/  /  /  / Nowa Skoda Octavia RS czyli najszybsza Octavia w historii
Skoda

Skoda

Zmień
Początki czeskiej marki to rok 1895, kiedy mechanik Vaclav Laurin, wraz z księgowym Vaclavem Klementem uruchomili produkcję rowerów, co jest dość powszechnym początkiem dla najstarszych współcześnie europejskich marek samochodowych. Jako, iż produkcja rowerów "Slavia" kwitła, panowie postanowili rozszerzyć zakres działalności o produkcję motocykli, co również okazało się dobrym pomysłem. Na początku XX wieku Laurin i Klement postanowili wkroczyć na nowy, dopiero rozwijający się rynek samochodowy, stając się tym samym jednym z czterech najstarszych na świecie producentów samochodów.
Dowiedz się więcej o marce
 

Nowa Skoda Octavia RS czyli najszybsza Octavia w historii

Skoda|
null
© Skoda
nullnullnullnull

Już 10 lipca na Goodwood Festival of Speed zadebiutują sportowe wersje RS nowej Octavii i Octavii Combi. Te ekscytujące modele to efekt połączenia doświadczenia marki zbudowanego na jej sportowych sukcesach ze wszystkimi zaletami tego popularnego modelu: przestronnością, funkcjonalnością i trudną do pobicia relacją ceny do jakości.

Nowa generacja Octavii wyróżnia się jeszcze bardziej dopracowanym wyglądem. Z przodu dominuje nowy zderzak z wlotami powietrza, z siatką o strukturze plastra miodu i światłami przeciwmgielnymi, tył natomiast to wyrazisty czarny dyfuzor, którego dynamiczny wygląd wzmacniają odważne, trapezoidalne końcówki układu wydechowego i drapieżny spojler.

Atletyczne wrażenie z boku wzmacniają nowe felgi, dostępne w czterech dedykowanych dla tego modelu wzorach i rozmiarach.

Wysokiej jakości, przestronna kabina przeistoczyła się w prawdziwie wyścigowe środowisko. Kierowca zasiada w nowym, wyprofilowanym fotelu, a jego ręce spoczywają na trójramiennej kierownicy, drążku zmiany biegów lub dźwigni hamulca ręcznego – wszystko wykończono perforowaną skórą.

Atmosferę do wnętrza wprowadza szereg pomniejszych wyróżników takich jak pedały i progi ze stali nierdzewnej oraz dyskretne podświetlenie.

Dodatkowo na dźwigni zmiany biegów, kierownicy, drzwiach, fotelach czy dywanikach dostrzec można logo RS, co podkreśla sportowy charakter samochodu.

Nowa Skoda Octavia kombi kosztuje w Polsce od 63 500 złotych

Konstruktorzy ponownie postanowili udostępnić w tym modelu silnik zarówno benzynowy, jak i wysokoprężny, oddając najlepsze, co mają do zaoferowania. Dzięki licznym usprawnieniom zużycie paliwa w stosunku do poprzednika udało się ograniczyć nawet o 19%.

Octavia RS wkracza na zupełnie nowy poziom osiągów dzięki silnikom 2.0 TSI o mocy 220 KM i 184-konnemu 2.0 TDI.
   
W przypadku tego pierwszego przyspieszenie do 100 km/h wynosi zaledwie 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 248 km/h. Dla wersji wysokoprężnej wartości te wynoszą odpowiednio 8,1 sekundy oraz 232 km/h, (z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów).

Systemy Start-Stop oraz odzyskiwania energii z hamowania są dostępne w standardzie. W ofercie są dostępne manualna skrzynia biegów lub dwusprzęgłowa skrzynia biegów jako opcja.

Elektroniczny dyferencjał XDS razem z odpowiednio skalibrowaną kontrolą trakcji umożliwiają efektywne przełożenie mocy na asfalt. Wprost nieograniczony zapas przyczepności zapewnia obniżone zawieszenie, na które składają się kolumny MacPhersona z przodu i wielowahaczowy zestaw z tyłu.

W trosce o jak największą precyzję prowadzenia i szybsze reakcje na komendy kierowcy konstruktorzy zastosowali innowacyjny układ kierowniczy o zmiennej geometrii.
 
W porównaniu do drugiej generacji Octavia RS długość samochodu wzrosła o 88 mm (kombi o 86 mm), zyskując przy tym 45 mm szerokości. Rozstaw osi wzrósł natomiast o 102 mm.

Octavia RS wzbogacona jest do tego o szeroki zakres wyposażenia standardowego, w który wchodzą m.in. światła bi-ksenonowe i nowoczesne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama