/  /  /  / Sierpniowe wyniki sprzedaży Skoda Auto
Skoda

Skoda

Zmień
Początki czeskiej marki to rok 1895, kiedy mechanik Vaclav Laurin, wraz z księgowym Vaclavem Klementem uruchomili produkcję rowerów, co jest dość powszechnym początkiem dla najstarszych współcześnie europejskich marek samochodowych. Jako, iż produkcja rowerów "Slavia" kwitła, panowie postanowili rozszerzyć zakres działalności o produkcję motocykli, co również okazało się dobrym pomysłem. Na początku XX wieku Laurin i Klement postanowili wkroczyć na nowy, dopiero rozwijający się rynek samochodowy, stając się tym samym jednym z czterech najstarszych na świecie producentów samochodów.
Dowiedz się więcej o marce
 

Sierpniowe wyniki sprzedaży Skoda Auto

Skoda|
null
© Skoda
null

Skoda Suto zwiększyła w sierpniu 2013 swój udział na wybranych rynkach i sukcesywnie kontynuuje wprowadzanie nowości modelowych do salonów dealerskich.

Wiadomości biznesowe są integralnym elementem Strefy Biznesu, płatnej części serwisu samar.pl skierowanej do profesjonalistów. W celu uzyskania pełnego dostępu do tej części serwisu prosimy o kontakt pod adresem email licencja@samar.pl lub poprzez formularz kontaktowy.
W sierpniu bieżącego roku do klientów trafiło około 64 000 samochodów marki Skoda, natomiast w okresie od stycznia do sierpnia włącznie jest to wynik już 598 400 sztuk. Na taki wynik wpłynęła m.in. zakrojona na szeroką skalę ofensywa modelowa marki.

Rapid Spaceback, jako pierwszy kompaktowy hatchback czeskiej marki, pojawi się w sprzedaży w październiku, natomiast pokazane niedawno na targach we Frankfurcie modele Yeti oraz Yeti Outdoor trafią do klientów pod koniec roku.

Można oczekiwać, że zarówno Rapid Spaceback, jak i Yeti oraz Yeti Outdoor zostaną przyjęte przez klientów i rynek równie dobrze jak nowej generacji Octavia, której sprzedaż jest aż o 12,7% wyższa niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Trzeba również dodać, że plany sprzedażowe na pierwsze 8 miesięcy roku zostały w pełni zrealizowane, a plan sprzedaży 1,5 mln samochodów w 2018 roku jest osiągalny.

Na wielu rynkach Europy Zachodniej Skoda odnotowała w sierpniu duże wzrosty sprzedaży, m.in. w Holandii (+43,2%), Danii (+27,2%), Finlandii (+15,2%) czy Irlandii (+55,2%).

Na największym rynku w regionie, czyli w Niemczech, sprzedaż wyniosła 8 800 sztuk.

Łączna sprzedaż Skoda Auto w Europie Zachodniej w sierpniu to 21 400 sztuk, co daje firmie udział rynkowy na niezmiennym poziomie około 3%.

W Europie Wschodniej, mimo mniejszej sprzedaży w sierpniu (10 500 sztuk; sierpień 2012: 11 300 auto) Skoda zwiększyła swój udział rynkowy do 4%. Największe wzrosty sprzedaży odnotowano na Ukrainie (+15,1%) oraz w Kazachstanie (+134,4%).    

Mimo ogólnego spadku sprzedaży nowych samochodów w Europie Środkowej o 5% Skoda nie tylko utrzymała właściwie identyczną sprzedaż w sierpniu w porównaniu z zeszłym rokiem (8 500 sztuk; spadek zaledwie o 0,5%), ale również zwiększyła swój udział rynkowy do 19,4%.

Udział Skody w rynku czeskim wynosi natomiast 38,2% przy sprzedaży w sierpniu 4 400 egzemplarzy (sierpień 2012: 4 300 aut).

Największym rynkiem dla firmy pozostają Chiny. W sierpniu do tamtejszych klientów trafiło 18 100 samochodów (-7,9%), a od początku roku mamy wynik około 156 300 sztuk (-1,9%).

Na rynku polskim zarejestrowano w sierpniu 1 808 osobowych samochodów marki Skoda. W okresie od stycznia do sierpnia koncern pozostaje liderem wśród klientów indywidualnych i flotowych. Łączny udział marki w rejestracjach wynosi 12,22%.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama