/  /  / Fabia II
Skoda Fabia

Skoda Fabia II

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 
null
© Skoda
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullSkoda Fabia RSSkoda Fabia RSSkoda Fabia RSSkoda Fabia RSSkoda Fabia RSSkoda Fabia RSSkoda Fabia RS01.jpg06.jpg09.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg20.jpg21.jpg22.jpg23.jpg24.jpgbagażnik.JPGdeska bok.JPGdeska kierowcy.JPGdeska pasa.JPGdeska przód.JPGdrzwi p.JPGdrzwi t.JPGel szyby.JPGfotel kierowcy.JPGkanapa tył.JPGklamka p.JPGklamka t.JPGklima.JPGkoło.JPGkomputer.JPGlampa t.JPGlewy bok.JPGlewy przód.jpglewy tył.JPGlust wst.JPGlusterko boczne.JPGosłona pasaz.JPGpas.JPGprawy bok.JPGprawy przód.JPGprawy tył.JPGprzeciwmgielne.JPGprzód.jpgradio.JPGreflektor p.JPGregulacja kol kierow.JPGschowek pasaz.JPGsilnik.JPGskrzynia biegów.JPGtył.JPGwlew paliwa.JPGwlot powietrza.JPGzagłówek k.JPGzderzak przód.JPGzderzak tył.JPGzegary.JPG
Skoda Fabia była drugim, po modelu Octavia, pojazdem czeskiego producenta opartym w całości na technologii Volkswagena. Model ten ze względu na swoje wymiary oraz typowo miejskie przeznaczenie zaliczany jest do klasy aut małych, czyli do segmentu B. Fabia pierwszej generacji została zaprezentowana podczas salonu samochodowego we Frankfurcie w 1999 roku i miała być następcą Skody Felicii. Debiut drugiej generacji odbył się podczas salonu samochodowego w Genewie w 2007 roku i już kilka miesięcy później była ona dostępna w salonach. Samochód został zbudowany na tej samej płycie co poprzednik, z której korzystał również Volkswagen Polo oraz Seat Ibiza. Zaowocowało to niemal identycznymi gabarytami co w pierwszej generacji. Długość auta zwiększyła się jedynie o 22 mm i osiągnęła wielkość 3992 mm, zaś wysokość wzrosła o 62 mm i wynosi blisko 1,5 metra. Na niezmienionym poziomie pozostawiono szerokość oraz rozstaw osi, tak więc większe nadwozie przełożyło się jedynie na powiększony o 40 litrów bagażnik. Dla potrzebujących większej przestrzeni udostępniona została wersja nadwoziowa kombi, która jest dłuższa o 24 cm. Ze swojego poprzednika nowa Fabia wzięła również to co było w nim najlepsze, czyli zawieszenie, dzięki któremu auto prowadzi się bardzo pewnie. Model odniósł znaczący sukces na rynku, co potwierdzają nie tylko wyniki sprzedaży, w których auto króluje przede wszystkim w Polsce, ale również chociażby tytuł „Samochód Roku 2007” w Serbii. Skoda Fabia produkowana jest w macierzystych zakładach położonych w miejscowości Mlada Boleslav w Czechach, a także w Kałudze w Rosji, w firmie Evrocar w Salomonowie na Ukrainie oraz w Sarajewie w Bośni.

   Skoda Fabia produkowana jest w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 5-drzwiowy hatchback i kombi. Jednocześnie wraz drugą generacją zrezygnowano z wersji sedan. Stylistyka auta wyraźnie się zmieniła jednak nie jest to zmiana awangardowa. Przód pojazdu jest wyraźnym nawiązaniem do koncepcji znanej już ze Skody Roomster z chromowanymi obwódkami atrapy chłodnicy oraz nadającymi dynamizmu rozciągniętymi światłami. Charakterystycznym elementem jest czarny słupek A zlewający się z szybami. Z kolei dach przypomina ten z MINI, który zakończony jest niewielkim spoilerem. Najważniejszym elementem z tyłu są duże klosze lamp, które zachodzą na boki.

   Już w standardzie w Skodzie Fabia znajdują się poduszki czołowe kierowcy i pasażera, system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS z elektronicznym układem rozdziału sił hamowania EBD oraz system regulacji momentu obrotowego silnika na śliskiej nawierzchni MSR. Ponadto każdy model posiada system wspomagający gwałtowne hamowanie Dual Rate. Za dodatkową opłatą otrzymać można system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy ESP, system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR oraz kurtyny powietrzne. W testach zderzeniowych EuroNCAP Skoda Fabia otrzymała 4 z 5 możliwych gwiazdek.

Dla osób ceniących sobie sportowe osiągi, Skoda przygotowała wersję RS. Pod maską tego modelu znajdziemy silnik o pojemności 1.4 litra wyposażony w turbosprężarkę i kompresor, co pozwoliło uzyskać 180 koni i 250 Nm. Wskazówka prędkościomierza skody Fabi Rs jest w stanie pokazać pierwsze 100km/h w czasie 7.3, by osiągnąć swoje maksymalne położenie przy 224km/h, co jak podaje producent jest prędkością maksymalną. Jak przystało na topową wersję modelu, wyposażenie standardowe obejmuje wiele elementów zwiększających komfort podróżowania oraz użyteczność auta. Wnętrze auta wyposażono m.in :w takie elementy jak klimatyzacja automatyczna, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, przyciemniane szyby. Do wyposażenia seryjnego wyróżniającego wersję RS od słabszych zaliczają się: podwójna chromowana rura wydechowa, obręcze kół ze stopów lekkich GIGARO 7Jx17” w kolorze srebrnym z oponami 205/40 R17, chromowana listwa nad atrapą chłodnicy, chromowana, obwódka atrapy chłodnicy.

   Konkurencją rynkową dla Skody Fabii jest między innymi Fiat Punto, Renault Clio, Hyundai i20, Chevrolet Aveo, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Toyota Yaris, Volkswagen Polo oraz Kia Rio.
 

Fabia II najczęściej porównywana z

Citroen C3
Citroen C3
Fiat Punto
Fiat Punto
Kia Rio
Kia Rio
Nissan Micra
Nissan Micra
SEAT Ibiza V
SEAT Ibiza
Skoda Yeti
Skoda Yeti
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Reklama