/  /  /  / To będzie najszybszy seryjny SEAT w historii
SEAT

SEAT

Zmień
Marka SEAT powstała w latach 50-tych dwudziestego wieku jako spółka tworzona przez hiszpański Narodowy Instytut Przemysłu, sześć banków oraz markę Fiat, na którego licencjach opierały się pierwsze produkty hiszpańskiego producenta. W tym czasie na stu mieszkańców Hiszpanii przypadało około trzech pojazdów. Działalność pierwszej fabryki Seata zapoczątkowana została w roku 1953, w Barcelonie.
Dowiedz się więcej o marce
 

To będzie najszybszy seryjny SEAT w historii

SEAT|
null
© SEAT
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Nowy SEAT Leon Cupra, bo o nim mowa, będzie dostępny na polskim rynku od czerwca bieżącego roku. Po raz pierwszy Leon Cupra będzie występował zarówno w wersji 5- oraz 3-drzwiowej.

W przypadku nowego Leona Cupry chciano połączyć emocjonujący wygląd oraz codzienną funkcjonalność. Masywne zderzaki dodają drapieżności, unikalne felgi podkreślają sportowy charakter, a przednie pełne reflektory LED sprawiają, że Seata da się pomylić z żadnym innym autem.
   
Karoseria Leona Cupry  jest bardzo lekka, a jednocześnie sztywna. To bardzo ważny czynnik wpływający na dynamiczną jazdę. Leon Cupra SC ma masę własną wynoszącą nie więcej niż 1 300 kg, dzięki czemu na drodze jest jednym z najlżejszych sportowych samochodów kompaktowych.

Pod maską "hiszpana" drzemie silnik 2.0 TSI z podwójnym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Oferuje on dwa warianty mocy: 260 KM lub 280 KM. W wersji SC najmocniejsza Cupra 280 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s z przekładnią DSG lub w 5,8 s ze skrzynią manualną.

Natomiast 265-konna wersja tego auta rozpędza się do setki w 5,8 s z przekładnią DSG lub w 5,9 s ze skrzynią manualną. Prędkość maksymalna w obydwu przypadkach wynosi 250 km/h, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5600 obr./min.

Dynamiczne osiągi są ważne, ale dla hiszpańskiej marki liczy się też rozsądne spalanie. Niezależnie od wariantu mocy średnie zużycie paliwa w tym aucie wynosi według danych fabrycznych około 6,4 l/100 km z DSG i 6,6 l/100 km ze skrzynią manualną (dla wersji SC). Emisja CO2 odpowiednio na poziomie 149 i 154 g/100 km oznacza spadek w porównaniu z poprzednikiem o ponad 40 gramów.

W czasie jazdy na pokładzie pracuje najnowsza technologia. Adaptacyjne zawieszenie DCC dostosowuje charakterystykę podwozia do warunków na drodze w ciągu kilku milisekund, przednia blokada dyferencjału w skrajnych przypadkach może wysyłać do 100% mocy na jedno koło, a progresywny układ kierowniczy poprawia zwinność auta.

Oprócz tego Cupra Drive Profil daje wybór pomiędzy trybami Comfort, Sport i Cupra. Ten ostatni zaostrza zachowanie samochodu (m.in. reakcję przepustnicy czy pracę skrzyni DSG) i pozwala cieszyć się wyczynową jazdą. Dzięki temu Leon Cupra doskonale sprawdza się zarówno na torze wyścigowym, jak i na zwykłej drodze.
 
Za zatrzymanie auta odpowiada specjalny, dedykowany dla modelu Cupra układ hamulcowy. Można go rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach. Poza tym w aucie znajdują się przednie i tylne światła LED, aktywny tempomat ACC z Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania, hamulec pokolizyjny oraz system ESP, którego można całkowicie wyłączyć.    

Leon Cupra będzie dostępny z gwarancją na 4 lata lub do 120 000 km przebiegu, w tym dwa pierwsze lata bez limitu kilometrów.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama