/  /  / Alhambra
SEAT Alhambra

SEAT Alhambra

Zmień
SegmentVany / Klasa Średnia
Cena101 400 zł - 159 000 zł (aktualizacja: 2016-11-02)
Emisja CO2130 g/km - 167 g/km
Żużycie paliwa5,0 L/100km - 7,2 L/100km
 
Seat Alhambra
© Seat
Seat AlhambraSeat AlhambraSeat Alhambranullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnullnull
Seat Alhambra to największy pojazd w całej gamie hiszpańskiego producenta. Zaliczany jest on do klasy średniej (segment K). Nazwa została zaczerpnięta od nazwy twierdzy w Grenadzie w południowej Hiszpanii. Była to twierdza obronna z 27 wieżami, która służyła dynastii Nasrydów jako główna kwatera wojskowa, ośrodek administracyjny i rezydencja królewska. Producent wybrał tą nazwę przekazując wiadomość dla potencjalnych klientów, że w aucie tym jest nie tylko przepych, ale również komfort i wygoda, z której mogą korzystać zarówno rodziny, jak i biznesmeni potrzebujący przestrzeni do pracy. Auto powstało w ramach kooperacji Forda z grupą Volkswagen. Efektem tej współpracy oprócz Seata Alhambra były również bliźniacze modele Forda Galaxy oraz Volkswagen Sharan. Te trzy modele zwykło się nazywać łącznie i skrótowo „Shalambraxy”, gdyż różnice pomiędzy nimi były znikome i zawierały się w innej ofercie silnikowej oraz wyposażeniu wnętrza.

Pierwsza generacja tego modelu zaistniała na rynku w 2006 roku i była produkowana w kooperacji z Volkswagenem (Sharan) oraz Fordem (Galaxy).Samochód mierzył 4,63 metra długości, 1,81  metra szerokości, przy wysokości wynoszącej 1,76 metra. Dzięki swoim gabarytom, samochód opcjonalnie mógł zostać wyposażony w 7 miejsc. Model ten był w przeszłości wielokrotnie nagradzany. Dokonał tego między innymi brytyjski magazyn „Used Car Buyer”, przyznając mu trzykrotnie tytuł najlepszego samochodu klasy van. Taki sam tytuł przyznał również magazyn „Flet News”. Produkcja modelu, podobnie jak Volkswagena Sharan odbywa się w firmie Auto Europa położonej w Palmela, niedaleko Lizbony, w Portugalii.

Wskutek wspólnego projektu firm Ford i Volkswagen, Seat Alhambra pozbawiony był typowych dla hiszpańskiej marki cech. Stąd wygląd nie był awangardowy, ani też nie posiada elementów nadających sportowy charakter. Dzięki zmianom, które nastąpiły w 2000 roku pojawił się nowy grill, który bardziej odzwierciedla pojazdy Seata. Pomiędzy przednimi reflektorami umieszczono bowiem 3-częściowy grill, którego środkowa część posiadała chromowaną obwódkę, a w jej centralnym punkcie znajduje się logo producenta. Charakterystyczną cechą jest niemal płaska powierzchnia, w której skład wchodzi maska i przednia szyba, zaczynająca się przy przednich reflektorach i kończąca się na wysokości dachu.

Druga generacja Seata Alhambry zadebiutowała na rynku w 2010 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, nowa Alhambra ma 4,85 m długości i jest o 22 cm dłuższa i 9 cm szersza. Wpłynęło to pozytywnie na ilość miejsca we wnętrzu oraz wielkość bagażnika, która w wersji pięciomiejscowej wynosi 809 litrów i może zostać zwiększona do 2430 litrów po schowaniu wszystkich foteli. Podłoga bagażnika pozostaje całkowicie płaska nawet przy złożonych siedzeniach.

Gama jednostek napędowych się z jednego silnika benzynowego, wyposażonego w bezpośredni wtryska paliwa, osiągającego 150KM dzięki turbodoładowaniu oraz dwóch silnikach diesla w dwóch wariantach mocy: 140KM lub 170KM.  Moc przenoszona jest za pośrednictwem manualnej, 6-biegowej skrzyni biegów, bądź automatycznej, dwusprzęgłowej DSG.

Już w podstawowej wersji Seat Alhambra wyposażony jest we wszystkie możliwe elementy z zakresu bezpieczeństwa. W ich skład wchodzą poduszki czołowe kierowcy i pasażera, poduszki boczne przednie, kurtyny powietrzne dla wszystkich rzędów siedzeń, poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy, a także system zapobiegający blokowaniu kół podczas nagłego hamowania ABS, system elektronicznej kontroli stabilności toru jazdy ESP, system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu ASR oraz asystent nagłego hamowania HBA oraz system ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu. W teście zderzeniowym przeprowadzonym przez EuroNCAP, Seat Alhambra  otrzymał maksymalną notę 5 gwizdek.

W roku 2015 (od roku modelowego 2016) Alhambra, po pięciu latach produkcji, została poddana modyfikacji. Model otrzymał nowe logo i atrapę chłodnicy, nowe zespolone światła tylne w technologii LED, ciekawsze wzory felg oraz odcienie lakierów. Ponadto Alhambra otrzymała pod maskę nową generację silników – do 15% oszczędniejszych i wydajniejszych, spełniających normy Euro 6. Wśród ekonomicznych, a zarazem dynamicznych diesli, do wyboru są jednostki 2.0 TDI o mocy 150 KM lub 184 KM. Dwa silniki TSI mają w zanadrzu moc 150 KM i 220 KM. Wybrane wersje oferowane są z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DSG, a wariant 2.0 TDI/150 KM dostępny jest z napędem 4Drive. Nowością są również systemy wspomagające bezpieczeństwo czynne podróżujących Alhambrą, takie jak hamulec pokolizyjny, czujnik martwego pola i Asystent Parkowania trzeciej generacji monitorujący ruch poprzeczny za samochodem oraz ostrzegający przed zbliżającym się obiektem podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego. Dla większej przyjemności z jazdy Alhambra otrzymała również adaptacyjne zawieszenie DCC z możliwością ustawienia trybu jazdy na komfortowy lub sportowy. Na pokładzie auta znalazł się także znany z innych modeli koncernu VW system Mirror Link, pozwalający zintegrować smartfon z systemem multimedialnym pojazdu. Dla dwóch najbogatszych wersji wyposażenia: Style oraz Style Advanced dostępny za dopłatą jest także fotel kierowcy wyposażony w funkcję masażu.

Konkurencję dla Seata Alhambra stanowi Ford Galaxy i S-Max, Volkswagen Sharan, Renault Espace  Lancia Voyager.

 

Alhambra najczęściej porównywana z

Citroen C4 Picasso
Citroen C4 Picasso
Ford C-Max
Ford C-Max
Ford S-Max
Ford S-Max
Ford Galaxy
Ford Galaxy
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Ssangyong Rodius
Ssangyong Rodius
Volkswagen Sharan PA
Volkswagen Sharan
Reklama