/  /  /  /  / Nowa Skoda Octavia i gama silnikowa
Skoda Octavia

Skoda Octavia II

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowa Skoda Octavia i gama silnikowa

Skoda|
null
© Skoda
nullnullnull

Nowej generacji Skoda Octavia dostępna będzie z czterema nowoczesnymi silnikami benzynowymi TSI, a także z czterema jednostkami wysokoprężnymi TDI do wyboru. Najbardziej ekonomiczna wersja według zapewnień producenta zadowoli się średnio 3,4 litrami paliwa na 100 km.

Na pierwszych rynkach europejskich zupełnie nowa Skoda Octavia świętować będzie premierę handlową pod koniec stycznia przyszłego roku. Produkcja seryjna tego auta wystartowała w zakładach w Mlada Boleslav oficjalnie 17 grudnia. Octavia to aktualnie zdecydowany lider w rankingu sprzedaży wszystkich modeli czeskiej marki na świecie. Od roku 1996 dostarczono klientom łącznie ponad 3,7 mln sztuk modelu Octavia w różnych wersjach.

Wersje benzynowe w gamie Skoda Octavia III to:
- model bazowy 1.2 TSI 86 KM
maksymalny moment obrotowy: 160Nm między 1400-3500 o/m
średnie zużycie paliwa: 5,2 l/100 km (cykl mieszany)
średnia emisja CO2: 119 g/km
występuje z przekładnią manualną 5-biegową
- model 1.2 TSI Green tec 105 KM
maksymalny moment obrotowy: 175Nm między 1400-4000 o/m
średnie zużycie paliwa: 4,9 l/100 km (cykl mieszany)
średnia emisja CO2: 114 g/km
występuje z przekładnią manualną 6-biegową lub DSG
- model 1.4 TSI Green tec 140 KM
maksymalny moment obrotowy: 250Nm między 1500-3500 o/m
średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km (cykl mieszany; dane dla wersji z przekładnią manualną i układem start/stop)
średnia emisja CO2: 121 g/km
występuje z przekładnią manualną 6-biegową lub DSG
- model 1.8 TSI Green tec 180 KM
maksymalny moment obrotowy: 250Nm między 1250-5000 o/m
średnie zużycie paliwa: 5,7 l/100 km (dane dla wersji z przekładnią DSG)
średnia emisja CO2: 131 g/km

Silniki benzynowe przygotowane z myślą o ofercie produkowej modelu Skoda Octavia III należą do opracowanego siłami Grupy Volkswagen programu EA211. Te czterocylindrowe, czterozaworowe motory TSI, posiadające bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie, wyznaczają według koncernu nowe standardy w zakresie efektywności, lekkiej konstrukcji oraz siły ciągu.

Nowa Skoda Octavia zadebiutuje w Polsce na początku 2013

Dzięki obniżeniu tarcia wewnętrznego nowej generacji silników, masy oraz dzięki bardziej optymalnemu procesowi zarządzania ciepłem jednostki udało się obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2 nawet o 23%.



Wersje wysokoprężne w gamie Skoda Octavia III to:
- model bazowy 1.6 TDI 90 KM
średnie zużycie paliwa: 4,1 l/100 km (cykl mieszany)
średnia emisja CO2: 109 g/km
- model 1.6 TDI Green tec 105 KM
maksymalny moment obrotowy: 250Nm między 1500-2750 o/m
średnie zużycie paliwa: 3,8 l/100 km (cykl mieszany)
średnia emisja CO2: 99 g/km
występuje z przekładnią manualną lub DSG
- model GreenLine 1.6 TDI 110 KM
średnie zużycie paliwa: 3,4 l/100 km (cykl mieszany)
średnia emisja CO2: 89 g/km
występuje z przekładnią manualną 6-biegową
- model 2.0 TDI Green tec 150 KM
maksymalny moment obrotowy: 320Nm między 1750-3000 o/m
średnie zużycie paliwa: 4,5 l/100 km (cykl mieszany)
średnia emisja CO2: 119 g/km
występuje z przekładnią manualną 6-biegową lub DSG

Czterocylindrowe silniki wysokoprężne TDI Common Rail modelu Skoda Octavia III należą do opracowanego przez Grupę Volkswagen programu EA288. W porównaniu z jednostkami napędowymi poprzedniej generacji średnie zużycie paliwa jest teraz niższe nawet do 0,8 l/100 km.

Jak zapowiada Skoda, trwają już prace nad przygotowaniem modelu Octavia III w wersji zasilanej gazem, a także w usportowionej wersji Octavia RS.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama