/  /  /  /  / NOWOŚĆ | Skoda Superb w konfiguracji 2.0 TDI 170 KM DSG 4x4
Skoda Superb

Skoda Superb II

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

NOWOŚĆ | Skoda Superb w konfiguracji 2.0 TDI 170 KM DSG 4x4

Skoda|
null
© Skoda
nullnull

Flagowy model Skody można teraz zamówić w połączeniu silnika 2.0 TDI o mocy 170 KM ze skrzynią DSG i napędem na cztery koła. Odświeżenie auta było też okazją do ulepszenia wszystkich jednostek napędowych, które odznaczają się teraz nawet o 19% mniejszym zużyciem paliwa.

Wszystkie trzy wersje silników wysokoprężnych (1.6 TDI o mocy 105 KM oraz 2.0 TDI o mocy 140 lub 170 KM) zostały wzbogacone o rozwiązania przynoszące korzyści zarówno środowisku, jak i portfelowi właściciela: systemy odzyskiwania energii z hamowania i Start-Stop. W połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami ekologicznej wersji GreenLine pozwoliło to na osiągnięcie rekordowo niskiego wyniku zużycia paliwa na poziomie około 4,2 l/100 km i emisji CO2 109 g/km.

Nowoczesna technologia Skoda Auto widoczna jest w zaawansowanych skrzyniach biegów i układach przeniesienia napędu. Dostęp do najbardziej pożądanych nowinek technologicznych jest teraz w Superbie jeszcze łatwiejszy: wygodną skrzynię DSG, połączoną z układem napędu na obie osie Haldex, można zastosować także wraz dwulitrowym silnikiem TDI o mocy 170 KM.

Jak podkreśla czeski producent, to połączenie pełni satysfakcjonującej dynamiki z komfortem, bezpieczeństwem i niskimi kosztami eksploatacji.

Cennik Skoda Superb

Skrzynia DSG wyposażona jest w dwa sprzęgła, które niezależnie od trybu pracy (manualny lub automatyczny) gwarantują płynność i szybkość zmiany biegu. Ceniony za wysoki komfort jazdy zespół potrafi wydobyć to, co najlepsze z elastycznego silnika, uwydatniając zarówno jego dynamiczną, jak i oszczędną naturę.

Wysoka przyczepność wszystkich czterech kół Superba to zasługa układu Haldex czwartej generacji: przez większość czasu kieruje on moc silnika na przednie koła, dbając o niskie zużycie paliwa. Nieustannie kontrolowane są jednak parametry takie jak prędkość obrotowa silnika, kąt skrętu kierownicy i przyczepność każdego z kół tak, aby przez właściwą dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy obydwoma osiami zagwarantować kierowcy pełną kontrolę nad samochodem w każdej chwili i w każdych warunkach drogowych.

Optymalizację i nowe możliwości konfiguracji wprowadzono także do jednostek benzynowych. Atrakcyjna cena, niskie zużycie paliwa nawet w zatłoczonych miastach lub niezrównana moc poza nim. To wszystko zawiera się w gamie czterech silników o wachlarzu mocy rozciągającym się od 125 do 260 KM.

Podstawowa jednostka 1.4 TSI jest teraz o 13% oszczędniejsza niż dotychczas, zużywając według danych fabrycznych średnio od 5,9 l/100 km. Z kolei topowa odmiana z 3,6-litrowym V6, napędem na cztery koła i automatyczną skrzynią zwraca uwagę swoim potencjałem i komfortem, zużywając przy tym jeszcze mniej paliwa niż poprzednio.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - Skoda Superb