/  /  / Roomster
Skoda Roomster

Skoda Roomster

Zmień
Segment
Emisja CO2
Żużycie paliwa
 
null
© Skoda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullSkoda Roomster 2010Skoda Roomster 2010Skoda Roomster 2010Skoda Roomster 2010Skoda Roomster 2010Skoda Roomster 2010Skoda Roomster 20101.jpgbagażnik.jpgdeska.jpgdeska bok.jpgdeska kier.jpgdeska p.jpgdrzwi p.jpgdrzwi tył.jpgdźwignia zmiany biegów.jpgelektryka szyb.jpgfotel kier.jpgkanapa.jpgklamka p.jpgklamka t.jpgkoło.jpglampa tył.jpglewy bok.jpglewy przód.jpglewy tył.jpglusterko bok.jpglusterko wst.jpgosłona przeciwsłoneczna.jpgpasy.jpgprawy bok.jpgprawy przód.jpgprzeciwmgielne.jpgprzód.jpgreflektor.jpgregulacja kolumny kier.jpgsilnik.jpgtył.jpgwlew paliwa.jpgwlot pow.jpgzagłówek.jpgzderzak p.jpgzderzak t.jpgzegary.jpg
Skoda Roomster to pojazd dzięki któremu czeski producent wszedł w nowy dla siebie segment rynku. Jest on połączeniem auta kompaktowego z minivanem, stąd też w oficjalnej segmentacji pojazd zaliczany jest do klasy niższej-średniej (segment C) w grupie aut typu van. Jeszcze jako samochód koncepcyjny Roomster zadebiutował we Frankfurcie w 2003 roku. Z kolei wersja produkcyjna była po raz pierwszy przedstawiona podczas salonu samochodowego w Genewie w 2006 roku. Niedługo po tym fakcie auto było już dostępne w salonie. Co ciekawe pojazd studyjny był krótszy o 5 cm, ale miał o 9 cm większy rozstaw osi aniżeli model produkcyjny. Sama nazwa pochodzi od zlepka dwóch wyrazów, „room” i „roadster”, co miało podkreślić praktyczny, pojemnościowy aspekt auta oraz jego sportowy charakter. Płyta podłogowa również pochodzi z połączenia, tym razem jednak scalono przednią część platformy Fabii oraz tylną część platformy Octavii pierwszej generacji. Rezultatem takiego połączenia jest 6-centymetrowa różnica w rozstawie kół przednich i tylnych. Całość auta ma długość 4,20 metra, szerokość 1,68 metra, zaś wysokość 1,61 metra. Nieco inne wymiary ma specjalna, uterenowiona wersja Scout, która jest dłuższa o 1,5 cm, szersza o 1 cm oraz wyższa o nieco ponad 4 cm. W poruszaniu się w terenie tego pojazdu pomóc ma również zwiększony o 43 mm prześwit. Wnętrze samochodu daje się z łatwością dowolnie modyfikować. Tylne siedzenie można składać w konfiguracji 40-20-40 zamiast standardowych 40-60. Można je również przesuwać wzdłuż i w poprzek. Produkcja tego modelu odbywa się w tych samych zakładach, w których montowany jest model Superb, czyli w miejscowości Kvasiny w Czechach.

   Skoda Roomster dostępna jest tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowe MPV. Swoją stylistyką zerwało ono całkowicie z dotychczasowymi trendami designerskimi panującymi w czeskiej firmie. Z czasem do Roomstera pojawiły się również wyraźne odniesienia widoczne chociażby w Skodzie Fabia drugiej generacji. Przód auta podkreśla jego dynamiczność poprzez charakterystyczny dla marki duży wlot powietrza z chromowanymi elementami i zdecydowanym ożebrowaniem. Zaakcentowano również inną koncepcję szyb bocznych przy przednich i tylnych siedzeniach. Najmniej awangardowy jest tył pojazdu, który został pionowo ścięty, a głównym wyróżnikiem stały się duże, pionowe światła.

   W swojej podstawowej wersji Skoda Roomster reprezentuje dość ubogie wyposażenie, które widoczne jest również w przypadku elementów dbających o bezpieczeństwo. Seryjnie montowane są bowiem tylko poduszki powietrzne czołowe oraz boczne przednie, system antypoślizgowy ABS i układ rozdziału siły hamowania EBD. Dopiero po zapłaceniu dodatkowej kwoty otrzymać można kurtyny powietrzne, system stabilizacji toru jazdy ESP, system wspomagania nagłego hamowania Dual Rate oraz funkcje układu kontroli trakcji ASR i MSR. W testach zderzeniowych EuroNCAP model ten otrzymał maksymalną ilość 5 gwiazdek.

   Wśród głównych konkurentów Skody Roomster wymienić należy Citroena Xsara Picasso i C4 Picasso, Forda C-Max, Renault Scenic, Volkswagen Touran, a także Seata Altea.
 

Roomster najczęściej porównywana z

Citroen C3 Picasso
Citroen C3 Picasso
Dacia Lodgy
Dacia Lodgy
Fiat Qubo
Fiat Qubo
Kia Venga
Kia Venga
Opel Meriva
Opel Meriva
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Ssangyong Korando
Ssangyong Korando
Reklama