/  /  / Yeti
Skoda Yeti

Skoda Yeti

Zmień
SegmentTerenowo Rekreacyjne / Klasa Niższa Średnia
Cena61 680 zł - 121 150 zł (aktualizacja: 2016-06-01)
Emisja CO2118 g/km - 147 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 6,4 L/100km
 
null
© Skoda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Projekt Yeti to próba wejścia w nowy dla czeskiej marki segment rynku. Auto zaliczane jest bowiem do klasy niższej średniej w grupie pojazdów terenowo-rekreacyjnych. Jeszcze jako model koncepcyjny auto zostało zaprezentowane w Genewie w 2005 roku. Wersja produkcyjna miała swój debiut również podczas salonu samochodowego w Genewie w 2009 roku. Jest ona aż o 40 cm dłuższa od auta koncepcyjnego. Samochód ten został zbudowany na płycie podłogowej grupy Volkswagen, z której korzysta również VW Golf 6 generacji oraz Skoda Octavia. Stąd też może się on pochwalić wymiarami rzędu 4,22 metra długości, 1,79 metra szerokości oraz 1,68 metra wysokości. Układ przeniesienia napędu również został zaczerpnięty z modelu Octavia 4x4, czyli system Haldex czwartej generacji. Posiada on sterowane elektrohydraulicznie sprzęgło wielopłytkowe umieszczono przy tylnej osi, we wspólnej obudowie z mechanizmem różnicowym. W normalnych warunkach aż 96% momentu obrotowego przenoszone jest na przednią oś, ale gdy tylko przyczepność ulegnie pogorszeniu elektroniczny system może rozdzielić siłę napędową nawet w 90% na tylną oś. O odpowiednią przyczepność dba również nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe o zmodyfikowanej konstrukcji. Nowością w pojazdach Skody jest za to tryb Off-Road, dzięki któremu po jednym naciśnięciu przycisku można przełączyć elektroniczne systemy auta (jak ABS, ASR i EDS) na zestrojenie typowe dla samochodów terenowych. Pozwala to na jazdę w niezbyt wymagającym terenie. Produkcja tego modelu odbywa się w zakładach położonych w czeskiej miejscowości Kvasiny.

Skoda Yeti dostępna jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy SUV, choć w planach jest również pojawienie się wersji pickup. Model ten swoim wyglądem wyraźnie nawiązuje do pozostałych samochodów czeskiego producenta, choć jego profil jest charakterystyczny również dla samochodów typu SUV. Reflektory przednie przypominają te z Octavii i Superb, zaś profil maski - modele Roomster oraz Fabia. Typowy dla marki jest również grill z chromowaną górną listwą. O terenowych aspiracjach mówi z kolei spory prześwit, masywny zderzak oraz niekonwencjonalne prostokątne nadkola. Tylna część jest już mniej awangardowa, a to za sprawą prostej linii dachu oraz pionowej pokrywy bagażnika.

Praktycznie wszystkie elementy z zakresu bezpieczeństwa czynnego i biernego dostępne są już w standardowym wyposażeniu. Tak więc w każdym egzemplarzu znajdują się poduszki powietrzne czołowe i boczne, system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, układy kontroli trakcji ASR i MSR, system wspomagający gwałtowne hamowanie Dual Rate, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, a także system kontroli stabilności toru jazdy ESP. Za dodatkową opłatą dostępne są kurtyny powietrzne oraz poduszki boczne tylne. W testach zderzeniowych EuorNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek. Ochrona dorosłych oceniona została na 92%, dzieci na 78%, pieszego na 46% zaś wspomaganie bezpieczeństwa na 71%.

Konkurenci: Nissan Qashqai, Mazda CX-3, Fiat 500X, Jeep Renegade, Opel Mokka, Kia Sportage, Hyundai Tucson oraz Ssangyong Korando.
 

Yeti najczęściej porównywana z

Jaguar XJ
Jaguar XJ
Lada 4x4
Lada 4x4
Mitsubishi ASX
Mitsubishi ASX
Opel Mokka
Opel Mokka
Renault Captur
Renault Captur
Ssangyong Korando
Ssangyong Korando
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki SX4 S-Cross
Reklama