/  /  / Leon
SEAT Leon

SEAT Leon

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Niższa Średnia
Cena70 800 zł - 134 000 zł (aktualizacja: 2016-09-28)
Emisja CO289 g/km - 156 g/km
Żużycie paliwa3,4 L/100km - 6,7 L/100km
 
null
© SEAT
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Seat Leon to najbardziej sportowy model z całej gamy hiszpańskiego producenta. Zaliczany jest on do klasy niższej średniej, czyli do segmentu C. Auto pojawiło się na rynku w 1999 roku i było po prostu wersją nadwoziową typu hatchback modelu Toledo. Jego budowa oparta była o płytę podłogową Volkswagena Golfa 4 generacji, zaś wiele części zapożyczonych zostało właśnie z Golfa oraz z Audi A3. Pierwsza generacja przetrwała na rynku 6 lat i przez ten czas nie była ani razu poddawana zabiegowi feceliftingu. Druga generacja została po raz pierwszy zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Genewie w 2005 roku, a do sprzedaży trafiła kilka miesięcy później. Auto zbudowane zostało na wspólnej płycie podłogowej grupy Volkswagena PQ35, z której korzystają również VW Golf Mk5, Audi A3 Mk2, Skoda Octavia Mk2 czy też Skoda Yeti.

Obecny model rozpoczyna 3 generację tego hiszpańskiego samochodu. Podobnie jak jego poprzednik, nowy SEAT został skonstruowany w fabryce Martorell w Hiszpanii, niedaleko Barcelony. Od premiery pierwszej generacji Leona w 1999, SEAT sprzedał ponad 1,2 miliona pojazdów tego modelu. Nowy  Leon to  najnowsze, wysokiej klasy rozwiązania, zarówno, jeśli chodzi o jednostki napędowe, design, jak i wyposażenie. Zastosowane silniki to nowoczesne konstrukcje TDI oraz TSI, które osiągają najlepsze parametry w swojej klasie pod względem zużycia paliwa oraz emisji spalin. Do silników dostępnych w Leonie zaliczają się również mocne i dynamiczne  jednostki 1.8 TSI oraz  2.0 TDI o mocy odpowiednio 180 KM i 184 KM.

Charakter nowego Leona FR może być dostosowany tak, aby zaspokoić potrzeby trybu pracy i sytuacji: wybór profilu jazdy umożliwia kierowcy zmianę siły wspomagania kierownicy, reakcji silnika i pracę skrzyni DSG w trzech trybach - eco, comfort i sport, plus dodatkowe ustawienia. Zmiana profilu napędu SEAT-a w Leonie FR wpłynie nie tylko na dźwięk silnika (wyłącznie silniki 1.8 TSI 180 KM i 2.0 TDI 184 KM), który jest modulowany przez siłownik emitujący dźwięki, ale również na podświetlenie wewnętrzne, które w zależności od stylu prowadzenia auta zmieni się na białe (w trybie comfort, eco i indywidualnym) lub czerwone (tryb sport).

Zastosowanie pełnych LED-owych reflektorów przednich jest pionierskim posunięciem ze strony SEAT-a. Nowy Leon sprawia, że technologia ta po raz pierwszy dostępna jest w standardzie w klasie kompakt. Pełne LED-owe reflektory przednie, łączą elegancki design z wyjątkową jakością oświetlenia. Diody emitujące światło pobierają bardzo mało energii i są bardzo trwałe. Barwa światła wynosząca 5500 K jest zbliżona do światła dziennego, co powoduje mniejsze zmęczenie kierowcy podczas jazdy, zwłaszcza po zmroku, a także sprawia, że samochód dodatkowo wyróżnia się na trasie. Jeśli chodzi o wydajność, diody LED emitują światło przy minimalnym poborze energii - światło mijania zużywa tylko 20 W.

Niska masa własna jest jedną z największych zalet nowego Leona. Dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości oraz lekkiej konstrukcji nadwozia, zredukowano wagę pojazdu o 90kg. W wersji podstawowej nowy Leon waży jedynie 1113 kg.  Aż o 15% poprawiło się też usztywnienie auta. Za sprawą platformy MQB, auto ma poprawione proporcje ze zredukowanymi zwisami, szerszym rozstawem kół i szerszym rozstawem osi. W rezultacie wnętrze jest bardziej przestronne, a bagażnik pojemniejszy.

Przy długości 4,24 m, nowy SEAT Leon jest  o około 5 cm krótszy od poprzednika, ale jego rozstaw osi jest większy o prawie 6 cm. Tym samym jeszcze poprawiono proporcje i właściwości jezdne.

Bagażnik w nowym Leonie ma pojemności 380 litrów, czyli dokładnie 39 litrów więcej niż w poprzednim modelu. Przy złożonym oparciu, powierzchnia załadunkowa jest płaska i ma długość 1558 mm.

Wersja nadwozia SC (Sport Coupe) ma o 35 mm krótszy rozstaw osi (przy długości pojazdu na poziomie 4.23 metra) od modelu 5-drzwiowego. Nadająca jeszcze bardziej sportowego charakteru, obniżona linia dachu w tylnej części pojazdu, nie wpływa jednak na wielkość bagażnika, który zachowuje swoją pojemność 380 litrów. Tylna szyba jest o 19 stopni bardziej pochylona niż w wersji  5-d, co podkreśla charakter Coupe.

Głównymi konkurentami Seona Leona są Ford Focus, Citroen C4, Fiat Bravo, Kia Cee’d, Hyundai i30, Volkswagen Golf, Peugeot 308, Opel Astra, Skoda Octavia oraz Renault Megane.

 

Leon najczęściej porównywany z

Ford Focus
Ford Focus
Kia cee'd
Kia cee'd
Mazda Mazda3
Mazda Mazda3
Mercedes A
Mercedes A
Opel Astra IV
Opel Astra
Skoda Octavia III
Skoda Octavia
Volkswagen Golf VII
Volkswagen Golf
Reklama