/  /  /  /  / Nowy SEAT Toledo i gama silnikowa
SEAT Ibiza

SEAT Ibiza V

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena43 300 zł - 78 100 zł (aktualizacja: 2016-11-02)
Emisja CO295 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 6,0 L/100km
 

Nowy SEAT Toledo i gama silnikowa

SEAT|
null
© SEAT
nullnullnullnullnullnullnullnull

Oferta silników modelu SEAT Toledo III opiera się na nowoczesnych, czterocylindrowych silnikach TSI o mocy od 85 KM do 122 KM, a także turbodieselu, początkowo o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM.

Model podstawowy wyposażono w trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa o mocy maksymalnej 75 KM.

Przy pojemności skokowej 1197 cm3 silnik TSI pokazuje, na czym polega filozofia downsizingu, według której mniejsze silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem korzystają z przewagi, jaką zapewnia wysoka sprawność. Inne zalety silników TSI to niska masa wynosząca 89,5 kg, niski współczynnik tarcia wewnętrznego i zoptymalizowana gospodarka cieplna, która skraca czas nagrzewania się silnika i katalizatora.

Szczególnie ekonomiczny jest model Toledo 1.2 TSI Ecomotive, wyposażony w systemy Start-Stop, odzyskiwanie energii hamowania i wskaźnik zmiany biegów na tablicy przyrządów. Ten turbodoładowany silnik o mocy 105 KM zapewnia według danych fabrycznych spalanie na poziomie zaledwie 5 litrów benzyny na 100 kilometrów i emisję CO2 o wartości 116 g/km. 55-litrowy zbiornik paliwa pozwala przejechać kierowcy bez tankowania 1000 kilometrów lub więcej w zależności od stylu jazdy.

To przykładowe zużycie nie odbija się ujemnie na osiągach Toledo, którego jednostka 1.2 TSI generuje maksymalny moment obrotowy 175 Nm w zakresie od 1550 do 4100 obr./min. Prędkość maksymalna wynosi 195 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zabiera 10,4 sekundy.

Oczywiście, 122-konne Toledo 1.4 TSI wyposażone standardowo w 2-sprzęgłową skrzynią DSG jest jeszcze bardziej dynamiczne: model ten osiąga prędkość 206 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 sekundy.

TDI – kolejny mistrz oszczędzania
Wersja 1.6 TDI Ecomotive jest następnym specjalistą od oszczędzania w ofercie nowego Toledo. Model ten wyróżnia się zużyciem zaledwie 3,9 litra paliwa na 100 kilometrów i emisją CO2 na poziomie 104 g/km. Jest to zasługa również standardowego systemu Start-Stop oraz układu odzyskiwania energii hamowania.

Kolejną cechą silnika 1.6 TDI z układem wtryskowym Common-Rail jest jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm w przedziale od 1500 do 2500 obr./min., zapewniający potrzebną moc w każdej sytuacji.

W roku przyszłym SEAT wprowadzi model z kolejnym silnikiem wysokoprężnym Common-Rail o mocy 90 KM.

Skrzynie biegów
Jednostki TDI oraz 1.2 MPI 75 KM i 1.2 TSI 85 KM współpracują z 5-biegową przekładnią  manualną. Model z silnikiem benzynowym o mocy 105 KM wyposażono zaś w skrzynię manualną 6-biegową.

Natomiast 7-biegowa, 2-sprzęgłowa skrzynia DSG została zarezerwowana dla Toledo 1.4 TSI rozwijającego prędkość do 206 km/h. DSG łączy sportowy charakter i ekonomiczność z wygodą konwencjonalnego automatu. Szczególnie imponująca i przyjemna jest niedostrzegalna przerwa w przekazywaniu napędu podczas zmiany biegu trwająca zaledwie kilka setnych sekundy.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama