/  /  /  / Czekamy niecierpliwie na nowego Smarta
Smart

Smart

Zmień
Pomysłodawcą idei małego, miejskiego samochodu, który mógłby zabrać na pokład dwie osoby plus niewielki bagaż był dyrektor generalny firmy SMH (produkującej zegarki "Swatch"), Nicolas Hayek. W celu rozwinięcia swojego pomysłu oraz przekucia go w realnie istniejący pojazd powołano do życia firmę "Hayek's Engineering" mającą zaprojektować dwuosobowy pojazd z napędem hybrydowym.
Dowiedz się więcej o marce
 

Czekamy niecierpliwie na nowego Smarta

smart|
null
© smart
nullnullnullnullnullnullnull

Koncepcyjny Smart Fourjoy zapowiada nową generację samochodu i dowodzi, że świat aut tej marki nie ogranicza się wyłącznie do modeli z dwoma fotelami. Premiera prototypu odbędzie się podczas najbliższych targów we Frankfurcie.

Bez drzwi, bez tylnej szyby, bez dachu na głową. Smart Fourjoy rezygnuje ze zbędnego balastu, a mijanym przechodniom i pasażerom innych aut pozwala zaglądać do futurystycznie zaprojektowanej kabiny.

Czteroosobowy prototyp wyróżnia typowa dla aut tej marki, nieoceniona w dużych miastach zwrotność. Jego nadwozie ma niewielkie wymiary (długość/szerokość/wysokość: 3494/1978/1494 mm), a średnica zawracania wynosi zaledwie 9,1 m.

"Koncepcyjnego Smarta Fourjoy wiele łączy z naszym nowym, czteroosobowym modelem, który zadebiutuje pod koniec 2014 roku - zdradza Annette Winkler, szefowa marki. "Swoje geny model dzieli także z oryginalnym Smartem. Charakterystyczna, "smartowa" sylwetka z zepchniętymi do narożników nadwozia kołami ma krótkie zwisy i tylne lampy zintegrowane z tridionem. A dzięki nowoczesnej jednostce elektrycznej o mocy 55 kW lokalnie bezemisyjny Fourjoy rusza spod świateł bez cienia zwłoki".

Nowości SUV prosto z Frankfurtu

"Prototyp Fourjoy to wstęp do kolejnej ery projektowania Smarta - dodaje od siebie Gorden Wagener, szef designu w koncernie Daimler AG. Liczne detale nawiązują do poprzednich prototypów, takich jak For-us (Detroit 2012) i Forstars (Paryż 2012).

Nowa twarz Smarta, uśmiechnięta i pewna siebie, sąsiaduje z tridionem z polerowanego aluminium. Lustrzane powierzchnie podkreślają ekskluzywny charakter modelu, podobnie jak LED-owe oświetlenie.Chłodną mieszanka bieli i srebra uzupełniają przeźroczyste owiewki nawiązujące odcieniem do czapeczek tenisowych używanych w latach 90-tych.

Futurystyczna kabina dla czworga
Brak drzwi, tylnej szyby czy panelu dachowego sprawia, że Smart Fourjoy jeszcze bardziej integruje się z miejską tkanką. Odkryte wnętrze umeblowano dwoma futurystycznymi fotelami i tylną kanapą utrzymaną w tym samym stylu. Ich organiczna forma przypomina nowoczesne meble wypoczynkowe, a turkusowe akcenty nawiązują do koloru owiewek karoserii.

Biała tapicerka kontrastuje z ciemną podłogą i grafitowymi obudowami siedzeń. W efekcie zdają się one unosić nad ziemią. Wrażenie głębi podkreśla deska rozdzielcza z podświetlanym panelem pokrytym trójwymiarową grafiką. I tu nie zabrakło odniesień do oryginalnego Smarta: wystarczy rzut oka na jednoramienną kierownicę i okrągły prędkościomierz. Dwie stacje dokujące dla smartfonów zapewniają łączność z pokładowymi multimediami wszystkim podróżującym.

Bezemisyjna przyjemność z jazdy
Zabudowany w tylnej części samochodu napęd elektryczny bazuje na tym stosowanym w aktualnej generacji Smarta Fortwo Electric Drive i składa się z jednostki o mocy 55 kW oraz akumulatorów o pojemności 17,6 kWh.

Ich pełne ładowanie z domowego gniazdka trwa maksymalnie 7 godzin. Przy użyciu Wallboxa lub publicznej stacji ładowania oraz ładowarki pokładowej o mocy 22 kW i odpowiedniego kabla czas ten spada do niecałej godziny.

Elektryczne deskorolki
Na wyposażeniu Smarta Fourjoy znalazły się dwie deskorolki z napędem elektrycznym, pozwalające pokonać niewielki dystans bez emitowania szkodliwych substancji. Dodatkowo, pod tylnymi fotelami wygospodarowano miejsce na kaski ochronne z dołączanymi kamerami HD.

Filmami nagranymi podczas jazdy deskorolką można się później podzielić z przyjaciółmi lub opublikować je na portalu społecznościowym.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 
Reklama