/  /  /  /  / Nowy SEAT Leon zaprasza do środka
SEAT Exeo

SEAT Exeo

Zmień
SegmentGrupa podstawowa / Klasa Średnia
Emisja CO2-
Żużycie paliwa-
 

Nowy SEAT Leon zaprasza do środka

SEAT|
null
© SEAT
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Sportowy design nowego SEAT Leona znajduje swoje odzwierciedlenie we wnętrzu. Uwagę zwracają m.in. starannie dobrane materiały. Jako że rozstaw osi zwiększył się o 58 mm, samochód oferuje jeszcze więcej miejsca dla kierowcy, pasażerów i bagażu.

Niektóre wersje nowego Leona wyposażone są w specjalne oświetlenie wnętrza. W wersji FR diody LED zamontowane w panelach drzwi wzmacniają kontury wnętrza, dodając kabinie jeszcze więcej stylu i elegancji.

Od początku realizacji projektu styliści i inżynierowie SEAT szczególnie baczną uwagę przykładają do oczekiwań klientów segmentu Leona. A jako, że linia nadwozia miała być kontynuowana we wnętrzu, wybór materiałów i jego wykończenie zostały uznane za priorytetowe.

To, co wita kierowcę i pasażera z przodu, to prosty, harmonijny i minimalistyczny projekt. Kluczową cechą jest szeroka konsola środkowa wyraźnie zorientowana w stronę kierowcy. Tablica przyrządów jest elegancka, wykonana w dwóch idealnie dopasowanych barwach.

Drobne szczegóły takie jak nawiewniki powietrza, przyciski układu klimatyzacji i trójwymiarowe elementy wykończeniowe podkreślają wysoki poziom wykonania. Wszystkie powierzchnie są miękkie w dotyku, a w niektórych wersjach wyposażenia odczucia z klasy premium są jeszcze silniej akcentowane dzięki wykończeniom w chromie i skórze.

"Projekt kokpitu realizuje naszą filozofię z naciskiem na kierowcę. Jest to estetyczne i ergonomiczne rozwiązanie tworzące sportowy charakter. Kierowca powinien czuć, że tworzy jedność ze swoim nowym Leonem - podkreśla szef designu Alejandro Mesonero-Romanos. "Postawiliśmy sobie za cel stworzenie wyrazistego, eleganckiego i przytulnego wnętrza. Jakość materiałów, precyzja ich wykończenia oraz dbałość o szczegóły stawia Leona na równi z przedstawicielami wyższych klas".

Wszystkie przełączniki, przyciski i elementy sterujące w nowym Leonie znajdują się właśnie tam, gdzie się ich spodziewamy. Duże wskaźniki na tablicy przyrządów są czytelne, a system informacji kierowcy jest standardowym wyposażeniem wielu wersji, podobnie jak wielofunkcyjna koło kierownica.

Wyświetlacz komputera pokładowego usytuowany jest między dwoma analogowymi zegarami, bezpośrednio na linii wzroku. Dostarcza on informacji o średnim zużyciu paliwa, zasięgu i prędkości. W zależności od wersji wyświetla również informacje dotyczące systemu nawigacyjnego, systemów wspomagających kierowcę oraz telefonu połączonego za pośrednictwem Bluetooth.

Wszystkie informacje i systemy zostały zaprojektowane i stworzone całkowicie od podstaw. Auto wprowadza pierwszą generację dotykowego wyświetlacza o przekątnej 5,8-cala z czujnikiem odległości.

Schowki
Projektując nowego Leona, funkcjonalność i ergonomia były dla twórców priorytetem. Schowki, których jest przynajmniej tuzin, znajdziemy w kieszeniach drzwi, na konsoli środkowej, jak również przed i między przednimi fotelami.

Przedni schowek w konsoli środkowej oferuje mnóstwo miejsca na np. klucze, telefon lub inne przedmioty. Nie zabrakło również miejsca do podłączenia urządzeń multimedialnych poprzez złącza Aux-In, USB, iPod gniazdo karty pamięci SD oraz do sieci pojazdu.
 
Przednie fotele
Nowo opracowane fotele są niżej osadzone, a regulacja ich wysokości jest standardem. Fotele zapewniają możliwie najlepsze trzymanie podczas dynamicznej jazdy oraz komfort i wygodę podczas długich przejazdów. Cechy te osiągnięto przez ergonomiczne ukształtowanie konturów wypełnienia piankowego, jak również modyfikację sprężyny i elementów wygłuszających siedziska.

Nowe fotele dostępne będą z kilkoma rodzajami tkanin, skóry i Alcantary tak, aby każdy mógł dostosować wnętrze do indywidualnych preferencji.

Masę pojazdu obniżono dzięki zastosowaniu standardowych poduszek powietrznych kierowcy i pasażera, które są obecnie montowane bez obudów z tworzywa sztucznego. Ponadto, poduszki powietrzne są zintegrowane z oparciami foteli. Powyższe modyfikacje to nie tylko mniejsza masa pojazdu, ale i zwiększone bezpieczeństwo.

Wersje Reference (dla klientów flotowych) i Style są dostępne z opcjonalnym podparciem części lędźwiowej kierowcy. Regulacja wysokości siedzenia kierowcy jest standardem we wszystkich pakietach, zaś wysokości fotela pasażera opcją w Reference, zaś standardem w wersji Style. Wszystkie powyższe elementy, wpływające na komfort jazdy, są standardowym wyposażeniem wersji FR.

Drugi rząd siedzeń i bagażnik
Z tyłu nowy Leon jest niezwykle przestronny, zapewniając komfortową ilość miejsca dla ramion, kolan i głowy. Wygodna kanapa wyposażona jest w trzy zagłówki. Aby zadbać o najmłodszych pasażerów, wyposażono ją ponadto w systemy mocowań fotelików Isofix oraz Top Teather. Dzięki lekkiej konstrukcji oparcie jest o 15% lżejsze niż w poprzednim modelu.

Bagażnik Leona ma pojemność 380 litrów, czyli o 39 litrów więcej niż w poprzedniej wersji.

Tylna kanapa jest również bardzo łatwa do złożenia. Dzielona w proporcji 60:40 po złożeniu tworzy niemal całkowicie płaską podłogę mierzącą 1558 mm długości.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama

Najnowsze wiadomości - SEAT Exeo