. Ta technologia staje się także ważna podczas ruszania na stromym zboczu, pozwalając Korando na bezpieczne ruszenie.

Co więcej, napęd na cztery koła posiada specjalną wbudowaną funkcję autoochronną. Jeżeli kierowca zamontuje inny rodzaj opony, lub występują ogromne różnice pomiędzy przednimi a tylnymi oponami, moc napędowa kierowana do tyłu jest ograniczona w celu ochrony skrzyni biegów przed uszkodzeniem.

SsangYong, korzystając ze swojego doświadczenia w dziedzinie samochodów 4x4, nie zapomniał, że wiele egzemplarzy Korando poruszać będzie się po drogach terenowych. Inżynierowie zamontowali tryb blokady napędu na cztery koła, pozwalający na manualne rozdzielenie mocy pomiędzy przednie a tylne koła przy prędkościach poniżej 45 km/h.

Centrum inżynierii napędu Korando jest bezpieczeństwo. Podczas pracy nad ESP (Electronic Stability Program - elektroniczny program zachowania stabilności) oraz ABS (Anti-lock Braking System - układ antyblokujący hamulców), system napędu na cztery koła zapewnia najlepszą możliwą przyczepność i kontrolę, bez względu na warunki.

Skrzynia  biegów
SsangYong Korando oferuje dwa rodzaje sześciostopniowych skrzyń biegów. Skrzynia automatyczna dostępna będzie dla Klientów w Polsce od czerwca 2011 roku.

Dzięki szerokim zakresom przełożeń, manualna skrzynia biegów ułatwia przyspieszenie podczas ruszania, oferując także duże oszczędności podczas jazdy po autostradzie przy niskiej prędkości silnika. Poprzez zoptymalizowanie systemu smarowania zwiększone zostały także wydajność oraz trwałość.

W przeciwieństwie do wielu konkurentów, w przypadku Korando wybór automatycznej skrzyni biegów nie oznacza rezygnacji z jakichkolwiek przełożeń. Sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów charakteryzuje się tym samym zakresem
przełożeń co manualna. Kierowcy mogą także sami przejąć kontrolę nad zmianą biegów korzystając z przycisków na dźwigni zmiany biegów lub kierownicy.

Zawieszenie & systemy
SsangYong Korando korzysta z połączenia technologicznie zaawansowanych systemów oraz rozwiązań inżynieryjnych. Szczegóły każdego z systemów/obszarów opisano poniżej.

EPS (Electric Power assisted Steering) – elektryczne wspomaganie kierownicy
-   EPS korzysta z silnika elektrycznego w celu zapewnienia kierowcy idealnego wspomagania podczas kręcenia kierownicą. System jest uzależniony od prędkości, oferując maksymalne wspomaganie podczas manewrów związanych z parkowanie, a większą kontrolę podczas jazdy. Kolejna zaleta to udoskonalona wydajność w porównaniu z tradycyjnymi hydraulicznymi systemami wspomagania kierownicy.

-   Optymalna jazda i właściwości jezdne
Samonośna konstrukcji Korando jest wzbogacona o kompaktowe ramy zainstalowane z przodu i tyłu. Zapewnia to skuteczną izolację kabiny od nierówności drogi. Szeroko zakrojone udoskonalenia inżynieryjne pozwoliły na wyeliminowanie jakiegokolwiek przechylania się nadwozia podczas pokonywania zakrętów, co pomaga Korando w zachowaniu płaskiej, neutralnej pozycji.

-    Wał napędowy
Standardowy wał napędowy przekazuje moc do układu napędu na cztery koła i składa się z rur stalowych oraz uniwersalnych przegubów. Takie rozwiązanie nie spełniałoby jednak wysokich standardów odnośnie poziomu hałasu i wibracji (NVH), których oczekuje się od Nowego Korando. W tym modelu użyto przegubu homokinetycznego oraz gumowego łącznika, co pozwoliło na zredukowanie poziomu hałasu przy dużych stałych prędkościach. Co więcej, takie rozwiązanie redukuje wstrząsy i wibracje podczas pokonywania zakrętów, jeszcze bardziej poprawiając komfort jazdy.

-    Optymalizacja izolacji dźwiękowej
Kolejnym udoskonaleniem w kwestii komfortu i przyjemności z jazdy jest redukcja poziomu szumów przedostających się do kabiny. Wysokowytrzymała warstwa materiałów poliuretanowych absorbujących i blokujących dźwięk została użyta za deską rozdzielczą i pod podłogą.  Kolejna warstwa izolacyjna znajduje się pomiędzy silnikiem a kabiną, a ostatnia na desce rozdzielczej.


Możliwości terenowe
SsangYong Korando świetnie prowadzi się na asfalcie, ale nie zapomniano o możliwościach terenowych. Korando ma prześwit 180 mm, kąt natarcia 22,8 stopnia, kąt zjazdu 28,2 stopnia a kąt rampowy 18,5 stopnia. Maksymalny kąt podjazdu wynosi 48% (AWD, 33% dla 2WD), kąt wywrócenia 40% a głębokość brodzenia 300mm.

Takie osiagi dają Korando możliwości terenowe przekraczające oczekiwania wielu Kierowców. Pozwalają na pokonywanie trudnych dróg i stromych zboczy, równocześnie zabezpieczając przed kosztownymi uszkodzeniami mechanicznymi.

4. Bezpieczeństwo

Jedną z najatrakcyjniejszych cech SUV-ów jest poczucie bezpieczeństwa dzięki wysokiej pozycji prowadzenia samochodu oraz solidnemu nadwoziu.

W celu sprostania wymaganiom Klientów, Korando posiada strukturę rozpraszającą energię, która, poprzez trzy kanały obciążeń, w tym ramę przednią, przekazuje siłę z przodu do nadwozia auta. Pozwala to na rozprzestrzenienie energii, powstałej w wyniku uderzenia, w celu zminimalizowania siły odczuwanej przez pasażerów.

W przypadku uderzenia z tyłu, wzmocnienie strefy zgniotu z wysokiej wytrzymałości stali działa jak bufor, absorbując energię zderzenia razem z tylnym zderzakiem. Struktura rozpraszająca została również stworzona w celu zminimalizowania potencjalnych obrażeń pieszych.

Wielu nabywców Korando ma małe dzieci – dlatego też kluczowe jest posiadanie spełniającego międzynarodowe standardy ISOFIX mechanizmu mocowania fotelików dla dzieci, dzięki czemu fotelik może być z łatwością i bezpiecznie zamontowany za każdym razem.

SsangYong Korando w standardzie posiada pełen komplet sześciu poduszek powietrznych. Zamontowany jest także najnowocześniejszy system pasów bezpieczeństwa, aby pasażerowie nie zostali wyrzuceni z samochodu w przypadku dachowania. Kolejne udoskonalenie w dziedzinie bezpieczeństwa to najnowsze, aktywne systemy zagłówków. Elektryczny sygnał jest wykrywany przez czujnik w przypadku zderzenia tylnego, a przednie zagłówki są natychmiast przesuwane do przodu i do góry w celu zmniejszenia potencjalnych obrażeń szyi.

Projektując nowe Korando, analizowano kolizje powstałe zarówno przy dużej jak i małej prędkości – uszkodzenia powstałe przy niskich prędkościach również wymagają udoskonaleń inżynieryjnych w celu zminimalizowania kosztów napraw. Wysokowytrzymałe stalowe wzmocnienia znajdują się z przodu i z tyłu strefy zgniotu, redukując uszkodzenia powodowane przez kolizje przy niskich prędkościach. Możliwe stało się łatwe przeprowadzenie napraw samochodów, które pochłonęły energię zderzenia samą strefą zgniotu, bez konieczności wymiany kosztownych części nadwozia i podwozia.

Tworząc Korando nie zapomniano o pomocy Kierowcom w unikaniu kolizji. Opracowany system ABS/ESP porównuje sygnały z kierownicy, przepustnicy i hamulców ze stanem pojazdu, jak również kontroluje silnik, skrzynię biegów oraz układ hamulcowy w celu zapewnienia maksymalnego poziomu bezpieczeństwa. System może nawet rozpoznać sytuacje niestandardowe, na przykład jednoczesnego naciśnięcia pedału hamulca i przyspieszenia, oraz użyć funkcji, która spowoduje przejście na bieg jałowy w celu uniknięcia potencjalnych wypadków. Co więcej, system ESP w Korando współpracuje z hydraulicznym wspomaganiem hamulców (HBA) w celu zapewnienia maksymalnej siły hamowania w sytuacjach awaryjnych, zmniejszając drogę hamowania, gdy kierowca nie jest w stanie lub nie jest wystarczająco doświadczony, aby w pełni wcisnąć pedał hamulca. System ochrony przed
wywróceniem ARP (Anti Rollover Protection) zapewnia dalszą pomoc Kierowcy. Podczas ruszania na zboczu, aby było ono łatwiejsze i bezpieczniejsze, samoczynnie uaktywnia się system wspomagający HSA (Hill Start Assist). W przypadku nagłego zatrzymania i zadziałania układu ABS - awaryjne światło stopu ESS (Emergency Stop Signal) ostrzeże samochody jadące z tyłu.

5. Komfort & Wygoda

Komfort SUV-a z komfortem rodzinnego hatchbacka
Mimo kompaktowych i idealnych do miasta wymiarów, Korando zapewnia funkcjonalność dużego samochodu rodzinnego. Wygoda jest wszechobecna. Dostępne są liczne schowki, półeczka w centralnej części deski rozdzielczej, podwójna przy klamce drzwi oraz duża kieszeń na mapy. Cyfrowy wyświetlacz zapewnia kierowcy wszystkie potrzebne informacje dotyczące podróży, w tym temperaturę powietrza na zewnątrz. Komputer pokładowy wyświetla także informacje na temat zużycia paliwa oraz dystansu jaki możliwy jest do przejechania na pozostałym paliwie.

Szeroki rozstaw osi Korando zapewnia wygodę pasażerów siedzących tak z tyłu, jak i z przodu auta. Pasażerowie z tyłu mają zapewnioną swobodę dzięki zastosowaniu płaskiej podłogi oraz regulowanym oparciom kanapy, które można złożyć w proporcji 60:40 i rozłożyć, zapewniając różne opcje – szczególne przydatne w długiej trasie.

Podnieś pokrywę bagażnika nowego Korando a znajdziesz przestrzeń bagażową o pojemności 486 litrów z dużym schowkiem w pod podłogą bagażnika. Roleta bagażnika jest zdejmowana, a wieszak w podsufitce i haczyki umożliwiają przymocowanie siatki, zwiększając praktyczność.

SsangYong Korando, charakteryzuje się poziomem komfortu oferowanym przez sedany klasy premium. Najważniejszym elementem dla wielu osób będzie montowany w standardzie system audio z technologią Stereo Bluetooth, który nie tylko pozwala na wykonywanie i odbieranie rozmów z telefonów kompatybilnych z technologią Bluetooth, ale także umożliwia streaming muzyki z kompatybilnego urządzenia.

Gdy Kierowca użyje breloka przy kluczyku do odblokowania drzwi, tak oświetlenie wnętrza jak i oświetlenie zewnętrzne samochodu oświetli drogę do auta. Zapalają się one automatycznie także po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i otworzeniu drzwi przez kierowcę. Inne udogodnienia to automatycznie składane i rozkładane lusterka, gdy drzwi zostaną zablokowane i odblokowane przy użyciu pilota. Po osiągnięciu prędkości 30 km/h następuje automatyczna blokada drzwi. W przypadku kolizji i napełnienia poduszek powietrznych, zostaną one automatycznie odblokowane, a oświetlenie wnętrza oraz światła awaryjne zostają włączone.

Dalsze szczegóły w plikach załączonych pod artykułem.

 
Odnośniki
Pliki do pobrania
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Ssangyong Actyon Sports