/  /  /  /  / SEAT Leon III zaprojektowany od nowa
SEAT Alhambra

SEAT Alhambra

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Cena101 400 zł - 159 000 zł (aktualizacja: 2016-11-02)
Emisja CO2130 g/km - 167 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km - 7,2 L/100km
 

SEAT Leon III zaprojektowany od nowa

SEAT|
null
© SEAT
nullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull

Dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik konstrukcji i wykorzystaniu lekkich materiałów w fazie produkcji, w porównaniu z poprzednikiem całkowita waga modelu SEAT Leon nowej generacji spadła aż o 90 kg.

Nowy SEAT Leon wykorzystuje nową architekturę pojazdu, która pozwoliła inżynierom na przesunięcie przedniej osi o 40 milimetrów dalej w przód. Wynikiem tego zabiegu jest zwiększenie rozstawu osi i zrównoważenie rozkładu obciążenia osi. To czynniki, które w znaczący sposób wpływają na wygodę i sportowe prowadzenie.

Wnętrze
Elegancka stylistyka nowego Leona kontynuuje linie wnętrza o wyraźnym, jasnym i przejrzystym wyglądzie. Deska rozdzielcza jest niekonwencjonalna i elegancka, o dwutonowej konstrukcji, sprawiając wrażenie unoszącej się w powietrzu. Drobne szczegóły podkreślają wysoki standard rzemiosła Leona: szczegóły takie jak duże otwory wentylacyjne czy elementy sterujące klimatyzacją obleczone w trapezoidalne kształty zapewniające trójwymiarowość ich wykończenia.

Bagażnik nowego Leona ma 380 litrów pojemności. Co za tym idzie, jest większy niż w poprzednim modelu o około 40 litrów.

Opisując wnętrze, Alejanfro Mesonero-Romanos, szef zespołu projektantów SEAT, powiedział: "Postawiliśmy sobie za cel rozwój wnętrza, które dałoby wyrazisty, elegancki i komfortowy klimat. Jakość materiałów, precyzja ich montażu, wykończenie i dbałość o detale jest co najmniej tak dobra jak w segmencie powyżej".

"Projekt deski rozdzielczej szanuje naszą nową wewnętrzną filozofię, z silną orientacją na kierowcę. To zwiększa ergonomię dodając projektowi atrakcyjnego, sportowego wyglądu. Całość została zaprojektowana tak, aby nowy Leon i jego kierowca tworzyli jedność".

Napęd
SEAT wysyła nowego Leona na bitwę wydajnych i oszczędnych silników TDI i TSI, o pojemności od 1,2 do 2,0 litra pojemności. Wszystkie silniki wyposażone są w bezpośredni wtrysk i turbodoładowanie. Zostały one zaprojektowane z myślą o niskim tarciu wewnętrznym i szybkiemu rozgrzewaniu.

W porównaniu do poprzedników, ich zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 22%.

Silnik 1.6 TDI generuje maksymalnie 77 kW (105 KM) i 250 Nm momentu obrotowego. W wersji Ecomotive z systemem Start/Stop auto zużywa tylko 3,8 litra oleju napędowego na 100 km w cyklu NEDC (cyklu mieszanym), co przekłada się na emisję 99 gramów CO2 na kilometr.

Gruntownie przeprojektowana jednostka napędowa 2.0 TDI zużywa teraz średnio zaledwie 4,0 litra paliwa na 100 km w wersji Ecomotive, generując przy tym maksymalnie 110 kW (150 KM) i 320 Nm momentu obrotowego.

SEAT będzie szybko rozwijać gamę silnikową. Na początku roku przyszłego doczekamy się nadejścia nowych jednostek 1.2 TSI w dwóch wersjach z 63 kW (86 KM) i 77 kW (105 KM), 1.4 TSI o mocy 90 kW (122 KM) oraz topowej odmiany benzynowej 1.8 TSI o mocy 132 kW (180 KM) z kombinacjom bezpośredniego i wielopunktowego wtrysku paliwa.

Gama jednostek wysokoprężnych zostanie wzbogacona o 1.6 TDI 66 kW (90 KM) oraz nową 2,0-litrowa jednostkę TDI generującą 135 kW (184 KM) i zapewniającą maksymalny moment obrotowy na poziomie 380 Nm.

W zależności od silnika, do przeniesienia napędu dedykowane będą skrzynie manualne o 5 i 6 przełożeniach oraz 6- i 7-biegowe automatyczne, dwusprzęgłowe przekładnie DSG.

Podwozie
Płyta podłogowa nowego Leona nadaje mu zwinności i sportowego ducha. Przednie zawieszenie to kolumna MacPhersona z ramą pomocniczą. Z tyłu zastosowano zawieszenie z belką skrętną dla silników do 150 KM. Mocniejsze wersje wyposażone będą w zawieszenie typu Multi-Link, które lepiej oddziałuje na obciążenia wzdłużne i poprzeczne.

Nowe profile prowadzenia Leona FR pozwalają dostosować kierowcy charakterystykę wspomagania układu kierowniczego, kontroli przepustnicy i dźwięku silnika (tylko w wersji FR) dzięki trzem trybom: Eco, Comfort i Sport. Do dyspozycji SEAT oddaje także indywidualne ustawienia, aby nowy Leon FR jeszcze lepiej dostosował się do preferencji kierowcy.

Wraz z trybem pracy wspomagania reakcji na pedał przyspieszenia i dźwiękiem zmieni się również LED-owe oświetlenie nowego Leona, przechodząc z białego w trybach Eco i Comfort do czerwonego w trybie Sport.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama