/  /  / Ibiza V
SEAT Ibiza

SEAT Ibiza V

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Małe
Cena43 300 zł - 78 100 zł (aktualizacja: 2016-11-02)
Emisja CO295 g/km - 139 g/km
Żużycie paliwa3,6 L/100km - 6,0 L/100km
 
null
© SEAT
nullnullnullnullnullnull
SEAT Ibiza to samochód zaliczany do klasy aut małych (segment B), który zadebiutował w 1984 roku. Pierwsza generacja tego auta bazowała na modelu Ronda (konstrukcja zaczerpnięta z Fiata Ritmo), silniki z kolei zapewniane były przez Porsche. Niedługo po tym fakcie firma Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo, czyli SEAT, przeszła w ręce Volkswagena i od tego czasu każda generacja Ibizy korzysta z rozwiązań technologicznych niemieckiego koncernu. Czwarta generacja auta zadebiutowała jeszcze jako auto koncepcyjne o nazwie „Bocanegra” podczas salonu samochodowego w Genewie w 2008 roku. Dwa miesiące później, w maju 2008 roku na targach motoryzacyjnych w Madrycie, została przedstawiona wersja produkcyjna. Model zbudowany został na płycie podłogowej PQ25, z którego korzystają również najnowsze generacje Volkswagena Polo i Golfa. W porównaniu do poprzednika Seat Ibiza został powiększony o blisko 10 cm i przekroczył długość 4 metrów, która dotychczas była uznawana za granicę pomiędzy segmentem B i C. Pojazd posiada długość na poziomie 4,05 metra, szerokość wynosi 1,69 metra, zaś wysokość 1,44 metra. Wskutek bardziej sportowego, sztywnego ustawienia zawieszenia, auto posiada bardzo dobre właściwości jezdne, w szczególności przy większych prędkościach. Odbija się to jednak negatywnie na komforcie jazdy na nierównych nawierzchniach. Model ten produkowany jest w zakładach położonych w Martorell w Hiszpanii.

   Nowy SEAT Ibiza dostępny jest podobnie jak poprzednik w dwóch wersjach nadwozia, którymi są 3- i 5-drzwiowy hatchback. Stylizacją tego auta zajął się Luc Donkerwolke, który zasłynął przy tworzeniu takich aut jak Lamborghini Murcielago i Gallardo. Wygląd Seata Ibizy został podporządkowany nowej linii stylistycznej o nazwie: wzornictwo strzały”. Charakteryzuje się ona prostszymi i bardziej dynamicznymi liniami geometrycznymi. Przód przypomina kształt grotu strzały, a to za sprawą umieszczonych stosunkowo nisko reflektorów i osłony chłodnicy. Sportowy charakter podkreślany jest z kolei przez rozbudowane wloty powietrza, umiejscowione poniżej przedniego zderzaka, a także przez wznoszącą linie okien bocznych oraz opadającą linię dachu.

SEAT w 2012 roku zdecydował się na przeprowadzenie drobnego faceliftingu Ibizy. Największe zmiany zaszły z przodu samochodu, za sprawą nowego zderzaka, reflektorów oraz maski. Te same elementy oprócz maski zostały zmienione w tylnej części nadwozia. W ramach liftingu poszerzono paletę dostępnych kolorów oraz wzorów aluminiowych felg. Wnętrze otrzymało nowe materiały wykończeniowe, przeprojektowano również wygląd zegarów i panelu klimatyzacji.

   Pomimo przynależności do stosunkowo niskiej klasy, wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego plasuje się na przyzwoitym poziomie. W podstawowej wersji znajdują się poduszki czołowe i boczne przednie, system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania, system rozdziału siły hamowania EBV oraz układ kontroli trakcji MSR. Za dodatkową opłatą otrzymać można jeszcze kurtyny powietrzne, system stabilizacji toru jazdy ESP, system wspomagania nagłego hamowania BAS oraz system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach. W testach zderzeniowych organizacji EuroNCAP model został oceniony na maksymalną ilość 5 gwiazdek za ochronę dorosłych, 4 gwiazdki za ochronę dzieci oraz uzyskał bardzo dobry wynik 3 gwiazdek za ochronę pieszego.

   Konkurencję dla Seata Ibizy  stanowią: Fiat Punto, Peugeot 208, Renault Clio, Volkswagen Polo, Toyota Yaris, a  także Skoda Fabia i Kia Rio.
 

Ibiza V najczęściej porównywany z

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Kia Rio
Kia Rio
Peugeot 208
Peugeot 208
Renault Clio
Renault Clio
Skoda Fabia III
Skoda Fabia
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Volkswagen Polo GP
Volkswagen Polo
Reklama