/  /  /  /  / Tak wygląda SEAT Exeo po zmianach
SEAT Mii

SEAT Mii

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena29 200 zł - 43 100 zł (aktualizacja: 2016-09-28)
Emisja CO2105 g/km - 106 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 4,6 L/100km
 

Tak wygląda SEAT Exeo po zmianach

Spółka|
null
© SEAT
nullnullnullnullnullnull

Już jesienią sylwetka Exeo zostanie jeszcze bardziej podkreślona zmianami stylistycznymi. Wzrośnie także wydajność silników TDI montowanych w tym modelu. Po modernizacji komfortowe i dynamiczne modele Exeo i Exeo ST będą prezentować się jeszcze atrakcyjniej.

We wszystkich wersjach wysokoprężnych emisja CO2 została obniżona o około 7 g na km, do 129 g/km w sedanie i 132 g/km w wersji ST, co oznacza, że pod względem emisji CO2 i efektywności silniki Exeo należą do najlepszych w swojej klasie. Zużycie paliwa także zostało obniżone w stosunku do obecnych wartości, które w cyklu mieszanym wynoszą 5,2 l/100 km i 5,3 l/100 km w ST.

Te udoskonalenia to dopiero pierwszy etap poprawy efektywności Exeo, ponieważ w 2012 roku samochód zostanie wyposażony w system automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika Star/Stop.

System wyłączający silnik po zatrzymaniu pojazdu (na przykład na czerwonym świetle) znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji. Celem konstruktorów jest uzyskanie wyniku poniżej 120 gramów CO2 na kilometr. Obniżenie zużycia paliwa i emisji nie pogorszy jednak dynamiki Exeo.

Exeo będzie jednym z najbardziej efektywnych pojazdów w swojej klasie, dzięki czemu stanie się jeszcze atrakcyjniejsze zwłaszcza dla klientów eksploatujących większą liczbę pojazdów, którzy zwracają szczególną uwagę na poziom emisji.

Jednym z wielu atutów Exeo jest wyrazisty styl nadwozia. Przeprojektowany przód zarówno w wersji sedan, jak i kombi podkreśla ten styl jeszcze bardziej. Motywem przewodnim nowych opcjonalnych reflektorów ksenonowych jest „strzała”, czyli charakterystyczny detal we wzornictwie marki. Zintegrowane światła do jazdy dziennej z energooszczędnymi diodami świecącymi mają ostro zarysowany, łukowaty kształt, podkreślający kontury i dynamikę Exeo.

Nowe reflektory przykładem dbałości o detale
Niepowtarzalny wygląd reflektorów to niezaprzeczalny dowód na dbałość o szczegóły, z którą zaprojektowano Exeo. Wraz z nowymi osłonami wlotów powietrza z motywem plastra miodu, diodowymi tylnymi światłami i nowymi wzorami 17- i 18-calowych aluminiowych obręczy kół auto zyskało jeszcze bardziej sportowy i dynamiczny wygląd (zarówno w dzień, jak i w nocy). We wnętrzu zastosowano nową tapicerkę. Zmodyfikowane koło kierownicy pokryte skórą prezentuje się jeszcze bardziej sportowo i prestiżowo. To kolejny dowód na staranność i zaangażowanie projektantów SEAT.

Niższe zużycie paliwa i emisja we wszystkich silnikach TDI
Z technicznego punktu widzenia nacisk położono na dalszą poprawę efektywności. Systematyczne udoskonalenia jednostek napędowych pozwoliły obniżyć emisję CO2 we wszystkich odmianach silnika TDI o około 7 gramów na kilometr. Sedany o mocy 120 i 143 KM z przekładniami manualnymi emitują teraz niespełna 130 gramów CO2 na kilometr.

Przyjemność z jazdy i niskie koszty eksploatacji
Najnowsza generacja Exeo jest teraz jeszcze atrakcyjniejszą propozycją dla biznesmenów, którzy przywiązują taką samą wagę do przyjemności z jazdy i prestiżu, jak do efektywności, funkcjonalności i niskich kosztów. Exeo to wyrazisty i elegancki samochód, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, wyróżniający się znakomitą jakością i doskonałą relacją ceny do wartości.

Precyzja i prestiż
Oprócz sportowej dynamiki atutami Exeo są precyzja i prestiż. Wyjątkowo sztywna konstrukcja nadwozia to czynnik decydujący o wrażeniu wysokiej jakości wynikającym z doskonałych właściwości jezdnych i precyzji prowadzenia. Idealne dopasowanie elementów i jakość wykończenia to efekt dbałości o szczegóły i precyzję wykonania Exeo produkowanego w zakładach w Martorell koło Barcelony. Kolejne atuty to wysoka klasa i przyjemna faktura materiałów zastosowanych w przedziale pasażerskim.

Jeszcze bardziej funkcjonalne Exeo ST
Przy długości 4,66 m Exeo to prestiżowy zawodnik klasy średniej. Samochód oferuje miejsca dla pięciu osób i pojemny bagażnik. Exeo ST, czyli wersja kombi, charakteryzuje się jeszcze większą funkcjonalnością. Bagażnik o pojemności od 442 do 1354 litrów, szeroko otwierająca się tylna klapa i możliwość aranżacji wnętrza w zależności od potrzeb sprawiają, że Exeo ST idealnie sprawdza się zarówno jako samochód osoby aktywnie uprawiającej sport, jak i środek lokomocji dla biznesmena.

Najnowsza technologia w służbie dynamiki i bezpieczeństwa
Sportowy charakter typowy dla pojazdów marki SEAT to zasługa między innymi najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Samochód jest dostępny z silnikami o mocy od 120 KM do 210 KM. Najnowsze jednostki TDI są zasilane w systemie bezpośredniego wtryski Common Rail, który gwarantuje dużą moc, wysoką kulturę pracy jednostki oraz znakomitą efektywność. Kierowcy szczególnie ceniący komfort mogą zamówić automatyczną przekładnię multitronic sterowaną także manetkami przy kierownicy jako alternatywę dla manualnej skrzyni biegów. Wydajny automat jest oferowany z silnikami 2.0 TSI o mocy maksymalnej 200 KM i 2.0 TDI o mocy maksymalnej 143 KM.

SEAT Exeo jest też bardzo bezpiecznym samochodem w swojej klasie. Oprócz nadwozia, którego konstrukcję zoptymalizowano pod kątem odporności na skutki kolizji, pojazd wyposażono standardowo w aż siedem poduszek powietrznych (z których jedna chroni kolana kierowcy), ESP z ABS i elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania oraz system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Długa lista zaawansowanego wyposażenia dodatkowego obejmuje między innymi system nawigacji z odtwarzaczem DVD, biksenonowe reflektory z dynamiczną funkcją doświetlania zakrętów oraz nagłośnienie Bose.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama