/  /  / Mii
SEAT Mii

SEAT Mii

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Mini
Cena29 200 zł - 43 100 zł (aktualizacja: 2016-09-28)
Emisja CO2105 g/km - 106 g/km
Żużycie paliwa4,5 L/100km - 4,6 L/100km
 
Seat Mii
© Seat
Seat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat MiiSeat Mii
Mii to najmniejsze auto w ofercie hiszpańskiego producenta. Auto zadebiutowało w macierzystym kraju już w 2011 roku, jednak w pozostałych państwach europejskich pojawiło się dopiero rok później - jako ostatni z  trojaczków grupy Volkswagena, czyli VW UP! oraz Skody Citigo. Modelem tym Seat powrócił do jednego z najpopularniejszego segmentów w Europie, klasy A. Poprzednikiem, którego produkcję zakończono w 2004 roku, był Seat Arosa. Jako ciekawostkę można podać fakt, że ówczesna bliźniacza konstrukcja -VW Lupo nie był w Polsce oferowany, a i tak można go częściej spotkać na polskich ulicach aniżeli model Arosa. Dodatkowo pomimo upływu przeszło 10 lat przy jednoczesnym spadku wartości pieniądza, ceny ówczesnej Arosy oraz obecnego Mii są do siebie bardzo zbliżone.

Wygląd zewnętrzny Seata Mii nie różni się znacznie od bliźniaczych modeli UP! oraz Citigo. Wyróżnikiem jest jedynie lekko zmieniona maska oraz wlot powietrza i zderzak. Z przodu wyraźnie zaznacza się charakterystyczny motyw strzały, zaś profil podkreślono mocno zarysowanymi łukami nadkoli i wąskimi słupkami podtrzymującymi dach. Niemal pionowa tylna klapa zwiększa przestronność wnętrza i zapewnia optymalną funkcjonalność, która jest szczególnie istotna w segmencie aut subkompaktowych. Wymiary nadwozia to 3,54 m. długości, 1,64 m. szerokości oraz 1,48 m. wysokości, a także aż 2,42 m. rozstawu osi. Co przy porównaniu do należącej do klasy wyżej Ibizy wypada bardzo korzystnie, oba auta mają bowiem niemal taką samą szerokość, a różnica w rozstawie osi jest minimalna. W bagażniku Mii wygospodarowano miejsce na 251 litrów bagażu, a po złożeniu tylnej kanapy wartość ta wzrasta do 951 litrów. We wnętrzu różnice pomiędzy bliźniaczymi są jeszcze mniejsza i zawężają się w zasadzie tylko do innej kierownicy. Potencjalni nabywcy mogą wybierać pomiędzy wersją 3- oraz 5-drzwiową. Dokładnie taką samą ilość opcji mają w przypadku silników - oba są zasilane benzyną i mają pojemność 999 cm3, wystepują jednak w innych wariantach mocy. Słabsza jednostka charakteryzuje się mocą 60 KM, zaś mocniejsza 75 KM. Przy zastosowaniu silniejszej wersji auto rozpędza się maksymalnie do 171 km/h, zaś od 0 do 100 km/h przyspiesza w 13,2 sekundy. Jak na typowo miejskie auto są to wyniki wystarczające, a przy tym zapewniające umiarkowany apetyt na paliwo. Mii w cyklu mieszanym spala bowiem od 4,5 (w wersji 60 KM) do 4,7 (w wersji 75 KM) l/100 km.

Już w podstawowej wersji "Reference" Seat Mii posiada system ABS-zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania oraz ESC - elektroniczny system stabilizacji toru jazdy. Dodatkowo każdy egzemplarz zawiera układ wspomagający ruszanie pod górę (Hill Holder). Ponadto kierowca i pasażer chronieni są z każdej strony poduszkami powietrznymi, te boczne posiadają funkcję ochrony głowy. W testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP Mii otrzymało najwyższą notę pięciu gwiazdek.

Konkurencją dla najmniejszego Seata w gamie, oprócz Skody Citigo i Volkswagena up!, są Fiat 500 i Panda, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, Hyundai i10 oraz Ford Ka.
 

Mii najczęściej porównywany z

Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500C
Fiat 500C
Fiat Panda
Fiat Panda
Kia Picanto
Kia Picanto
Kia Rio
Kia Rio
Lancia Ypsilon
Lancia Ypsilon
Skoda Citigo
Skoda Citigo
Reklama