/  /  /  /  / Oto nowy SEAT Ibiza
SEAT Alhambra

SEAT Alhambra

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Cena101 400 zł - 159 000 zł (aktualizacja: 2016-11-02)
Emisja CO2130 g/km - 167 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km - 7,2 L/100km
 

Oto nowy SEAT Ibiza

SEAT|
null
© SEAT
nullnullnullnullnullnull

Hiszpańska marka SEAT szykuje do premiery rynkowej zmodernizowany model Ibiza. Ciekawym rozwiązaniem nowego auta jest m.in. przenośny system medialny z monitorem dotykowym.

W ofercie gamy modeli nowej Ibizy każdy znaleźć może coś dla siebie: od kompaktowej i sportowej trzydrzwiowej Ibizy SC poprzez dynamiczną i funkcjonalną odmianę pięciodrzwiową, aż do praktycznego kombi ST; od Ibizy E-Ecomotive z wyjątkowo wydajną jednostką napędową emitującą tylko 89 gramów CO2 na kilometr do sportowej Ibizy FR z silnikiem o mocy 110 kW (150 KM).

Rynkową premierę nowej Ibizy zaplanowano na wiosnę.

Ibiza jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie w całej Europie. Już ponad 500 000 osób zdecydowało się na jeden z egzemplarzy tego sportowego modelu hiszpańskiej marki. Średnia wieku nabywców Ibizy jest najniższa w tej kategorii rynku.

Wzornictwo od dawna jest jednym z największych atutów Ibizy. Klienci podają go jako najważniejszy powód zakupu. Wiele wskazuje na to, że nie inaczej będzie w przyszłości. Nowa Ibiza z nowoczesnym, odświeżonym i optymistycznym wyglądem jest ważnym krokiem w rozwoju stylistycznego wizerunku SEAT i zapowiedzią estetyki, w jakiej będą utrzymane przyszłe modele.

SEAT Mii w hiszpańskich salonach sprzedaży

"Ibiza jest ważnym fundamentem naszej marki. Nowa generacja modelu to wyraźny krok naprzód. Świeża i młodzieńcza stylistyka pasuje do unikatowego i wyrazistego charakteru SEAT. Podkreśla ona precyzję i jakość naszych produktów - mówi prezes James Muir.

"Nowa Ibiza jest więc istotnym elementem przyszłej strategii SEAT. Jej popularność będzie rosła, nie tylko na nowym chińskim rynku".

Ibiza kryje szereg ciekawych rozwiązań technicznych. Nowoczesne silniki TDI i TSI, przekładnie DSG oraz system start/stop pozwalają łączyć dynamikę z wyjątkową wydajnością i gwarantują przyjemność z jazdy typową dla marki SEAT.

Kolejnym, ciekawym rozwiązaniem jest przenośny system medialny z monitorem dotykowym. Jest to połączenie nawigacji, komputera pokładowego, systemu audio i modułu umożliwiającego obsługę tych urządzeń bez odrywania rąk od kierownicy. System jest w pełni zintegrowany z pokładową elektroniką Ibizy, ale można go też zabrać ze sobą i używać poza pojazdem.

Przenośny system medialny będzie dostępny nieco później, ale jeszcze w bieżącym roku.

"Nowa Ibiza to pokaz możliwości technicznych SEAT. Wzornictwo przemawiające do emocji, ekscytujące wrażenia z jazdy i wyjątkowo wysoka jakość składają się na niezwykle wyrazisty charakter pojazdu, którego funkcjonalność wzrosła jeszcze bardziej. Ibiza jest najbardziej sportowym, a jednocześnie uniwersalnym modelem w mocno konkurencyjnym segmencie - mówi Matthias Rabe, wiceprezes ds. badań i rozwoju.

Nowe wzornictwo
Sportowy charakter i wysoka jakość są wpisane w każdy aspekt nowej Ibizy. SEAT Design odpowiada za technologię i precyzję, a także za młodzieńczy wizerunek, w którym najważniejsza jest radość z życia.

Charakterystycznym, centralnym elementem na trapezowatym grillu jest logo SEAT. Spłaszczone proporcje i poziomo układająca się struktura plastra miodu grilla, a także umieszczone niżej wloty powietrza optycznie poszerzają nową Ibizę. Przedni i tylny zderzak zostały przeprojektowane, co widać szczególnie w sportowej wersji FR.

Standardowym wyposażeniem Ibizy FR, dostępnym także jako opcja w pozostałych wersjach, są duże przednie lampy przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów.

Dbałość o szczegóły
Kształt reflektorów to jeden z przykładów dbałości projektantów o najdrobniejsze detale wyglądu Ibizy. Kontur reflektorów wpasowujący się w sylwetkę pojazdu jest jednym z charakterystycznych elementów nowej stylistyki SEAT. Reflektory są oferowane w wersji z dwiema żarówkami halogenowymi lub jako opcjonalne lampy biksenonowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej.

Światła te podkreślają kontur kloszy, podobnie jak opcjonalne diody w tylnych światłach zamiast tradycyjnych żarówek.

Wyrazisty charakter
Przedstawiciele koncernu porównują profil nowego auta do precyzyjnie wymodelowanej i wypolerowanej rzeźby na kołach. Charakterystyczna Linea Dinamica biegnie od reflektorów, ponad mocno wysklepionymi nadkolami, ku tyłowi nadwozia. Drugie, równie mocne przetłoczenie znajduje się na tylnych błotnikach i prowadzi w kierunku tylnych świateł.

Obydwie linie wyznaczają granice napiętych płaszczyzn składających się na sportową sylwetkę 3-drzwiowego lub 5-drzwiowego nadwozia. Dynamika jest widoczna nawet w funkcjonalnym kombi, które nie traci przez to wyjątkowych walorów użytkowych.

„Ibiza nowej generacji doskonale wpisuje się w wizerunek marki SEAT. Mocna i solidna sylwetka znamionuje dynamiczny charakter, chociaż nie brakuje jej elegancji i pewności siebie - mówi Alejandro Mesonero-Romanos, szef SEAT Design.

Wysoka klasa wnętrza
Charakter nadwozia znajduje kontynuację we wnętrzu, w tym w wyglądzie efektownego, ale też wyjątkowo minimalistycznego i uporządkowanego kokpitu. Klimat wysokiej jakości i precyzji wykonania, szeroki wybór kolorów i materiałów wykończenia z delikatną skórą tapicerki włącznie służą podkreśleniu wysokiego standardu SEAT.

Dbałość o detale jest zauważalna w całym wnętrzu: od koła kierownicy poprzez nowy układ panelu sterowania klimatyzacją aż do lakierowanych elementów. Wszystko jest jednak nadal podporządkowane funkcjonalności: nowy zestaw wskaźników z dwoma głównymi zegarami osadzonymi w osobnych tunelach jest jeszcze czytelniejszy, a schowek w desce rozdzielczej został znacznie powiększony.

10,7 litra pojemności to mnóstwo miejsca na akcesoria i przydatne drobiazgi, a nie tylko na tradycyjną parę rękawiczek.

Wersje nadwozia dostosowane do różnych wymagań
Trzy odmiany nadwozia gwarantują, że każdy kierowca może wybrać pojazd odpowiadający jego stylowi życia. Trzydrzwiowa Ibiza SC i jej pięciodrzwiowa kuzynka to pojazdy przygotowane do wyzwań codziennej eksploatacji z przestronnym jak na tę klasę wnętrzem, bagażnikiem o objętości 284 lub 292 litrów oraz przesuwaną tylną kanapą.

Kombi czyli Ibiza ST jest jeszcze bardziej funkcjonalna. Mimo sportowej sylwetki, pojemność jej bagażnika wynosi od 400 aż do 1164 litrów. Zmieszczą się w nim nawet dwa rowery (oczywiście po zdemontowaniu kół).

Sportowe i wydajne silniki
Na uwagę zasługuje bogata oferta silników. Gamę jednostek benzynowych otwiera ekonomiczny silnik 1.2 44 kW (60 KM). Najmocniejszy silnik benzynowy to jednostka 1.4 TSI z doładowaniem mechanicznym i turbosprężarką. Moc 110 kW (150 KM) i standardowa przekładnia DSG pozwalają na sprint od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy i dalsze rozpędzanie się do 212 km/h.

W nowej Ibizie ta konfiguracja jest oferowana także z nadwoziem kombi.

Wzorem efektywności może być natomiast wersja 1.2 TSI Ecomotive z nowoczesnym silnikiem o mocy 77 kW (105 KM), zapewniającym przyjemność z jazdy dzięki 175 niutonometrom momentu obrotowego już przy 1550 obr./min. i zużywającym tylko 5,1 litra paliwa na 100 kilometrów. Takie parametry to zasługa między innymi standardowego systemu start/stop.

Najniższe zużycie paliwa i emisja
Silniki TDI są jeszcze efektywniejsze, jeżeli chodzi o ilość zużywanego paliwa i emisję spalin. Najlepsze parametry pod tym względem uzyskuje Ibiza 1.2 TDI E Ecomotive, także wyposażona w system automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika. Średnie zużycie oleju napędowego w tym samochodzie wynosi zaledwie 3,4 litra przy emisji CO2 na poziomie 89 g/km (bez względu na odmianę nadwozia).

Kompaktowy i nowoczesny TDI zapewnia jednak przyzwoite osiągi dzięki mocy 55 kW (75 KM) i sporemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 180 Nm. Sportową wersję wysokoprężną napędza silnik 2.0 TDI o mocy 105 kW (143 KM).

Jak podkreśla hiszpański producent, żaden rywal w segmencie nie oferuje aż tak mocnego diesla. Żadnej innej marce nie udało się połączyć równie dobrych osiągów z taką efektywnością: Ibiza 2.0 TDI rozpędza się do 210 km/h, zużywając średnio tylko 4,6 litra paliwa na 100 kilometrów.

Zaawansowany technicznie zespół napędowy i podwozie
Z nowoczesnymi silnikami Ibizy współpracują nie mniej zaawansowane przekładnie. Oprócz dobrze zestrojonych 5-biegowych i 6-biegowych skrzyń ręcznych standardowym lub opcjonalnym wyposażeniem wybranych wersji silnikowych może być przekładnia DSG. Dwusprzęgłowy mechanizm to nie tylko komfort automatycznej zmiany biegów, ale także wyższa efektywność pracy napędu.

Podwozie i zawieszenie zostały dostrojone zarówno pod kątem wysokiego komfortu, jak i sportowych wrażeń oraz bezpieczeństwa jazdy. Precyzyjny układ kierowniczy, elektroniczny program stabilizujący (ESP) o dobrze dobranej charakterystyce, a także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS (wersje od 100 KM) pozwalają na bezpieczną jazdę nawet w trudnych warunkach. Skutecznym hamulcom towarzyszy oczywiście ABS.

Nowa Ibiza może być wyposażona w koła w rozmiarze od 15 do 17 cali i obręcze o nowych sportowych wzorach.

Kompleksowe wyposażenie, pełna indywidualizacja
Przeglądowi poddano listę wyposażenia poszczególnych wersji i odmian nadwoziowych. Wyposażenie podstawowej wersji Reference obejmuje wszystkie najważniejsze elementy z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Kolejny poziom to wersja Style, wzbogacona o klimatyzację. Ibiza FR zwraca uwagę sportowymi detalami z przodu i z tyłu nadwozia, aluminiowymi obręczami kół i skórzanym pokryciem kierownicy. Każdy egzemplarz można zindywidualizować wybierając odpowiedni kolor, opcje i akcesoria.

A co z odmianą Cupra? Oczywiście supersportowa Ibiza także będzie miała następcę. SEAT gwarantuje wyjątkowe osiągi i ekscytującą dynamikę, ale na tę wersję trzeba będzie poczekać do drugiej połowy bieżącego roku.
Odnośniki
 
comments powered by Disqus
 

Szukasz konkretnego artykułu? Wpisz szukane słowo lub frazę.

Szukaj
Wyszukiwanie zaawansowane
Reklama