/  /  /  / Oceny
Skoda Fabia

Skoda Fabia II

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
Dodaj ocenę
Średnia ocena 4.3   na podstawie 16 opinii użytkowników
Ocena ogólna
4.2
Data dodania:
2013-06-28 14:19
Data zakupu:
December 2012
Nadwozie:
Hatchback-5d
Autor:
Napęd:
70 KM 1.2 Benzyna HTP Manualna-5
Wersja:
Family
Rocznik:
2012
Przebieg:
4,600 km
Nadwozie brak komentarzaWnętrze brak komentarzaKomfort brak komentarzaOsiągi brak komentarzaKoszty brak komentarzaUsługi serwisowe brak ocenybrak komentarzaNiezawodność brak komentarza
Ocena ogólna
3.1
Data dodania:
2007-11-17 00:00
Nadwozie:
Hatchback-5d
Autor:
Gregor
Napęd:
1.4 Benzyna 85 KM
Wersja:
Style
Rocznik:
2007
Przebieg:
35,000 km
Jestem zadowolony z komfortu i wygody jazdy, natomiast niezadowolony z ekonomiczności (pije E95 jak smok) i dynamiki auta. Dla lubiących bardzo spokojną, mało dynamiczną jazdę, ew do dojazdu do pracy.
Nadwozie Dobry, dynamiczny tył, zbyt długi i zbajerowany przód, wzięty z RoomsteraWnętrze Dobra funkcjonalność deski, plastiki kiepsko spasowane (trzaski i skrzypienie), małe schowki pasażeraKomfort Komfort jazdy, dobre profilowane fotele, wydajna klima, niezle firmowe radio Dance. Przyjemnie sie jezdzi.Osiągi Jest to samochód mało dynamiczny, ciężki, wolno startuje - szczególnie trezeba uważać przy wyprzedzaniu. Biegi wchodzą leciutko jak marzenie, ale co z tego gdy nie ma nic pod pedałem gazu.Koszty Duże spalanie: realnie to w miescie około 9 - 9,5/100 w trasie przy spokojnej jezdzie 6 - 6,5/100. Teraz kupiłbym wersje 1,9TDI. Koszty serwisu - przecietne.Usługi serwisowe Bardzo fajny, kulturalny serwis, fachowa obsługa klientaNiezawodność Jak na razie wszystko gra
Ocena ogólna
4.4
Data dodania:
2007-12-02 00:00
Nadwozie:
Hatchback-5d
Autor:
Grzegorz
Napęd:
1.2 Benzyna 70 KM HTP
Wersja:
Style
Rocznik:
2007
Przebieg:
2,600 km
Sylwetka i wnętrze super nic dodać nic ująć
Nadwozie brak komentarzaWnętrze brak komentarzaKomfort brak komentarzaOsiągi Posiadam Fabie II 1,2 70km pierwsza rzecz jaka bym polecił do wymiany to koła u mnie były 195/55r15 zmieniłem na 175/65r 14 i spalanie wychodzi katalogowe i nawet czasam mniej w cyklu mieszanym 6,8l/100 Koszty brak komentarzaUsługi serwisowe brak komentarzaNiezawodność brak komentarza
Ocena ogólna
4.9
Data dodania:
2007-12-20 00:00
Nadwozie:
Hatchback-5d
Autor:
cosmos
Napęd:
1.9 Diesel 105 KM TDI
Wersja:
Sport
Rocznik:
2007
Przebieg:
6,500 km
Autko wg mnie bardzo ładne i oryginalne. Nie każdemu musi się jednak podobać, podobnie jak konkurencja z segmentu. Mini, Fiat 500 czy New Beetle to auta o nieco innym charakterze i porównywanie ich z częścią popularną segmentu, jak robi to część dziennikarzy, jest wielkim nieporozumieniem. Fabia jest jednak, mimo nawiązań do Mini czy Swifta, dość oryginalna i jeśli komuś nie jest obojętny kształt lamp czy sylwetka, a nie stać go na autko segmentu mini w cenie dobrze wyposażonego kompaktu to z pewnością jest bardzo dobrą propozycją - zwłaszcza w wersji 1.9TDI Sport. Pedał sprzęgła wymaga co prawda uważnej pracy stopy (bierze dość nisko) ale można się przyzwyczaić. Żadnych zastrzeżeń co do skoku lewarka czy precyzji załączania biegów. Fabia to dość małe i lekkie autko - na wybojach i nierównościach lubi sobie "pofrunąć". Nie zmienia to jednak faktu że praca (dość twardego) zawiasu w zakrętach jest bardzo przewidywalna i wspiera kierowcę w działaniu zamiast mu przeszkadzać. Widoczność - przednia szyba super - ale grubaśne słupki A i nieco dziwne rozwiązania w okolicy słupków B powodują, że warto z uwagą zmieniać pasy. Czujnik parkowania w połączeniu z precyzyjnym wyświetlaniem pozycji na ekranie radia (w moim przypadku Dance MP3) działa świetnie i wyręcza nas praktycznie całkowicie z konieczności zapamiętywania odległości przy cofaniu pod przeszkodę. Wentylacja i ogrzewanie - w przypadku turbodiesla trudno być tu obiektywnym, silnik o tej sprawności nie jest może rekordzistą w podgrzewaniu powietrza ale np. w porównaniu z Focusem 1.6TDCi to i tak niebo a ziemia (na plus Skody). Świetna klima półautomatyczna (Climatic), praktycznie poza wyświetlaczem niczym nie różni się od Climatronika.
Nadwozie Wersja Sport zawiera szereg zarezerwowanych dla niej dodatków stylizacyjnych i użytkowych (patrz specyfikacja Skody). Obcowanie z nimi na co dzień zdecydowanie poprawia nastrój w aucie i poczucie posiadania dość niszowego (nie widziałem jeszcze drugiego Sporta na ulicy :D) pojazdu. Kolor perłowy metallic Flamenco Red, aluminiowe felgi Antares 15" (odradzam 16", za niski profil dla tego zawieszenia), pakiet przyciemnianych szyb. Myślę, że jest na czym oko zawiesić ;).Wnętrze Fabia nie jest autem, które zachwyca projektem wnętrza - wszystko jest tu jednak poprawne, ergonomiczne i stylistycznie spójne. Nic nie sprawia problemów z użytkowaniem. Materiały przyzwoitej jakości, nic nie skrzypi, nie trzeszczy. Wersja Sport to również skórzane wykończenie kierownicy, drążka biegów i dźwigni hamulca ręcznego oraz głębokie sportowe fotele. Boczki drzwi to plastik, jednak dość przyjemny w kontakcie. Komfort Jak to u VW - wszystko na swoim miejscu, bez szaleństw i fajerwerków. Nie szukajmy tu designerskich smaczków. Całość zmontowana ładnie, poprawnie, nie utrudnia pracy kierowcy wyraźnie podkreślając to jakością materiałów i ogólną atmosferą w kokpicie. Bardzo dobre wspomaganie i rewelacyjne światła soczewkowe, godne polecenia fotele w wersji Sport. Jeśli chodzi o przestrzeń to jak na autko segmentu mini - bardzo dobrze. Z przodu siedzi się kapitalnie, kokpit nie ogranicza ruchów kierowcy ani pasażera. Odczucia niemal jak w Golfie V. Z tyłu jak to z tyłu, z miejscem nie jest już tak różowo ale trzeba przyznać, że i tak Skoda przewodzi w segmencie. Dużo dają odpowiednio wyprofilowane tyle części oparć przednich foteli - miejsca na kolana jest wystarczająco. Ale jasno trzeba sobie powiedzieć, że auta mini nie kupuje się po to żeby podróżować w 5 osób z bagażem ;). Wiele osób zarzuca jednostkom TDI, że ich kultura pracy zbliżona jest do młockarni ;). To dość subiektywne, mnie akurat nie przeszkadza taki dźwięk silnika. Dlatego uważam, że nawet Fabia TDI jest świetnie wygłuszona, nie dopuszczając z zewnątrz niepożądanych dźwięków. Najlepiej słychać to podczas postoju przed ruchliwym skrzyżowaniem, kiedy nie słychać nic poza cichym mruczeniem silnika i muzyką z głośników :)Osiągi W tej wersji jednostka TDI jak zwykle spełnia wszelkie oczekiwania dot. osiągów i ekonomiki. Po pierwszych 4000 km zero ubytku oleju, widać jakość produkcji w Skodzie rośnie z każdym rokiem. Polecam ze spokojem dotrzeć auto - pierwsze 1000-1500 km umiarkowanie korzystać z możliwości silnika - opłaci się to przez kolejne tysiące km :). Ekonomika - kto jeździł kiedyś TDI ten wie co oznacza ekonomia spod tego znaku. Fabia ma 45 litrowy bak, między tankowaniami pokonuję 700-750km - po mieście :). Daje to koszt przebycia 100km w mieście na poziomie 22 zł. Myślę, że nie trzeba tego komentować :). 1.9TDI to doskonała jednostka do tego auta. Zapewnia świetne osiągi przy minimalnym zużyciu paliwa. Nie jest tania, ale jeśli ktoś nie chce potem narzekać na te parametry to jego wybór powinien być oczywisty.Koszty Licząc od zerowego kilometra przebiegu spalanie kształtuje się na poziomie 6.5l/100km jazdy 90% duże miasto / 10% poza miastem - myślę, że to bardzo dobry wynik, zależny oczywiście od stylu jazdy. Koszty napraw i przeglądów na razie nieobecne/nieznane.Usługi serwisowe Salon, w którym kupowałem Fabię wyróżnił się tym od innych, że handlowcy faktycznie wiedzieli co sprzedają ;). Skłonność od wynegocjowania ceny również nie była im obca. Nie wnikając w szczegóły - bardzo dobra i miła obsługa - od początku do samego końca :)Niezawodność No cóż, o cenie Fabii II 1.9TDI Sport ciężko powiedzieć, żeby była atrakcyjna. Myślę, jednak, że to co otrzymujemy w zamian gwarantuje spory uśmiech na twarzy już po wyjechaniu z salonu :). Zwłaszcza, że po 4 miesiącach i 6500km auto wymaga wyłącznie lania paliwa i sprawdzania poziomu oleju (którego i tak nie trzeba dolewać). Na razie kompletnie nic się nie dzieje, jednak dopiero najbliższy przegląd przy 15 000km, odpowie czy faktycznie autko jest aż tak bezawaryjne :).
Ocena ogólna
4.4
Data dodania:
2008-04-24 00:00
Nadwozie:
Hatchback-5d
Autor:
gaha
Napęd:
1.4 Benzyna 85 KM
Wersja:
Ambiente
Rocznik:
2008
Przebieg:
260 km
Jestem zadowolony i za te pieniadze nic innego lepszego chyba się nie dostanie
Nadwozie Mnie się bardziej podoba od poprzedniej generacji FabiiWnętrze Całkiem ładne i dobrze się w nim czuję a to jest najważniejsze,materiały też całkiem niezłe generalnie jest przyjemnieKomfort Trochę ciut przy twardawy ale nie jest źle i tylko na naprawdę dużych dziurach,bardzo wygodne fotele również tylneOsiągi Porsche to to nie jest i do scigania się nie nadaje ale po pierwszych kilku kilometrach mogę powiedzieć że jeździ całkiem sprawnie a gadka że jest tylko dla emerytów jest daleko przesadzona bo w miarę dynamicznie też można pojechać no ale oczywiście zależy kto ma jakie wymagania Koszty Brak i oby tak pozostałoUsługi serwisowe Obsługa super kupowanie skody to czysta przyjemność,byłem w kilkunastu salonach innych marem i nigdzie tak nie biegają wokół klienta jak w SkodzieNiezawodność Nic, ale narazie ma 260km przebiegu ale oby tam pozostało
Ocena ogólna
5.0
Data dodania:
2008-05-29 00:00
Nadwozie:
Kombi-5d
Autor:
serywyws
Napęd:
1.9 Diesel 105 KM TDI
Wersja:
Comfort
Rocznik:
2008
Przebieg:
100,000 km
Nadwozie brak komentarzaWnętrze brak komentarzaKomfort brak komentarzaOsiągi brak komentarzaKoszty brak komentarzaUsługi serwisowe brak komentarzaNiezawodność brak komentarza
Ocena ogólna
5.0
Data dodania:
2008-10-25 00:00
Nadwozie:
Hatchback-5d
Autor:
KWL
Napęd:
1.4 Benzyna 85 KM
Wersja:
Classic
Rocznik:
2008
Przebieg:
5,500 km
Jestem po prostu zachwycony
Nadwozie Albo się podoba, albo nie. Polecam kupno Suzuki Swift - jako drugiego w rodzinie :-)Wnętrze Jest przestronniejsza od Fabii I. wersja Style godna polecenia.Komfort Powiekszenie kabiny idzie z nieznacznym zwiększeniem hałasu w kabinie. Nie jest to dokuczliwe(mi się podoba ten dźwięk), ale niektórym może przeszkadzać.Osiągi Silnik 1,4 - mało pali, a posiada bardzo przyzwoite osiągi.Koszty brak komentarzaUsługi serwisowe brak komentarzaNiezawodność brak komentarza
Ocena ogólna
4.8
Data dodania:
2008-11-19 00:00
Nadwozie:
Hatchback-5d
Autor:
Michal
Napęd:
1.2 Benzyna 70 KM HTP
Wersja:
Style
Rocznik:
2008
Przebieg:
12,000 km
Jestem po prosty zadowolony
Nadwozie Mi się podoba, ale to indywidualna sprawaWnętrze Jedyne do czego na początku trzeba się przyzwyczaić to brak podświetlenia w radiu DANCE przycisków wyboru stacjiKomfort Generalnie dość twardo, ale mi to odpowiadaOsiągi Trochę za slaby silnik szczególnie przy włączonej klimatyzacji, ale w codziennej eksploatacji bez zbędnych szaleństw wsstarczy Koszty Pierwszy przegląd po roku czasu z wymiana oleju i filtra przeciwpyłkowego Usługi serwisowe Mialem okazje zapoznać się z jakością obsługi klienta w kilku markach i uważam ze skoda prezentuje bardzo wysoki poziom, oczywiście jak na pozycje marki.Niezawodność Jak na razie "odpukać" brak
Ocena ogólna
4.5
Data dodania:
2008-11-26 00:00
Nadwozie:
Hatchback-5d
Autor:
olo
Napęd:
1.4 Benzyna 85 KM
Wersja:
Comfort
Rocznik:
2008
Przebieg:
6,800 km
Nadwozie brak komentarzaWnętrze brak komentarzaKomfort brak komentarzaOsiągi brak komentarzaKoszty brak komentarzaUsługi serwisowe brak komentarzaNiezawodność brak komentarza
Ocena ogólna
4.8
Data dodania:
2009-01-27 00:00
Nadwozie:
Hatchback-5d
Autor:
Sławek
Napęd:
1.4 Diesel 70 KM TDI
Wersja:
Joy
Rocznik:
2009
Przebieg:
30,000 km
Autko sprawuje się bardzo dobrze, po przejechaniu 30000 km przez 10 miesięcy nie mogę narzekać
Nadwozie brak komentarzaWnętrze Wszystko na swoim miejscu i poręcznieKomfort Jeden minus kultura pary silnika mogła być tuszkę cichsza.Osiągi brak komentarzaKoszty Niskie spalanie, na jednym tankowaniu po Niemczech 1100 km.Usługi serwisowe Serwis Ultima w Zgorzelcu rzetelnie i szybko. Potrafią zadbać o klienta.Niezawodność brak komentarza