/  /  / Praktik
Skoda Praktik

Skoda Praktik

Zmień
SegmentLekkie dostawcze / Van
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Skoda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Skoda Praktik to nic innego, mimo różnej nazwy, jak dostawcza wersja modelu Roomster, z której wymontowano wyposażenie wnętrza tylnej części auta. Pojazd ten zaliczany jest do lekkich samochodów dostawczych typu furgon. Czeska firma już wcześniej używała nazwy „Praktik” w nazwach swoich samochodów dla podkreślenia ich użytkowego przeznaczenia. W wariantach Praktik możemy spotkać modele Favorit, Forman, Felicia oraz Fabia. Były to zawsze dwumiejscowe pojazdy, z zasłoniętymi szybami w drzwiach tylnych i dużą przestrzenią ładunkową uzyskaną kosztem tylnych siedzeń. Jako oddzielny model Praktik pojawił się w połowie roku 2007, czyli rok po premierze osobowej wersji Roomster. Ze względu na swoje wymiary skierowany jest on do firm transportowych, małych punktów handlowych, rzemieślników oraz wszelkich małych i średnich przedsiębiorstw. Auto zostało zbudowane na zlepku trzech płyt podłogowych, przednia część pochodzi z Fabii, środkowa jest nową konstrukcją, zaś tylna pochodzi z modelu Octavia. Pozwoliło to na osiągnięcie przez samochód długości 4,20 metra, szerokości 1,68 metra, zaś wysokości 1,62 metra. Takie rozmiary umożliwiły osiągnięcie wielkości przestrzeni ładunkowej o długości 1,55 metra, szerokości 1,43 metra (przy nadkolach wynosi tylko 1,02 metra) oraz wysokości 0,99 metra. To z kolei przełożyło się pojemność użytkową rzędu 1 783 litrów. Maksymalna ładowność tego modelu ograniczona jest masą 560 kg. Dzięki bazowaniu na Skodzie Roomster, model Praktik oferuje właściwości jezdne i komfort właściwy dla samochodów osobowych. Auto zostało uhonorowane prestiżową nagrodą branżową „Najlepszego Auta Użytkowego Roku 2009”, w kategorii kompaktowych pojazdów dostawczych. Był to konkurs organizowany przez cenione magazyny branżowe "Handwerkmagazin" i "Deutsche Handwerks Zeitung". Model ten produkowany jest w tych samych zakładach co Skoda Roomster, czyli w czeskiej miejscowości Kvasiny.

   Skoda Praktik występuje tylko w jednej wersji nadwozia, którą jest 5-drzwiowy furgon. Od wersji osobowej Roomster, nie różni się praktycznie niczym, oprócz mniejszego stosunku powierzchni szklanych do powierzchni metalowych. Jest to skutkiem zastąpienia bocznych szyb tylnych blachą w kolorze nadwozia. Auto posiada więc charakterystyczny dla czeskiej marki wlot powietrza z chromowanymi elementami, którego zdaniem jest podkreślenie dynamiczności oraz prostą konstrukcją tylnej części auta, z płaskimi powierzchniami.

   W podstawowej wersji Skody Praktik występują jedynie dwie poduszki powietrzne, przeznaczone dla kierowcy i pasażera, system antypoślizgowy ABS z układem rozdziału siły hamowania EBD, a także system wspomagania nagłego hamowania Dual Rate. Jako dodatkowo płatna opcja występują poduszki powietrzne przednie, system stabilizacji toru jazdy ESP, a także systemy zapobiegające poślizgowi kół podczas ruszania i zmiany biegów, ASR i MSR. Na modelu tym nie przeprowadzono testów zderzeniowych EuroNCAP, jednak byłyby one najprawdopodobniej podobne do wyników Skody Roomster, ze względu na taką samą zastosowaną technologię.

   Głównym konkurentem Skody Praktik jest Dacia Logan Van.
 

Praktik najczęściej porównywana z

Dacia Dokker Van
Dacia Dokker Van
Fiat Fiorino
Fiat Fiorino
Fiat Doblo
Fiat Doblo
Ford Fiesta Van
Ford Fiesta Van
Peugeot Bipper
Peugeot Bipper
Peugeot Partner
Peugeot Partner
Renault Kangoo Express
Renault Kangoo Express
Reklama