/  /  / Superb II
Skoda Superb

Skoda Superb II

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Skoda Superb 2013
© IBRM Samar
Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013Skoda Superb 2013
Skoda Superb to największy i najbardziej luksusowy model czeskiej marki. Zaliczany jest on do klasy średniej, czyli do segmentu D. Po raz pierwszy nazwa Superb została użyta jeszcze przed II wojną światową i obowiązywała dla luksusowych limuzyn produkowanych w latach 1934-1949. Współczesna wersja została zaprezentowana po raz pierwszy podczas salonu samochodowego w Genewie w 2001 roku. Model ten zbudowany był na płycie podłogowej grupy Volkswagen, którą wykorzystywał również VW Passat piątej generacji. Zastosowano jednak w tym przypadku zwiększony o 10 cm rozstaw osi. Z Passata zaczerpnięto również wiele rozwiązań technicznych. Poważniejsza modernizacja Skody Superb nastąpiła w 2006 i od tego czasu do nazwy dodawano litery FL. Druga generacja swoją premierę miała również na salonie samochodowym w Genewie, tyle że w roku 2008 (wersja kombi zadebiutowała we Frankfurcie w 2009 roku). Prace nad tym modelem rozpoczęły się w roku 2004, czyli aż 4 lata przed oficjalną premierą. Był to zatem jeden z najdłuższych procesów kreacji spośród wszystkich europejskich producentów samochodów. Podobnie jak w poprzedniku użyto płyty podłogowej z VW Passata, tym razem 6 generacji. Dzięki temu auto nieznacznie powiększyło swoje gabaryty. Długość wzrosła o 3,5 cm i osiągnęła 4,84 metra, szerokość wzrosła o 5 cm do 1,82 metra. Jedynie wysokość została zmniejszona o 7 mm. W odróżnieniu od modelu pierwszej generacji, która była sedanem, nowy Superb stał się liftbackiem. Model ten produkowany jest w zakładzie w czeskich Kvasinach, a także w Chinach, na którym to rynku Superb występuje pod nazwą Hao Rui.

   Nowa Skoda Superb produkowana jest w dwóch wersjach nadwozia, jako 5-drzwiowy hatchback i kombi, które na rynku pojawiło się nieco później bo w styczniu 2010 roku. Styliści tym razem zrezygnowali z podobieństwa flagowej limuzyny do mniejszego modelu Octavia, przez co Superb posiada niepowtarzalny styl. Choć oczywiście posiada pewne elementy charakterystyczne dla czeskiej marki, którymi są chociażby grill z chromowanymi obwódkami oraz kształt maski „V-shapes”. Całość posiada sportowy charakter, który połączony jest z elegancją. Z tyłu zastosowano system TwinDoor, który pozwala na dostęp do bagażnika przez otwarcie metalowej klapy, a gdy okaże się ona za mała, po wciśnięciu przycisku prócz klapy podnosi się także tylna szyba.

   Jak przystało na prestiżowe auto Skoda Superb została bardzo bogato wyposażona, w tym w elementy zapewniające bezpieczeństwo podróżującym. Już w standardzie znajdują się poduszki czołowe, boczne, kurtyny powietrzne oraz poduszka kolanowa kierowcy. W każdym egzemplarzu montowany jest również system antypoślizgowy ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD, system wspomagający hamowanie BAS, układy kontroli trakcji MSR i ASR, a także system stabilizacji toru jazdy ESP. Za dodatkową opłatą nabyć można również poduszki powietrzne boczne na tylnych fotelach. W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek.

  W 2013 r. Superb przeszedł face-lifting w związku ofensywą modelową Skody. Odświeżony model otrzymał przede wszystkim przeprojektowany przód i tył.
Z przodu wyróżnia się nowymi reflektorami i szerszym grillem, tył natomiast otrzymał typowe dla marki światła w kształcie litery C, wykonane w technologii LED.
Zmianom uległo również wnętrze auta, które zostało wyposażone w nowy, 3- lub 4-ramienny wzór kierownicy. Odświeżeniu uległa też gama tapicerek. W gamie silnikowej nie zaszły żadne zmiany.

   Głównymi konkurentami Skody Superb są Ford Mondeo, VW Passat, Opel Insignia, Mazda 6, Renault Laguna, Toyota Avensis Citroen C5, Peugeot 508, Kia Optima oraz Hyundai i40.
 

Superb II najczęściej porównywana z

Citroen C5
Citroen C5
Hyundai i40
Hyundai i40
Mazda Mazda6
Mazda Mazda6
Opel Insignia
Opel Insignia
Peugeot 508
Peugeot 508
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Volkswagen CC
Volkswagen CC
Reklama